اينترنت كدام اپراتور بهتر است؟

write about all kind of things we found interesting

اينترنت كدام اپراتور بهتر است؟

۱۶ بازديد

در وضعيت حال حاضر امروزي ما به طور مادام و در طول روز نيازمند اينترنت هستيم و اينترنت مودم به تنهايي نميتواند پاسخگوي نياز ما باشد براي همين است كه ديگر ما كمتر كسي را ميبينيم كه اينترنت سيم كارتش را فعال نكرده باشد چراكه هم از سرعت مناسبي برخردار است و هم در تمامي نقاط اتصال ما به اينترنت قطع نخواهد شد و تنها مشكل اين نوع از اينترنت تعرفه اش ميباشد كه به نسبت ساير اينترنت ها گران تر است

مجوز تاسيس اپراتور ايرانسل، نخستين بار در ششم آذر ماه 1384 اعطا شد ولي واگذاري سيم كارت هاي اين اپراتور با پيش شماره 0935 در چهار شهر بزرگ تهران، ساري،تبريز و مشهد رسما از 29 مهرماه 1386 آغاز گرديد. اپراتور ايرانسل در آن سال ها توانست با عرضه سيم كارت اعتباري ارزان به سرعت در بين مردم رواج يافته و مشتركيني پرطرفدار براي خودش دست و پا كند، به طوري كه هنوز بسياري از افراد اين شركت را يك اپراتور اعتباري مي نامند.

 ولي هدف اصلي اپراتور ايرانسل اينترنت بود و از همان ابتدا با قدرت تلاش كرد تا مشتركين ايراني را با جديدترين تكنولوژي روز دنيا يعني اينترنت آشنا سازد. تلاش ايرانسل براي ارائه خدمات بهتر همواره رو به رشد بود و دو سال بعد از تاسيس سيستم خود را به نسل 2.75 بهينه شده ارتقا داد.

 عملكرد بسيار خوب ايرانسل در طول اين سال ها سبب گرديد كه اين شركت به عنوان اولين اپراتور ارائه دهنده اينترنت و بزرگترين اپراتور ديتا در كشور شناخته شود كه خدمات خاص مبتني بر اينترنت خود را با تعرفه هاي ارزان در اختيار مشتركين قرار مي دهد. هم اكنون اين اپراتور با ارائه سرويس هايي بر پايه نسل چهارم تلفن همراه، به عنوان دومين اپراتور بزرگ تقريبا دوشادوش همراه اول در حال فعاليت مي باشد.

يك سال بعد يعني در سال 86 اپراتور رايتل با هدف ارائه نسل سوم تلفن همراه تاسيس گرديد كه به علت پاره اي مشكلات فعاليت واقعي اين اپراتور در سال 89 شروع شد. هدف از تاسيس اپراتور رايتل برقراري مكالمه تصويري و ارائه اينترنت نسل سوم تلفن همراه بود كه از آن زمان تا كنون سرويس مكالمه تصويري اين اپراتور مسدود مي باشد.

حق انحصاري ارائه خدمات 3G به مدت يك سال فرصتي مناسب بود تا رايتل ابتكار عمل را در اين حوزه به دست گرفته و در اين عرصه خوش بدرخشد كه به دليل حواشي به وجود آمده پيرامون قابليت مكالمه تصويري، چندان موفق نبوده است. با اين وجود رايتل همواره تلاش نموده است تا با ارائه خدمات متنوع و مختلف بتواند سهم مناسبي از اين بازار رقابتي را نصيب خود كند . در حال حاضر اپراتور رايتل سرويس هاي نسل سوم را ارائه مي دهد.

در سال هاي اخير همه اپراتورها تلاش نمودند تا با ارائه يك سري خدمات خاص و كم هزينه رضايت خاطر مشتركين را فراهم كرده و اين گونه سهم بيشتري از بازار سيم كارت را نصيب خود كنند. ولي در كنار همه خدمات و سرويس ها، بحث سرعت اينترنت يكي از ملاك هاي مهم كاربران براي انتخاب يك اپراتور مي باشد. بنابراين براي انتخاب بهترين سرعت اينترنت لازم است مقايسه اي بين اپراتورها صورت پذيرد.

براي بررسي و مقايسه تست سرعت اينترنت در اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و رايتل بر روي هر كدام از سيم كارت هاي اين اپراتورها يك تست سرعت در شرايط مختلف ايده آل، عادي و سخت انجام شده است. نتايج اين تست ها نشان مي دهد كه همراه اول پرسرعت ترين سرويس را در بين اپراتورها به كاربران خود ارائه مي دهد و با بيشترين ميزان پوشش دهي، بهترين عملكرد را در ارائه اينترنت نسل دوم يعني 2G در جاده ها، شهرها و مناطق كوچك دارد.

اپراتور ايرانسل كه يك شركت متعادل در ارائه خدمات مي باشد؛ ميزان پوشش دهي همراه اول را نداشته ولي در پوشش دهي نسل سوم و چهارم اينترنت رتبه قابل ملاحظه اي دارد. علاوه بر اين ايرانسل به عنوان كم هزينه ترين شركت در مقابل ارائه خدمات نيز شناخته مي شود.

با توجه به مسدود بودن مكالمه تصويري رايتل، اين اپراتور عملا به يك شركت ارائه دهنده خدمات اينترنت پرسرعت همراه بدل گشته كه به دليل پوشش شبكه بسيار پايين از آنتن دهي ضعيفي برخوردار است. علاوه بر اين استفاده رايتل از آنتن هاي كمتر و كوتاه تر به خوبي پاسخگوي نياز همه مشتركين نبوده و همين امر در كم شدن تعداد مشتركين اپراتور رايتل نقش اساسي داشته است.

با وجود تلاش هاي فراوان اپراتورها در جهت ارائه خدمات بهتر؛ هنوز فاصله بسيار زيادي ميان سرعت اينترنت همراه در ايران با كشورهاي توسعه يافته و حتي توسعه نيافته همسايه وجود دارد. كاربران نيز در سراسر ايران از سرعت اينترنت بويژه سرعت دانلود و لود شدن ويديوها ناراضي هستند و اين نارضايتي در شهرستان ها و شهر هاي كوچك بسيار بيشتر مي شود. به همين خاطر به نظر مي رسد اپراتورها براي رسيدن به هدف نهايي و جلب رضايت خاطر مشتركين بايد تلاش بيشتري نمايند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.