آرشیو خرداد ماه 1400

write about all kind of things we found interesting

چه مواردي در طراحي اپليكيشن IOS مهم اند؟

۳ بازديد

چه مواردي در طراحي اپليكيشن IOS مهم اند؟

 

 

به جرات مي‌توان گفت گوشي‌هاي آيفون محبوب‌ترين گوشي‌ها بين مردم هستند هرچند كه در ايران به دليل تحريم‌هاي مختلف و شديد استفاده از اين گوشي‌ها به مراتب سخت تر است اما بازهم چيزي از محبوبيت اين كمپاني كم نميكند  

و خب همگي ميدانيم سيستم عامل اجرايي در اين گوشي‌ها IOS است و به همين خاطر طراحي اپليكيشن براي اين سيستم عامل چالش‌هاي خودش را دارد

 

 

طراحي اپليكيشن IOS

 

براي طراحي اپليكيشن ios انتخاب شركت مناسب و متخصص كاربلد خيلي مهمه. اينكه برنامه نويسي كه كار شما رو انجام ميده آدم آپديتي باشه و از تكنولوژي هاي روز دنيا آگاهي داشته باشه باعث ميشه كار باكيفيتي رو بهتون ارائه بده. اين نكته واقعا خيلي مهمه چون تعداد اپليكيشن‌هايي كه هر روز دارن توليد ميشن و به اپ استور گوشي‌هاي آيفون اضافه ميشن، بيشتر و بيشتر ميشه و رقابت رو سخت تر مي‌كنه، بنابراين برگ برنده‌ي شما شناخت‌تون از نياز كاربرهاست.اين شناخت بهتون كمك مي‌كنه تا پذيرفته بشين، مورد توجه قرار بگيرين و به تبع اون رشد كنيد.

 

ويژگي هاي يك اپليكيشن IOS خوب

 

ممكنه شما هم بسته به نياز كسب و كارتون به دنبال طراحي اپليكيشن باشيد و بخوايد نسخه‌ي ios اون رو هم گسترش بديد تا بيشترين بهره‌ وري و كاربرد رو به مشتري‌هاتون ارائه كنيد. تو اين سناريو شما بايد فاكتورهاي مختلفي رو در نظر داشته باشيد، چون يه اشتباه و يا به اصطلاح باگ  تو طراحي اپليكيشن‌تون مي‌تونه خيلي براتون گرون تموم شه و به قيمت از دست دادن  كلي از كاربرها و مشتري‌هاتون باشه. 

نكاتي كه در ادامه بهشون اشاره مي‌كنيم، مواردي هستن كه بايد در طراحي و گسترش اپليكيشن ios بهشون توجه كنيد:

 

 

اپليكيشن روي مدل‌هاي مختلف گوشي پياده سازي بشه

 

اپل كلي گوشي و دستگاه‌هاي مختلف داره كه سيستم عامل ios روي اونها پياده‌‌سازي ميشه، بنابراين اپليكيشن‌هايي كه براي اين سيستم عامل طراحي ميشن بايد اين قابليت رو داشته باشن تا روي همه‌ي اين دستگاه‌ها به خوبي كار كنن.

 

سرعت بالا

 

مهم‌ترين ويژگي يك اپليكيشن رو ميشه سرعت اجراي اون دونست. اين مسئله براي كاربرها بسيار مهمه، اكثر اونها ميخوان سريع‌تر به خواسته اي كه دارن برسن و خروجي مد نظرشون رو از اپليكيشن دريافت كنن وگرنه خيلي زود به اين نتيجه ميرسن كه بايد اون رو حذف كنن! بنابراين سرعت رو ميشه مهم‌ترين فاكتور در فراگيري و محبوبيت هر اپليكيشني دونست. 

 

 امنيت بالا

 

بحث امنيت مسئله‌ي خيلي مهم و جدي‌اي در دنياي تكنولوژيه، همه‌ي شركت‌هايي كه با داده‌ي كاربرها سروكار دارن سعي مي‌كنن امن ترين شرايط رو براي داده‌ها و اطلاعات اونها فراهم كنن تا اطمينان‌شون رو جلب كنن. 

شركت اپل هم هميشه سعي در برقراري اين شرايط امن و مطمئن براي كاربرها داشته و در راستاي اين هدف، اپ هايي رو كه از امنيت‌شون اطلاع و اطمينان كافي‌ نداره رو از فروشگاه‌ش حذف مي‌كنه. بنابراين برقراري امنيت نقش مهمي در پيشرفت اپليكيشن شما داره. 

·  بروز رساني هاي هدفمند و منظم

اپليكيشني مي‌تونه موفق باشه كه دائم نياز كاربرهاشو بررسي كنه و براي اونها پاسخ مناسبي داشته باشه. اين پاسخ‌ها همون بروز رساني‌هايي هستن كه بايد خيلي هدفمند و منظم ارائه بشن. 

 

 

 

 


سه طرح برتر از همراه اول

۲ بازديد

سه طرح برتر از همراه اول

تقريبا در تمامي خانواده‌ها حداقل يك نفر جزو كاربران و حتي طرفداران همراه اول است و از سيم كارت اين اپراتور استفاده مي‌كند  و خب دليلش هم مثل روز روشن است .و ديگر نيازي به توضيحات اضافه و تكراري نيست 

ما در اين محتوا به معرفي سه تا از طرح‌هاي اين اپراتور مبپردازيم

روزهاي گرم حرفي

اين طرح كه از دي ماه سال 93 آغاز شده و هم‌چنان ادامه دارد؛ به مشتركين دائمي و اعتباري همراه اول امكان آن را مي‌دهد تا  تنها با پرداخت 15,000ريال در طول روز از 60 دقيقه مكالمه درون شبكه از ساعت 7 صبح تا 23 بهره‌مند شوند.

لازم به ذكر است كه مهلت استفاده از اين 60 دقيقه بلافاصله پس از فعال‌سازي طرح آغاز مي‌شود. ضمنا 60 دقيقه‌ي شما مي‌تواند در چندين تماس مصرف شود و لازم نيست تا 60 دقيقه مداوم مكالمه داشته باشيد.

براي خريد اين بسته كافي است تا كد دستوري #3361*10# را شماره‌گيري نماييد.

 

10 گيگ اينترنت رايگان و قرعه‌كشي 500 ميليون ريالي 

اگر از مشتركين همراه اول باشيد؛ حتما در جريان انتشار نسخه‌ي جديد اپليكيشن همراه من هستيد.اپراتور همراه اول، به پاس قدرداني از همراهي كاربران خود براي آن‌ها هديه‌اي در نظر گرفته است. تمامي مشتركين دائمي و اعتباري اين اپراتور با نصب نسخه‌ي جديد اپليكيشن همراه من از يك بسته‌ي اينترنت 10 گيگابايتي بهره‌مند خواهد شد. ضمنا آن دسته از كاربران كه تا تاريخ 31 تير ماه اقدام به نصب اين برنامه نمايند؛ در قرعه‌كشي 500 ميليون ريالي همراه اول نيز شركت داده خواهند شد.

نحوه‌ي فعال سازي بسته‌ي اينترنتي 3 روزه‌ي 10 گيگابايتي نيز به اين صورت است كه پس از ورود به حالت پيشرفته‌ي اپليكيشن همراه من، در شرايطي كه پيش‌تر از اين هديه استفاده نكرده باشيد؛ گزينه‌ي دريافت هديه برايتان نمايش داده خواهد شد. با كيليك بر اين گزينه بسته‌ي هديه براي شما فعال مي‌شود. به علاوه كاربران مي‌توانند از گزينه‌ي اشتراك گزاري نيز استفاده كنند و اين بسته را به سايرين معرفي نمايند.

نكته‌ي قابل توجه آن كه هر مشترك دائمي يا اعتباري تنها يك بار از اين فرصت بهره‌مند خواهد شد. ضمنا براي نصب نسخه‌ي جديد اپليكيشن كافي است به نسخه‌ي قلبي اين برنامه مراجعه كرده يا كد دستوري #1111* را شماره‌گيري نماييد.

 

بسته‌ي شب‌هاي روشن

 

اين بسته در بردارنده‌ي امكان مكالمه‌ي نامحدود درون شبكه‌اي، از ساعت 11 شب تا 7 صبح بوده و براي تمام مشتركين دائمي و اعتباري قابل استفاده است. نكته‌اي كه بايد مورد توجه قرار گيرد؛ اين است كه امكان فعال‌سازي اين بسته همراه با ساير بسته‌ها مثل شبانه وجود ندارد.

براي فعال سازي اين طرح كافي است كد دستوري #333*10* را شماره‌گيري نماييد و از مزاياي آن بهره‌مند شويد.

بسته‌هاي طرح شب‌هاي روشن با مبالغ زير تعيين قيمت شده‌اند:

·         شبانه (24 ساعت) 10,000 ريال

·         هفتگي    60,000 ريال

·         ماهانه     220.000 ريال

 

 

 

 

ويژگي‌هاي جديد گوگل براي اندرويد

۴ بازديد

ويژگي‌هاي جديد گوگل براي اندرويد

 

گوگل از جمله كمپاني‌هاييست كه تمام تلاش خود را در جهت حفظ كاربران خود مي كند و روز به روز با بروزرساني‌هاي جديد و اضافه كردن قابليت‌هاي متنوع خود را از در صدر تمامي جدول‌ها نگه داشته است . اين بروزرساني‌ها و قابليت‌ها گاه در زمينه‌هاييست كه تصورش را هم نمي توانيم بكنيم براي مثال در همين اواخر گوگل قابليت‌هاي جديدي را براي اندرويد ارائه كرد كه يكي از آن ها هشدار قبل زلزله‌ ‌مي‌باشد و جالب است كه گوشي‌هاي هوشمند دارند تا جايي پيش مي‌روند كه جان انسان را هم از وقايع خطرناك طبيعي نجات دهند 

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ گوگل در اين هفته ويژگي‌هاي تازه اي به گوشي پيكسل افزوده و همين عامل باعث شده تا حسابي خبرساز شود. اما بايد گفت كه  براساس گزارش جي‌اس‌ام آرنا اين خصوصيات جديد به سري پيكسل محدود نمي‌شود و تا مدتي بعد به ساير گوشي‌هاي هوشمند اندرويد و تمام دستگاه‌هايي كه با اين سيستم عامل فعاليت مي‌كنند نيز راه پيدا خواهند كرد. اطلاعاتي كه منتشر شده خبر از متولد شدن 6 ويژگي نوظهور و جذاب در سيستم پيكسل مي‌دهند.

گوگل كه براي اولين بار جزئيات مربوط به قابليت‌هاي جديد را در يك پست جاي داده؛ از شيوه‌ي معرفي و رونمايي ويژگي‌هاي جديد پيكسل الهام گرفته است.

اولين ويژگي به سيستم هشدار زلزله مربوط مي‎‌شود. اين سيستم كه در سطح جهاني در پلتفرم اندرويد در حال اجراست؛ به ساكنان مناطق گوناگون امكان آن را مي‌دهد تا چند دقيقه پيش از وقوع زلزله، هشدار آن را دريافت كنند. اين قابليت كه تاكنون در نيوزيلند و يونان در دسترس بود؛ در تغييرات جديد گوگل به تركيه، فيليپين، قزاقستان، قرقيزستان، تاجيكستان، تركمنستان و ازبكستان نيز مي‌رود. برنامه‌ريزي گوگل به اين ترتيب عمل مي‌كند كه اين امكان ابتدا در كشورهاي زلزله‌خيز در دسترس مردم قرار گيرد و سپس در ساير كشورها نيز قابل استفاده باشد.

ويژگي جديد بعدي مختص قسمت پيام‌ها است. اين امتياز تازه به شما اجازه مي‌دهد تا پيام‌هاي موردنظرتان را ستاره‌دار و بعدتر به سادگي پيدا كنيد. براي اين كار كافي است روي پيام كليك كنيد؛ آن را نگه داريد و سپس ستاره را انتخاب نماييد. تمامي پيام‌هاي انتخاب شده به اين ترتيب در بخشي جداگانه نگه‌داري مي‌شوند تا دسترسي شما به آن‌ها ساده‌تر شود. اين امكان تازه به زودي در دسترس همه‌ي كاربران اندرويد قرار خواهد گرفت.

به علاوه، اكنون قابليت Contextual Emoji Kitchen در نسخه‌ بتاي Gboard نيز موجود شده است. اين ويژگي تابستان امسال در تلفن هوشمند داراي اندرويد ۶ به بالا براي پيام‌هاي نوشته‌شده به انگليسي، اسپانيايي و پرتغالي، به نسخه پايدار اين اپليكيشن مي‌رسد.

گزينه‌ي بعدي راجع به دسترسي صوتي يا همان Voice Access است. اين برنامه حالا به سيستم تشخيص چشمي مجهز شده و براي فعال كردنش كافي است تا به دستگاه خود نگاه كنيد. لازم به ذكر است كه دسترسي صوتي تنها با صداي خود كاربر عمل مي‌كند. كاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از امكانات پيشرفته گوشي اندرويد خود، به ساده‌ترين شيوه‌ي ممكن رمز عبور خود را وارد كنند. پس از تشخيص بخش مربوط به گذرواژه، به كاربر اجازه داده مي‌شود از حروف، اعداد و نمادها براي نوشتن رمز استفاده كند.

نوآوري بعدي براي افرادي است كه از دستيار صوتي گوگل استفاده مي‌كنند. در اين نسخه‌ي تازه، كاربران مي‌توانند به سادگي از دستيار صوتي گوگل براي پيشبرد كارهاي روزانه‌شان كمك بگيرند. به اين صورت كه اين سيستم قادر خواهد بود تا وارد اپليكيشن‌ها شود و دستورات شما را اجرا كند. براي مثال كافي است بگوييد:«سلام گوگل، پول قبض من را پرداخت كن.» تا اين دستيار وارد اپليكيشن مربوط شود و درخواست شما را انجام دهد. براي استفاده از اين سيستم و اطلاع يافتن از ليست كارهايي كه دستيار صوتي گوگل انجام مي‌دهد؛ بايد از دستور «سلام گوگل، ميانبرها» كمك بگيريد.

 

در آخر نيز به مرور قابليت اندرويد اتو خواهيم پرداخت. بر اساس گزارشات منتشر شده، اين سيستم اكنون انعطاف‌پذيري بيشتري دارد و كاربران مي‌توانند گزينه‌هاي آن را راحت‌تر تنظيم نمايند. شما مي‌توانيد لانچر دستگاه خود را تنظيم كرده و با حالت دستي، گزينه‌ي تاريك را فعال نماييد. حالا با وجود تب‌هاي جديد در اپ‌هاي چندرسانه‌اي، گزينه «بازگشت به بالا» و دكمه A تا Z در نوار پيمايش، مرور محتواي دستگاه شما آسان‌تر شده است.

قابليت‌هاي ديگري مانند اپليكيشن‌هاي ناوبري، شارژ EV و پاركينگ براي اندرويد اتو نيز اكنون قابل استفاده براي كاربران هستند. سيستم پيام‌رساني هم پيشرفته شده است. به اين ترتيب كه تمام كاربران قادر خواهند بود تا پيام‌هاي خود اعم از پيام‌هاي واتساپ گرفته تا پيام‌رسان اصلي اندوريد، مستقيما بخوانند و پاسخ دهند. ويژگي‌هاي اندرويد اتو در گوشي‌ هوشمند داراي اندرويد ۶ و بالاتر و در صورت اتصال به اتومبيل سازگار، در دسترس هستند.

 


سرويس ميزبان پيامك و تماس ايرانسل

۳ بازديد

سرويس ميزبان پيامك و تماس ايرانسل

گاها شده است كه دلمان براي دوستمان و ديدارش تنگ شده باشد و به همين بهانه او را به يك فنجان قهوه در يك كافه دعوت كنيم و يا صلا ا به خانه‌مان دعوتش كنيم و از او ميزباني كنيم تا ديداري تازه شود و دلتنگي‌ها از بين برود اما متاسفانه ويروس كرونا دو سالي مي‌شود كه سا‌يه‌ي شومش را روي زندگي ما افكنده است و نمي‌گذاريد حتي ساده‌ترين ديدارهايمان را داشته باشيم و يا حتي به راحتي دوست و نزديك‌ترين آشنا هايمان را به خانه‌ي خود دعوت كنيم و تمام لحظه‌هاي حقيقي زندگي ما را به مجازي تبديل كرده است گويي كه ما در بستر اينترنت زندگي مي‌كتنيم 

 ايرانسل  به همين منظور يك سرويس جديد معرفي كرده است كه سرويس ميزبان نام دارد ما در اين مقاله به توضيح كامل اين سرويس ميپردازيم 

 

 

با شيوع ويروس كرونا و همه‌گير شدن اين بيماري بين افراد ، اكثريت مردم از ديد و بازديدها و رفت‌آمدهاي خود به خونه‌ي اقوام و دوستانشان تا جاي ممكن خودداري كردند و تمامي اين مراقبت‌ها براي حفظ جان عزيزانشان بود و براي مدتي طولاني لذت مهماني و البته ميزباني را از دست داده اند! ايرانسل به همين منظور يك طرح و سرويس جديد را خدمت كاربرانش تقديم كرد كه طرح ميزبان ايرانسل نام دارد شما با اين طرح مي توانيد لذت ميزباني به صورت مجازي تجربه كنيد 

فعال كردن سرويس ميزبان پيامك

براي استفاده از اين سرويس، بايد شماره‌ي كسي را كه مي‌خواهيد ميزبان شما باشد؛ با پيش شماره‌ي 704 بگيريد. سپس براي آن فرد از سوي شما درخواستي ارسال مي‌شود و اگر او آن درخواست را بپذيرد؛ ميزبان شما خواهد شد.

سرويس ميزبان تماس صوتي

اين سرويس همانطور كه از نامش برمي‌آيد؛ به شما امكان آن را مي‌دهد تا هنگام برقراري تماس با مخاطب خود؛ ميزبان او باشيد و هزينه‌ي تماس برقرار شده از سوي او را نيز بر عهده بگيريد. براي استفاده از اين سيستم، اگر مايل باشيد تا هزينه‌ي تماس دريافتي خود را نيز بپردازيد و ميزبان مخاطب خود باشيد؛ شما ابتدا به يك سيستم گويا متصل مي‌شويد و در صورتي كه بپذيريد تا هزينه‌ي تماس دريافتي را پرداخت نماييد؛ مكالمه برقرار خواهد شد. لازم به ذكر است كه اين سرويس براي همه‌ي مشتركين اپراتور ايرانسل قابل استفاده است. اما دريافت كننده‌ي تماس يا همان ميزبان، بايد مشترك اعتباري ايرانسل باشد.

 

فعال كردن سرويس ميزبان تماس صوتي

 

براي فعال كردن سرويس ميزباني تماس ايرانسل، كافي است به يكي از دو روش زير عمل كنيد.

مخاطبتان پيش از شماره‌ي شما، كد 704 را اضافه كرده و شماره‌گيري مي‌نمايد.

بعد از دنبال كردن دستورالعمل فوق، سيستم گويا با شما تماس مي‌گيرد و اعلام مي‌كند كه مخاطب، درخواست ميزباني تماس را از شما دارد. شما نيز در صورت پذيرش اين درخواست با شماره‌گيري عدد 1، اقدام به مكالمه مي‌كنيد. يا در صورت عدم پذيرش درخواست ميزباني، عدد 2 را شماره‌گيري مي‌كنيد.

مخاطب، شماره‌ي شما را به صورت #شماره مقصد با صفر*۷۰۴* شماره‌گيري مي‌كند.

بعد از اجراي اين مرحله نيز، فرايند بالا تكرار شده و در صورت پذيرش، تماس با ميزباني شما برقرار مي‌شود.

شما كاربران ايرانسلي مي‌توانيد براي اطلاع يافتن از جزئيات اين سرويس، كد #۷۰۴* را شماره‌گيري نماييد.

سرويس ميزبان پيامك

سرويس ميزبان پيامك هم مانند تماس صوتي عمل مي‌كند. يعني شما مي‌توانيد با پذيرش درخواست مخاطب خود، هزينه‌ي پيامك ارسال شده از سوي او را متقبل شويد.

 

 

چند نكته

 

شما مي‌توانيد به سادگي و با افزودن مخاطب خود به شماره‌هاي مجاز، همواره ميزبان او در ارسال پيامك باشيد. به اين ترتيب هربار كافي است با شماره‌گيري عدد 6 از او ميزباني كنيد. اما در مقابل براي افزودن يك شماره به فهرست غيرمجاز نيز، كافيست دستور B فاصله شماره تلفن همراه مورد نظر خود را به شماره ۷۰۴۰  ارسال كنيد. براي مثال به صورت زير:

B 09XXXXXXXXX

نكته‌ي ديگر آن كه اگر در وضعيت رومينگ باشيد؛ تمام تعرفه‌هاي اين سرويس بر همان اساس محاسبه خواهد شد.

غيرفعال سازي سرويس پيامك ميزبان

براي غيرفعال‌سازي اين سرويس، كلمه LAGHV  را به ۷۰۶۰ ارسال كنيد.

براي فعال‌سازي مجدد سرويس، كلمهOZV  را به ۷۰۶۰ ارسال كنيد.

 

 

كلماتي كه در سفر به استانبول لازم مي شوند؟

۵ بازديد

 

هميشه مسافرت كردن و سفر رفتن و تجربه كردن لذت هاي زيادي دارد به خصوص كه آن كشور تركيه هم باشد و بتوانيم هم جاهاي ديدني تركيه رو ببينيم و هم بتوانيم با ساكنين و شهروندان اين كشور ارتباط داشته باشيم و هم بتوانيم زبان ديگري هم بياموزيم.

نكته ديگري كه وجود دارد اين است كه اكثر شهروندان كشور تركيه زبان انگليسي بلد نيستند و تنها راه ارتباطي با آن‌ها اين است كه به زبان خودشان با آن‌ها صحبت كنيد؛ بنابراين زبان انگليسي در هنگام سفر به تركيه حتي در شهرهاي اروپايي آن هم براي شما كاربرد چنداني نخواهد داشت.

البته ذكر اين نكته نيز ضرورت دارد كه در زمان سفر با تور تركيه، نياز به تسلط به زبان تركي استانبولي نيست. شهروندان تركيه به خوش‌رويي و مهمان‌نوازي شهرت دارند. حتي اگر  به زبان خودشان با آن‌ها صحبت نكنيد، آن‌ها برخورد گرم و صميمانه‌اي با شما خواهند داشت.

به‌طوركلي در هر كشور خارجي كه قصد سفر با آن را داشته باشيد، بايد بتوانيد با زبان آن كشور ارتباط برقرار كنيد. اگر قصد سفر به كشور تركيه را داريد و تصميم داريد از اماكن ديدني تركيه بازديد كنيد، بهتر است تا جاي ممكن با كلمات پركاربرد و كليدي تركي استانبولي آشنايي داشته باشيد.

در اين مطلب برخي كلمات كليدي را در تركي استانبولي بيان كرده‌ايم كه بيشترين كاربرد را داشته و بسيار رايج هستند.

 

كلمات پركاربرد تركي استانبولي

 

Merhaba

معني: سلام

Teşekkür ederim

معني: متشكرم

Sağol

معني: متشكرم (غيررسمي)

Afedersiniz

معني: ببخشيد، معذرت مي‌خواهم

Lütfen

معني: لطفاً

Şerefe!

معني: به‌سلامتي

Hoşça kal

معني: خداحافظ

Fiyatı ne kadar?

معني: قيمتش چقدر است؟

Hesap lütfen

معني: صورت‌حساب لطفاً

Banyo nerede?

حمام كجاست؟

Türkiye

معني: تركيه

Türk

معني: ترك

Türkçe

معني: تركي (زبان)

Evet

معني: بله

Hayır

معني: نه

Bir

معني: يك

İki

معني: دو

Üç

معني: سه

Bu

معني: اين

Şu

معني: آن

 Çok iyi

معني: خيلي خوب

Güzel

معني: زيبا، قشنگ

Lezzetli

معني: خوشمزه

Bundan hoşlanıyorum

معني: اين را دوست دارم.

Tamam mı?

معني: حله؟ باشد؟

Tamam

معني: باشه. خوبه.

Bu iyi

معني: اين خوب است.

nerede?

معني: …. كجاست؟

Ne?

معني: چي؟

Ne zaman?

معني: چه زماني؟

Az / Biraz

معني: كم، يك كمي

Hoş geldiniz!

معني: خوش آمديد

Günaydın

معني: صبح‌به‌خير

İyi geceler

معني: شب‌به‌خير

Hoşça kal!

معني: خداحافظ، به‌سلامت

Görüşmek üzere

معني: به اميد ديدار

Çok teşekkürler

معني: خيلي ممنون

Rica ederim

معني: خواهش مي‌كنم.

Sorun değil

معني: مشكلي نيست.

Seni seviyorum

معني: دوستت دارم.

Tebrikler!

معني: تبريك

Üzgünüm

معني: متأسفم

Ne tavsiye edersiniz?

معني: چه توصيه‌اي داريد؟

Bir fotoğraf çekebilir miyim?

معني: يك عكس مي‌توانم بگيرم؟

O nedir?

معني: آن چيست؟

Nerelisiniz?

معني: اهل كجا هستيد؟

lıyım

معني: اهل …. هستم.

Nasıl gidiyor?

معني: اوضاع چطوره؟ حالت چطوره؟

İyiyim

معني: خوبم

Adınız ne?

معني: اسم شما چيست؟

Benim adım …

معني: اسم من … است.

Tanıştığımıza memnun oldum

معني: از آشنايي‌تان خوشوقتم.

Ben de memnun oldum

معني: من هم خوشوقتم.

Burada

معني: اينجا

Orada

معني: آنجا

İlginç

معني: جالب

Mümkün

معني: ممكن

Doğru

معني: درست، صحيح

Harika

معني: عالي

Favori

معني: موردعلاقه

Ünlü

معني: مشهور

Muhteşem!

معني: فوق‌العاده

Meşgul

معني: پرمشغله

Hazır

معني: آماده

Daha sonar

معني: بعداً

Şimdi

معني: الان

Ben

معني: من

Sen

معني: تو (غيررسمي)

Siz

معني: شما (رسمي يا براي جمع)

Arkadaş

معني: دوست

Hiçbir şey

معني: هيچي

Daha çok

معني: بيشتر

Belki

معني: شايد

۷۴.Elbette

معني: البته

Katılıyorum

معني: موافقم

Anlıyorum

معني: فهميدم

Anlamıyorum

معني: نمي‌فهمم

Lütfen tekrarlar mısın?

معني: لطفاً تكرار مي‌كنيد؟

İngilizce konuşabiliyor musun?

معني: مي‌توانيد انگليسي صحبت كنيد؟

Çok az Türkçe konuşabiliyorum

معني: من مي‌توانم خيلي كم تركي صحبت كنم.

Türkçe’de nasıl … dersiniz?

معني: در تركي چطور …. را مي‌گوييد؟

ne demek?

معني: …. به چه معناست؟

Buradan internete girebilir miyim?

معني: از اينجا مي‌توانم به اينترنت وصل بشم؟

Yakınlarda iyi bir restoran önerebilir misiniz?

معني: آيا مي‌توانيد يك رستوران در اين نزديكي پيشنهاد بدهيد؟

Biraz indirim yapabilir mısınız?

معني: كمي تخفيف مي‌توانيد بدهيد؟

İmdat!

معني: كمك!

Polis

معني: پليس

Doktor

معني: دكتر

Kayboldum

معني: گم شدم

Hangi yöne?

كدام راه؟

Bankamatik

معني: خودپرداز، ATM

Bugün

معني: امروز

Meşgul

معني: پرمشغله

Hazır

معني: آماده

Daha sonar

معني: بعداً

Şimdi

معني: الان

Ben

معني: من

Sen

معني: تو (غيررسمي)

Siz

معني: شما (رسمي يا براي جمع)

Arkadaş

معني: دوست

Hiçbir şey

معني: هيچي

Daha çok

معني: بيشتر

Belki

معني: شايد

Elbette

معني: البته

Katılıyorum

معني: موافقم

Anlıyorum

معني: فهميدم

Anlamıyorum

معني: نمي‌فهمم

Lütfen tekrarlar mısın?

معني: لطفاً تكرار مي‌كنيد؟

İngilizce konuşabiliyor musun?

معني: مي‌توانيد انگليسي صحبت كنيد؟

Çok az Türkçe konuşabiliyorum

معني: من مي‌توانم خيلي كم تركي صحبت كنم.

Türkçe’de nasıl … dersiniz?

معني: در تركي چطور …. را مي‌گوييد؟

ne demek?

معني: …. به چه معناست؟

Buradan internete girebilir miyim?

معني: از اينجا مي‌توانم به اينترنت وصل بشم؟

Yakınlarda iyi bir restoran önerebilir misiniz?

معني: آيا مي‌توانيد يك رستوران در اين نزديكي پيشنهاد بدهيد؟

Biraz indirim yapabilir mısınız?

معني: كمي تخفيف مي‌توانيد بدهيد؟

İmdat!

معني: كمك!

Doktor

معني: دكتر

Kayboldum

معني: گم شدم

Hangi yöne?

كدام راه؟

Bankamatik

معني: خودپرداز، ATM

Bugün

  معني: امروز

 

سخن پاياني 

 

در اين مقاله كلمات كليدي و پركاربرد تركي استانبولي براي آشنايي براي شما با اين زبان آورده شده است. اگر قصد آشنايي و شروع يادگيري اين زبان را داريد، اين مطلب مي‌تواند به شما كمك كند. اما درصورتي‌كه قصد يادگيري اين زبان را به طور كامل و جدي داريد،

بهتر است با تهيه منابع يادگيري اين زبان و شركت در كلاس‌هاي زبان تركي استانبولي اقدام به يادگيري اين زبان كنيد


 

 

پيامك صوتي سرويسي جديد از ايرانسل

۵ بازديد

پيامك صوتي سرويسي جديد از ايرانسل

 

با گسترش اينترنت و شبكه‌هاي اجتماعي پيام‌ها به دو دسته‌ي صوتي و متني تقسيم‌بندي شدند، پيام‌هاي متني به اينگونه‌اند كه داراي رسميت بيشتري مي‌باشند و كلمات به شكل واضح‌تري خودشان را نشان مي‌دهند اما بدي‌هايي نيز دارند يكي از اين معايت خسته كننده بودن تايپ و خواندن پيام‌ها متني بسيار طولاني است و همچنين اشتباهات تايپي مي‌توانند باعث شوند كه برداشت اشتباهي از يك پيام داشته باشيم و از همه مهم‌تر اينكه ما در پيا‌م‌هاي متني احساساتمان را فقط از طريق ايموجي‌هاي موجود مي‌توانيم بيام كنيم و خب ايموجي‌ها هم از يك جايي به بعد از بيان احساسات شديد ناتوان ميشوند به همين دليل اپراتور ايرانسل سرويس جديدي را براي كاربران خود در نظر گرفته است كه پيامك صوتي نام دارد هرچند كه نام سرويس گوياي خدماتش است اما ما در اين مقاله به تفسير كامل اين سرويس ايرانسل مي پردازيم

سرويس پيامك صوتي ايرانسل يه اين صورت عمل مي‌كند كه مشتركين اعتباري اين اپراتور مي‌توانند از اين به بعد، براي مخاطبين ايرانسلي و غير ايرانسلي خود، تا 60 ثانيه پيامك صوتي ارسال نمايند. لازم به ذكر است كه هزينه‌ي هر پيامك صوتي براي كليه‌ي مخاطبين، 89.9 تومان محاسبه شده است.

مشتركين اعتباري ايرانسل مي‌توانند از دو طريق نسبت به ارسال پيامك صوتي اقدام كنند؛ اولين روش پيام خودكار است و به اين شكل عمل مي‌كند كه سيستم با مخاطب شما به طور خودكار تماس مي‌گيرد و پيام شما را پخش مي‌كند. در اين روش سيستم به طور خودكار تا 4 بار با مخاطب تماس مي‌گيرد و در صورت ناموفق بودن تماس‌ها، براي او پيامك ارسال مي‌شود. دومين روش نيز روش پيامكي است. در اين مورد مخاطب شما از راه پيامك نسبت به پيام صوتي شما مطلع مي‌شود و سپس مي‌تواند با سيستم تماس بگيرد و پيامك را دريافت كند. (۷۱۹ براي مشتركان ايرانسلي و ۰۹۳۷۷۱۹۰۰۰۰ براي مشتركان غير ايرانسلي)

از امكانات جالب اين سرويس مي‌توان به اين مورد اشاره كرد؛ كه شما مشتركين اعتباري مي‌توانيد پيامك صوتي خود را ضبط كنيد و زمان دلخواه براي ارسال آن را نيز تعيين نماييد. به علاوه اين امكان را داريد تا يك پيامك صوتي را براي بيش از يك مخاطب ارسال كنيد. افزون بر آن نيز مشتركين قادر خواهند بود تا پيام خود را از طريق پيامك و هم‌چنين تماس خودكار براي گيرنده بفرستند. بعد از ارسال پيام و در صورت شنيده شدن آن فرستنده، پيام «شنيده شده» را دريافت خواهد نمود.

 

 

 

 


پيامك صوتي سرويسي جديد از ايرانسل

۲ بازديد

پيامك صوتي سرويسي جديد از ايرانسل

 

با گسترش اينترنت و شبكه‌هاي اجتماعي پيام‌ها به دو دسته‌ي صوتي و متني تقسيم‌بندي شدند، پيام‌هاي متني به اينگونه‌اند كه داراي رسميت بيشتري مي‌باشند و كلمات به شكل واضح‌تري خودشان را نشان مي‌دهند اما بدي‌هايي نيز دارند يكي از اين معايت خسته كننده بودن تايپ و خواندن پيام‌ها متني بسيار طولاني است و همچنين اشتباهات تايپي مي‌توانند باعث شوند كه برداشت اشتباهي از يك پيام داشته باشيم و از همه مهم‌تر اينكه ما در پيا‌م‌هاي متني احساساتمان را فقط از طريق ايموجي‌هاي موجود مي‌توانيم بيام كنيم و خب ايموجي‌ها هم از يك جايي به بعد از بيان احساسات شديد ناتوان ميشوند به همين دليل اپراتور ايرانسل سرويس جديدي را براي كاربران خود در نظر گرفته است كه پيامك صوتي نام دارد هرچند كه نام سرويس گوياي خدماتش است اما ما در اين مقاله به تفسير كامل اين سرويس ايرانسل مي پردازيم

سرويس پيامك صوتي ايرانسل يه اين صورت عمل مي‌كند كه مشتركين اعتباري اين اپراتور مي‌توانند از اين به بعد، براي مخاطبين ايرانسلي و غير ايرانسلي خود، تا 60 ثانيه پيامك صوتي ارسال نمايند. لازم به ذكر است كه هزينه‌ي هر پيامك صوتي براي كليه‌ي مخاطبين، 89.9 تومان محاسبه شده است.

مشتركين اعتباري ايرانسل مي‌توانند از دو طريق نسبت به ارسال پيامك صوتي اقدام كنند؛ اولين روش پيام خودكار است و به اين شكل عمل مي‌كند كه سيستم با مخاطب شما به طور خودكار تماس مي‌گيرد و پيام شما را پخش مي‌كند. در اين روش سيستم به طور خودكار تا 4 بار با مخاطب تماس مي‌گيرد و در صورت ناموفق بودن تماس‌ها، براي او پيامك ارسال مي‌شود. دومين روش نيز روش پيامكي است. در اين مورد مخاطب شما از راه پيامك نسبت به پيام صوتي شما مطلع مي‌شود و سپس مي‌تواند با سيستم تماس بگيرد و پيامك را دريافت كند. (۷۱۹ براي مشتركان ايرانسلي و ۰۹۳۷۷۱۹۰۰۰۰ براي مشتركان غير ايرانسلي)

از امكانات جالب اين سرويس مي‌توان به اين مورد اشاره كرد؛ كه شما مشتركين اعتباري مي‌توانيد پيامك صوتي خود را ضبط كنيد و زمان دلخواه براي ارسال آن را نيز تعيين نماييد. به علاوه اين امكان را داريد تا يك پيامك صوتي را براي بيش از يك مخاطب ارسال كنيد. افزون بر آن نيز مشتركين قادر خواهند بود تا پيام خود را از طريق پيامك و هم‌چنين تماس خودكار براي گيرنده بفرستند. بعد از ارسال پيام و در صورت شنيده شدن آن فرستنده، پيام «شنيده شده» را دريافت خواهد نمود.

 

 

 

 


شيائومي مي 11 تي , رقيب جديد آيفون 13

۳ بازديد

شيائومي  مي 11 تي , رقيب جديد آيفون 13

 

يكي از مهم‌ترين فاكتورهايي كه هنگام خريد يك گوشي همراه به آن توجه مي‌شود دوربين گوشي است زيرا قيمت بالاي دوربين‌ها عكاسي خيلي از عكاسان را مجبور كرده است از گوشي هوشمند خود به عنوان دوربين استفاده كنند و از طرف ديگر شبكه‌هي اجتماعي باعث شده افراد عادي نيز مدتي از تايم خود را صرف عكاسي بكنند و مدام با دوربين گوشي هوشمندشان سرو كله بزنند از اين رو شركت شيائومي دست به اقدامي زده ودر محصول جديد خود از فناوري استفاده كرده كه قرار است در آيفون ۱۲ يز اجرا شود و ما در اينجا به شرح اين فناوري و مقايسه‌اش در گوشي‌هاي  اين دو برند ميپردازيم

 

در خصوص فناوري اولترا وايد كه اخيرا درگوشي‌هاي جديد آيفون نيز به كار رفته ، بايد گفت كه اين ويژگي يك پروتكل ارتباطي برد كوتاه است كه كمپاني اپل با كمك آن توانست ردياب هوشمند خود را عرضه كند. حال با توجه به ادعاي شركت شيائومي مبني بر استفاده از اولترا وايد باند احتمال رونمايي از ردياب‌هاي هوشمند در گوشي‌هاي جديد اين شركت مي رود.

شركت شيائومي در سال‌هاي اخير، طراحي منحصر بفرد و متفاوتي از گوشي هوشمند را به بازار عرضه كرد كه باعث غافلگيري طرفداران اين برند گشته و اين گوشي را يك سروگردن از هم‌رده‌اي‌ها بالاتر قرار داده است .

بر اساس ويدئوي تازه فاش شده در شبكه اجتماعي ويبو، گوشي جديد اين شركت طوري طراحي شده است كه علاوه بر انتقال دوربين سلفي به زير صفحه نمايش، از فناوري اولترا وايد (UB) نيز پشتيباني مي‌كند. نكته برجسته گوشي‌هاي مي 11 تي اين شركت ، دوربين سلفي زير نمايشگر است. 

اين شركت ادعا دارد به لطف استفاده از تكنولوژي نسل سوم، نه تنها زيبايي نمايشگر تمام صفحه را بيشتر مي كند بلكه با جذب نور بيشتر از محيط براي ثبت عكس‌هاي بهتر، انتظار كاربران در مورد عكس هايي با كيفيت بالا را براورده خواهد كرد.

 

شركت‌هاي سازنده ديگر گوشي‌هاي همراه نيز از اين ميدان رقابت عقب نمانده‌اند، چنانكه گلكسي اس 22، گوشي جديد شركت سامسونگ، قرار است مجهز به فناوري دوربين زير نمايشگر باشد. البته احتمال مي رود كه اين شركت كره اي به كارگيري از اين قابليت در گوشي‌هاي خود را به سال بعد موكول كند، چرا كه باتوجه به جديد بودن اين تكنولوژي، نياز به زمان بيشتر براي توسعه آن امري بديهي است. 

اگر مهندسان شركت شيائومي بتوانند گوشي‌هاي جديد اين شركت را مجهز به اين دو قابليت عرضه كنند، مي توانند يك پله بالاتر از گوشي‌هاي رقيب بايستند، چرا كه در مقايسه با گوشي جديد اپل به نام آيفون 13 كه مجهز به فناوري اولترا وايد مي باشد، آنها توانسته اند يكي از جذابترين دستاوردهاي اين برند يعني دوربين سلفي در زير صفحه نمايش را ارائه دهند. با توجه به اين كه در طراحي جديد دوربين سلفي به طور كامل پنهان مي شود و كيفيت دوربين سلفي به طرز قابل توجهي بهبود مي يابد، انتظار مي رود كه جذابيت آن براي كاربران بسيار چشم گير باشد.



 

 

آغاز رجيستري تمامي تجهيزات سيمكارتخور

۳ بازديد

آغاز رجيستري تمامي تجهيزات سيمكارتخور

در آغاز بهتره بگوييم كه  منظورمان از تجهيزات سيم‌كارت‌خور چيست منظور ما وسايل همچون گوشي‌ها در تمامي برندهاست و يا وسايلي مانند تبلت و  ميني‌تبلت‌ها و يا آيپد ها و … و خب موضوع رجيستري را كه احتمالا با مفهوم آن آشنا هستيد موضوع كوچك ولي داراي اهميتي مي‌باشد  بنابراين بايد اين موضوع مانند موضوع‌هاي ديگر سازمان‌دهي شود و خب خوشبختانه جلساتي برگذار شده و اين عمل انجام شده است ما نقل قول‌ها بيان شده را بدون ذره‌اي تغيير در اين محتوا براي شما بيان مي‌كينم 

دبير سنديكاي صنعت مخابرات ايران ذيل اعلاميه‌اي اظهار داشت:«در قانون بودجه ۱۴۰۰ وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات موظف است كليه تبلت‌ها، ساعت‌هاي هوشمند باركد خوان و مبدل ارتباطات ثابت به سيار وارداتي و توليد داخل را در سامانه‌ي هوشمند مديريت تجهيزات سامانه‌اي (همتا) ثبت نمايد.»

او هم‌چنين افزود:« خوشبختانه در قانون بودجه ۱۴۰۰ انجام اين كار به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تكليف شده است و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات موظف است كليه تبلت‌ها، ساعت‌هاي هوشمند باركدخوان و مبدل ارتباطات ثابت به سيار وارداتي و توليد داخل را در سامانه‌ي هوشمند مديريت تجهيزات سامانه‌اي (همتا) ثبت نمايد.» 

فرامرز رستگار تاكيد كرد:« اخيرا نيز اين موضوع توسط مديركل دفتر واردات به گمرك جهت اقدام اعلام شده است. در اين ابلاغيه خواسته شده كه «در راستاي لزوم اجراي طرح رجيستري موبايل واره هاي همراه مسافرين ورودي به كشور، مطابق رويه رجيستري گوشي‌هاي مسافري اقدام نمايند.» 

فرامرز رستگار، دبير سنديكاي صنعت مخابرات ايران بيان كرد:« پيرو مكاتبات و پيگيري‌هاي متعدد سنديكاي صنعت مخابرات ايران به‌منظور مراقبت از سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده براي توليد مودم‌ها و يونيت‌هاي ارتباطي اينترنت اشياء سيم كارت  در مواجهه با قاچاق و ورود همراه مسافر، علي‌رغم تكليف قانوني براي انجام آن، احتمالا به دلايل مختلف و از جمله مسائل فني، اين اقدام به غير از گوشي موبايل براي ساير اقلام عملي نشده بود.»

 

در پايان نيز، دبير سنديكاي صنعت مخابرات ايران از اين اقدام دولت قدرداني نمود.

 

 

خوشامد گويي ايرانسل به تابستان با بسته‌هاي ويژه‌ي خود

۳ بازديد

خوشامد گويي ايرانسل به تابستان با بسته‌هاي ويژه‌ي خود

به محض فرا رسيدن فصل جديدي تمامي برندهاي لباس محصولاتشان را به اصطلاح به حراج ميگذارند تا يك خوشامدگويي گفته باشند به فصل جديد و مردم نيز بتوانند محصولات بيشتري را تهيه كنند و با رضايت بيشتري از خريدشان به خانه بازگردند اما اينبار به جاي برندها پوشاك اپراتور ايرانسل دست به چنين اقدامي زده و به مناسبت فرا رسيدن تابستان يك بسته‌ي ويژه با قيمتي بسيار مناسب را در اختياران كاربران خود قرار داده است كه شما تنها با داشتن سيم‌كارت ايرانسل مي‌توانيد آن را فعال كنيد كه ما در اين مقاله به توضيح درباره‌ي اين بسته و روش‌هاي فعال‌سازي آن ميپردازيم 

 

اپراتور ايرانسل به عنوان اپراتور پيشروي ايراني، با ارائه‌ي بسته‌هاي ويژه‌ي اينترنت و مكالمه به استقبال تابستان رفته است. به گزارش روابط عمومي اين اپراتور، بسته‌ي تابستانه‌ي ايرانسل شامل 3 گيگابايت اينترنت پرسرعت براي مشتركين و 3 ساعت مكالمه‌ي ايرانسلي مي‌شود.

 

اين بسته‌ها كه از 22 خرداد تا 1 تير در اختيار كاربران قرار گرفته است؛ 10.000 تومان قيمت و 3 روز نيز اعتبار دارند. لازم به ذكر است كه تمامي مشتركين دائمي و اعتباري ايرانسل قادر خواهند بود تا از اين بسته‌ها بهره‌مند شوند. براي فعال سازي اين بسته‌ها، كافي است از طريق اپليكيشن ايرانسل من اقدام نماييد يا كد دستوري  #۵* را شماره‌گيري كنيد .

 

نكته‌ي مهم اين است كه بسته‌ي تابستانه‌ي ايرانسل قابليت تمديد را نيز دارد و هر كاربر مي‌تواند بيش از يك بار نيز از آن استفاده كند.