رفع اختلال كلاب هاوس از طرف ايرانسل

write about all kind of things we found interesting

رفع اختلال كلاب هاوس از طرف ايرانسل

۱۴ بازديد

داستان معروف كلاب هاوس را قطعا شنيده ايد كه ايلان ماسك كاري كرد كه اين استارتاپ راه صد ساله را يك شبه طي كند البته نقاط قوت بيشمار اين اپليكيشن نيز تاثير زيادي در پيشرفت اين اپليكيشن داشت و باعث شد كه مردم وقت خود را از اينستاگرام به كلاب هاوس انتقال دهند به خصوص در ايران كه باعث ميشد عده اي از افراد در مورد موضوعات مختلف به بحث بپردازند و جاي خالي دانشگاه ها را براي ما پر كرد

در پي ايجاد اختلال در كلاب هاوس در تاريخ 19 فروردين 1400 توسط سه اپراتور همراه اول، ايرانسل و مخابرات، رگولاتوري در اطلاعيه اي 24 ساعت به اين اپراتورها فرصت داد تا اين اختلال را هر چه سريعتر رفع كنند. 

با پايان يافتن فرصت تعيين شده و وجود محدوديت، وزارت ارتباطات در دادستاني از اپراتورها شكايت نموده و گزارشي منتشر كرد كه بر اساس آن مشخص شده بود كه اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و مخابرات با تغيير در DNS و IP ها سبب ايجاد اختلال منطقه اي و ممانعت دسترسي كاربران به كلاب هاوس شده اند. سپس وزير ارتباطات در راستاي حمايت از حقوق شهروندان و كاربران و جلوگيري از ايجاد اختلال و انسداد در نرم افزارها يا وبگاه ها توسط اپراتورها، در جلسه هيات وزيران مصوبه اي را تصويب كرد كه بر اساس اين مصوبه از شنبه 4 ارديبهشت 1400 اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و مخابرات بايد ظرف 24 ساعت در جهت رفع كلاب هاوس اقدام نمايند، در غير اين صورت هر روز تا سقف 50 ميليارد تومان جريمه خواهند شد.

از آن طرف اپراتورها نيز شكايت نامه اي تنظيم كرده و آن را در ديوان عدالت اداري ثبت نمودند. اكنون بعد از گذشت 10 ماه كه از ايجاد اختلال در كلاب هاوس مي گذرد، با تغيير دولت ديوان عدالت اداري مصوبه هيات وزيران دولت دوازدهم را به طور موقت متوقف نمود. بر اساس حكم ديوان عدالت اداري، اجراي مصوبه دولت دوازدهم مبني بر جريمه سه اپراتور همراه اول، ايرانسل و مخابرات به دليل ايجاد اختلال در استفاده كاربران از كلاب هاوس باطل و دستور اجراي آن صادر گرديد.

به نظر مي رسد با وجود اين اتفاق، در حال حاضر محدوديت و اختلال چند ماه اخير بر روي كلاب هاوس براي كاربران ايرانسل برطرف شده و كاربران اين اپراتور براي دسترسي به كلاب هاوس مشكلي ندارند. هر چند كه اين اختلال براي برخي از كاربران همراه اول و مخابرات همچنان وجود داشته و امكان دسترسي اين كاربران به كلاب هاوس هنوز امكان پذير نمي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.