آرشیو اردیبهشت ماه 1400

write about all kind of things we found interesting

تخفيف ويژه شاتل موبايل براي خريد گوشي نوكيا

۳ بازديد

طي آخرين اخبار اپراتور مجازي شاتل و كمپاني نوكيا  قراردادي با يك ديگر بستند كه در طي قرارداد  اپراتور امكان  آن را مي دهند تا براي خريد گوشي نوكيا از تخفيف هاي ويژه 100و 200 هزار توماني استفاده كنيد.

طبق اين توافق كه شركت سامتل، نماينده رسمي نوكيا با اپراتور شاتل داشته مشتركين سيم كارت شاتل مي توانند تا پايان بهار دو مدل نوكيا نوكيا 3.4 و نوكيا 5.4 را با تخفيف 100 و 200 هزار تومان تخفيف ازفروشگاه اينترني موبايلتو خريداري نماييد،و اين فرصت طلايي را براي دريافت تخفيف از دست ندهند.

بايد گفت كه گوشي نوكيا 5.4 داراي نمايشگر 6.39 اينچي، دوربين جلوي 16 مگاپيكسلي و 4 دوربين 2، 2، 5 و 48 مگاپيكسلي بوده و از يك باتري 4 هزار ميلي‌آمپر ساعت نيز بهره مي‌برد. شما قادر خواهيد بود اين مدل موبايل هوشمند را علاه بر تخفيف 200 هزار توماني، همراه با يك هدست هديه نيز دريافت كنيد. به علاوه لازم به ذكر است كه هر دوي اين گوشي‌ها با گارانتي 5 ستاره و 18 ماهه پس از فروش سامتل به دست شما خواهند رسيد و در صورت بروز هرگونه مشكل سخت‌افزاري، تا يك ماه قابل تعويض هم هستند.

اگر مايل هستيد تا سيم كارت مجازي شاتل خود را با پيش شماره‌ي 0998 و كد يك دريافت نماييد؛ براي انتخاب شماره و خريد سيم كارت مي‌توانيد با شماره‌ي ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ به صورت 24 ساعته تماس حاصل فرماييد و يا از طريق وبسايت shatelmobile.ir اطلاعات مورد نيازتان را كسب كنيد.

گوشي اندرويد به جاي دوربين مدار بسته!

۴ بازديد

همه‌ي ما به دليل زندگي در دنيايي پر از مشغله و ترافيك، ساعات زيادي را خارج از خانه مي‌گذرانيم و از وضعيت خانه‌مان بي‌خبر هستيم. يا اينكه نياز داريم از وضعيت شركت و يا محل كارمان آگاه باشيم و يا حتي مسائل ديگري مانند كنترل كردن حيوان خانگي‌مان و يا فرزند كوچك‌مان در اتاق خوابش نيز پيش مي‌آيد. براي كنترل همه‌ي اين مسائل شايد محتمل‌ترين گزينه استفاده از دوربين مداربسته باشد. اما جالب است بدانيد كه مي‌توان از گوشي دوربين قديمي نيز به عنوان دوربين استفاده كرد. چطور؟ در اين نوشته توضيح خواهيم داد




چطور گوشي اندرويدي‌مان را به دوربين مدار بسته تبديل كنيم؟

اگر گوشي هوشمند قديمي‌اي داريد كه مدت‌هاست به سراغش نرفته ايد يا اينكه گوشي اندرويدي شما كارايي سابق را ندارد، وقت آن است كه آن را تبديل به يك دوربين مداربسته كنيد! براي اين كار برنامه‌هاي زيادي وجود دارد كه از معروف‌ترين آن‌ها مي‌توان به Alfred Home Security Camera اشاره كرد.

براي استفاده از اين برنامه لازم است آن را در هر دو گوشي موبايل نصب كنيد، هم در گوشي‌اي كه به عنوان دوربين مدار بسته استفاده مي‌شود و هم گوشي‌اي كه مانيتور كردن دوربين را به وسيله‌ي آن انجام مي‌دهيد. 

بعد از نصب اين اپليكيشن اولين كار ساخت اكانت و يا ورود به برنامه با گوگل پلي است. بعد از ورود با اكانت در گوشي قديمي وارد قسمت تنظيمات شويد و دوربين آن را روي حالت گرفتن تصوير قرار دهيد. سپس از با استفاده از پايه دوربين و يا هر وسيله‌ي ديگري، دوربين را در بهترين حالت  براي تصويربرداري مستقر كنيد. پيشنهاد ما اين است كه گوشي را متصل به برق نگه داريد تا شارژ باتري آن تمام نشود. 

از امكانات ديگر اين برنامه مي‌توان به تشخيص حركت، زنگ هشدار، رفت و برگشت صدا، تنظيم فيلتر نور و… اشاره كرد. اين اپليكيشن رايگان است ولي اگر تمايل داريد كه از امكانات بيشتري از جمله تصويربرداري HD استفاده كنيد، بايد نسخه پولي آن را تهيه نماييد كه به فضاي ابري براي ذخيره اطلاعات تصويري نيز دسترسي دارد. 

 

چند توصيه براي گرفتن بهترين نتيجه

 

۱. اول اينكه مطمئن شويد گوشي را در بهترين مكان براي اتصال به اينترنت wi-fi  و يا داده‌هاي موبايل قرار داده‌ايد.

۲. اگر برنامه‌ي اضافي‌اي نصب كرده‌ايد كه از اينترنت استفاده مي‌كند، آن را پاك كنيد تا قطعي و يا اختلالي در برنامه Alfred Home Security Camera ايجاد نشود.

۳. لنز دوربين گوشي را كاملا تميز كنيد تا تصوير با كيفيتي داشته باشيد

۴. اگر تلفن همراه  را در محيطي خارج از خانه قرار مي‌دهيد، از وسايلي براي محافظت آن از باد و باران استفاده كنيد. 

۵. از قرار دادن گوشي در معرض تابش مستقيم آفتاب بپرهيزيد

۶. اگر حيوان خانگي داريد، گوشي موبايل را در مكاني خارج از دسترسش  قرار دهيد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





هديه ايرانسل به مناسبت روز جهاني ارتباطات

۴ بازديد

 

روز جهاني ارتباطات رو ميشه نماد قرن جديد دونست چرا كه زندگي امروزه ما وابسته به وسايل ارتباط جمعي و ارتباط دونست. امروزه و با توجه به شرايطي كه داريم همه‌ي فعاليت‌هاي كاري و روزانه ما وابسته به اينترنت و وسايل ارتباط جمعي است. از تماس‌هاي تلفني و شبكه‌هاي اجتماعي گرفته تا فعاليت يك مجموعه با اهداف كاري، همه و همه  ما را به هم مرتبط مي‌كنند. 

ايرانسل به عنوان اپراتور پيشرو در كشورمان، به مناسبت اين روز 2 گيگ اينترنت داخلي هديه براي تمامي مشتركين سيم كارت دائمي و اعتباري خود در نظر گرفته است. شما مشتركين سيم كارت ايرانسل اين اپراتور مي‌توانيد از طريق اپليكيشن ايرانسل من يا با شماره‌گيري كد دستوري #5* از بامداد دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 تا پايان همان روز و فقط به مدت يك بار، از هديه‌ي ايرانسل بهره‌مند شويد.


اين ارتباط زماني بيشتر اهميت خود را نمايان مي‌كند كه مانند امروز قادر به ارتباطات وسيع فيزيكي نيستيم و لازم است از هم دور بمانيم و بيشتر به واسطه‌ي اينترنت با هم ارتباط برقرار كنيم.  

به مناسبت روز جهاني ارتباطات، اپراتور ايرانسل به مشتركان خود اينترنت داخلي رايگان هديه داده است. 

شرايط امروز جهان و همه‌گيري ويروس كرونا به ما نشان داد كه تا چه اندازه بايد بيش از هميشه با موقعيت پيرامون خود منطبق شويم؛ تا از رويدادهاي دنيا و حتي زندگي روزمره‌مان جا نمانيم. در اين ميان شايد بتوان گفت مهم‌ترين عامل تطبيق‌پذيري ما، جهان ارتباطات ديجيتال بوده و هر روز بهتر از ديروز كمك‌مان كرده تا نيازهاي خود از كوچك گرفته تا بزرگ را برآورده كنيم.

آقاي هولين ژائو دبيركل اتحاديه بين‌المللي ارتباطات دور يا همان ITU،  به همين مناسبت از مردم و سازمان‌ها خواست كه در صدد اتحاد با يكديگر بر بيايند تا قادر باشند هم‌پاي تحولات ديجيتال عصر جديد قدم بردارند. او اين روز را فرصتي دانست براي اجراي سياست‌هاي هوشمندانه، تقويت استراتژي‌هاي ملي در زمينۀ توسعۀ ICT، و اقدامات موثر براي تشويق سرمايه‌گذاري در فناوري‌اطلاعات و ارتباطات و مهارت‌هاي ديجيتال و ارتقاي خدمات با فناوري‌هاي جديد، از هوش مصنوعي گرفته تا ۵G، با سهمي مهم در اقتصاد ديجيتال. ITU امسال با تمركز بر شرايط جديد ناشي از شيوع كرونا، با شعار « تسريع تحول ديجيتال در دوران چالش برانگيز» به استقبال روز جهاني ارتباطات رفته است.

 

 


مشخصات كامل مدل 5G و 4G گلكسي A22 سامسونگ منتشر شد

۷ بازديد

كمپاني سامسونگ رو ميشه يكي از پر كارترين‌هاي دنياي تكنولوژي دانست كه هر چند وقت يكبار مدل جديدي از گوشي‌هاي خودش را كه به گلكسي معروف هستن، روانه‌ي بازار جهاني موبايل مي‌كند. به علاوه سامسونگ هميشه سعي كرده تا موبايل‌هايي را با كاربري ساده و بسيار راحت به طرفداران خودش عرضه كند. تا حد زيادي هم موفق بوده. سامسونگ همچنين رنج قيمت بسيار متفاوتي را براي گوشي‌هاي هوشمندش در نظر داشته كه هر كسي با توجه به توانايي اقتصادي اش بتواند گوشي موبايل هوشمند داشته باشد. حال سامسونگ سري جديد  A22 را منتشر كرده است كه دو مدل 5G , 4G را شامل مي‌شود. 


اول از همه بايد گفت كه اين دو گوشي از طراحي مشابهي برخوردارند و در رنگ‌هاي سفيد، بنفش، سبز نعنايي و مشكي در ماه آينده به بازار عرضه خواهند شد. اما لازم به ذكر است كه دو محصول از نظر مشخصات فني چيپست، نمايشگر، بيومتريك و دوربين‌ها با هم متفاوتند كه در ادامه به آن خواهيم پرداخت.

مدل G5 از چيپ ديمنسيتي 700 با مودم G5 بهره مي‌برد و هم‌چنين داراي نمايشگر 6.4 اينچي نيز هست. به علاوه بايد گفت؛ از آنجا كه سنسور اثر انگشت روي فريم قرار مي‌گيرد؛ سامسونگ براي اين محصول نمايشگر LCD در نظر گرفته است. دوربين‌هاي سه‌گانه‌ي 48 مگاپيكسلي، دوربين 2 مگاپيكسلي و دوربين اولترا وايد 5 مگاپيكسلي نيز روي پنل پشتي دستگاه قرار دارند. به نظر مي‌رسد دوربين دوربين 2 مگاپيكسلي از نوع ماكرو باشد.

مدل G5 با وزن 205 گرم و ضخامت 9 ميلي‌متر از مدل G4 كه 185 گرم وزن و 8.5 ميلي‌متر ضخامت دارد؛ سنگين‌تر و ضخيم‌تر است.

ويژگي مهم و برجسته‌ي سامسونگ گلكسي A22 G4، چيپ هليوG80 مدياتك آن است كه در طراحي دستگاه مي‌درخشد. نمايشگر 6.4 اينچي اين مدل و صفحه‌ي امولد نيز از ديگر مشخصات فني A22 G4 خواهد بود. دوربين سلفي آن 13 مگاپيكسل دارد اما برخلاف همتايش از دوربين‌هاي چهارگانه‌ي 48، 5، 2 و 2 مگاپيكسلي در پنل پشتي برخوردار است.

اين محصولات سامسونگ، يك باتري ۵۰۰۰ ميلي آمپر ساعتي دارند و در ضمن از شارژ سريع 15 واتي نيز پشتيباني مي‌كنند. احتمالا سامسونگ تصميم خواهد داشت كه محصول جديد خود را با قيمتي كمتر از 200 دلار به بازار معرفي كند. هرچند كه گزارش‌ها خبر از كمبود چيپ براي توليد آن‌ها خبر مي‌دهند.



 

 


تخفيف ۳۰ درصدي همراه اول براي تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي

۷ بازديد

 

سيم كارت‌هاي دائمي مي‌توانند در بعضي مواقع و براي عده‌اي از افراد بسيار مشكل آفرين باشند و به دليل نياز به شارژ شدن مداوم حتي اذيت كننده! تصور كنيد كه در شرايطي اضطراري قرار گرفته ايد و نياز به تماس سريع داريد، اما فراموش كرده‌ايد سيم كارت اعتباري‌تان را شارژ كنيد. شرايط جالبي نيست! اما سيم‌ كارت‌هاي دائمي اين مشكل را ندارند و قبض‌شان را ماهيانه را پرداخت مي‌كنيم. اگر قصد خريد سيم كارت دائمي همراه را داريد و به نظر قيمت‌هاي بالايي دارند بايد بدانيد كه همراه اول شرايطي را براي تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي دارد! براي تبديل سيم كارت همراه اول مي‌توانيد از روش‌هاي متفاوتي استفاده كنيد، از جمله مراجعه به خدمات فروش سيم كارت همراه اول و يا استفاده از اپليكيشن همراه من. هزينه‌ي اين طرح نيز 1000000 مي‌باشد كه به مناسبت عيد فطر، همراه اول تخفيف ويژه‌اي را براي آن در نظر گرفته است 


شرايط اين طرح

1. در زمان تغيير سيم كارت از اعتباري به دائمي، سيم كارت شما بايد فعال باشد.

2. فقط شخص صاحب سيم كارت قادر است اين عمليات را انجام دهد. در غير اين صورت هيچ يك از وجوه دريافتي به فرد مسترد نخواهد شد. به علاوه از نظر حقوقي و كيفري نيز به سبب اقدام به تغيير وضعيت سيم كارتي كه متعلق به خودش نبوده؛ مسئول خواهد بود.

3. در صورتي كه سيم كارت همراه اول  شما هنگام اجراي عمليات، بيش از مبلغ مورد نياز براي اين كار اعتبار داشته باشد؛ در اولين صورت حساب‌تان به عنوان مبلغ بستانكاري لحاظ مي‌شود.

4. هر بسته‌ي فعالي كه بر سيم كارت دائمي همراه اول نيز قابل ارائه باشد؛ بعد از اجراي عمليات تبديل، براي شما فعال مي‌شود. به غير از بسته‌هاي هديه مثل شارژ فوق العاده، جوانان و بانوان و همچنين سرويس چتر اضطراري و جمعه هاي رويايي كه به سيم كارت دائمي منتقل نخواهند شد.

5. بعد از تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي، ديگر قادر نخواهيد بود تا اين عمليات را تكرار كنيد. به بيان ساده‌تر فرايند تبديل سيم كارت، بازگشت‌پذير نيست.

6. مشتركين همراه اول بعد از تغيير وضعيت سيم كارت خود، حداقل تا 6 ماه امكان نقل و انتقال همان سيمكارت را ندارند.

7. هنگام مراجعه به مراكز فروش حضوري همراه اول و ارائه‌ي درخواست تبديل سيم كارت، فرمي به مشتركين عرضه مي‌شود كه دربردارنده‌ي تمامي مفاد يك قرارداد سيم كارت دائمي است. مخاطبين موظفند تا اين فرم را پيش از امضا با دقت مطالعه نمايند.

8. بعد از تغيير وضعيت سيم كارت اعتباري همراه اول، سيم كارت شما ديگر تمامي خصوصيات يك سيم كارت دائمي را خواهد داشت. بنابراين شامل قواعد قطع سيم كارت يا سلب امتياز نيز مي‌شود.

9. اگر داراي سيم كارت‌هاي ديتا، درسا و انارستان، سازماني، گردشگري، زائر، حقوقي، همگاني و روستايي هستيد؛ متاسفانه امكان تغيير وضعيت سيم كارت خود را نداريد.

10.   24 ساعت پس از تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي، امكان استفاده از سرويس‌هاي #10* يا #1* و سامانه‌ي 9990 براي مشتركين فعال مي‌گردد.

بسته‌ي خوش‌آمد سيم كارت دائمي

بلافاصله بعد از تبديل سيم كارت، اين امتيازات براي شما فعال خواهند شد:

1. 30 گيگ اينترنت براي 1 ماه

2.     50 درصد تخفيف مكالمات درون شبكه‌اي براي 6 ماه

3. ماهانه 100 پيامك رايگان براي 6 ماه

درگاه‌هاي ارائه‌ي سرويس

1. دريافت آخرين نسخه‌ي اپليكيشن همراه من

2. مراجعه به مراكز فروش حضوري

هديه‌ي عيد فطر

به مناسبت عيد سعيد فطر شما مشتركين اعتباري همراه اول مي‌توانيد تا پايان خرداد ماه سال جاري، با 30 درصد تخفيف و تنها با پرداخت 700.000 ريال عمليات تبديل سيم كارت خود را انجام دهيد.

 



ردگيري گوشي به سرقت رفته با سيم كارت رايتل

۶ بازديد

با گسترش فشارهاي اقتصادي و رشد تورم و گراني بيش از اندازه در يك جامعه، آمار سرقت نيز بالا مي‌رود. متاسفانه در ايران نيز آمار دزدي‌ها رشد كرده است و به خصوص دزدي‌هاي خياباني جهت به سرقت بردن وسايل كوچك و با ارزشي مثل گوشي موبايل هوشمند نيز بيشتر شده است. تلفن‌هاي هوشمند بسيار گران بوده و اگر دزديده شود به راحتي قابل جايگزين نيستند. به همين خاطر بعد از به سرقت رفتن آن‌ها نمي‌توان به راحتي بي خيال شد و گوشي ديگري خريد. به جز راه‌هايي كه پليس و ديگر مقامات قضايي براي ما روشن كرده اند، اپراتور رايتل نيز امكان رديابي گوشي مسروقه را براي مشتركين خود فراهم آورده است. رايتل در اين طرح به دارندگان سيم كارت رايتل كمك كرده تا تنها با داشتن شماره‌ي سريال دستگاه يا همان IMEI، تلفن همراه مسروقه‌شان را ردگيري نمايند. البته اين اپراتور تاكيد داشته كه بعد از اين مرحله حتما به مراجع قضايي مراجعه نمايند. 



 

براي رديابي گوشي همراه خود كافيست مراحل زير را دنبال كنيد:

·       مسدود كردن سيم كارت

براي اين كار سه راه پيش روي خود داريد:

1. با شماره‌ي 200 از خطوط رايتل تماس بگيريد. يا اگر سيم كارت رايتل نداريد 09202000000 را شماره گيري نماييد.

2. مراجعه به فروشگاه‌هاي رايتل با در دست داشتن كارت شناسايي معتبر

3. مراجعه به سامانه‌ي مديريت حساب يا نرم افزار رايتل من


·       ارسال IMEI به شماره‌ي 6101

بعد از اين مرحله از شما درخواست مي‌شود تا اگر در زمان مفقودي دستگاه خود از خط رايتل استفاده مي‌كرديد؛ شماره‌ي آن و در غير اين صورت، عدد 0 را ارسال كنيد. سپس بايد جهت رديابي موبايل خود يكي از بازه‌هاي زماني زير را انتخاب كرده و ارسال كنيد:

1. عدد 1 براي 10 روز گذشته تا ابتداي روز جاري/ هزينه‌ي سرويس: 1000 ريال

2. عدد 2 براي ابتداي روز جاري تا 10 روز آينده/ هزينه‌ي سرويس: 10000 ريال

3. عدد 3 براي 10 روز گذشته تا 10 روز آينده/ هزينه‌ي سرويس: 11000 ريال

! بايد توجه كنيد كه در صورت ارسال عدد 1 نتيجه تا 24 ساعت آينده براي شما ارسال مي‌شود. اما در صورت ارسال عدد 2 يا 3 هر زمان نتيجه مشخص شود به شما اعلام خواهد شد و نتيجه‌ي منفي نيز حداكثر تا 10 روز بعد به شما ارسال مي‌شود.

هزينه‌ي پيامك ارسالي به 6101 طبق تعرفه‌ي عادي حساب مي‌شود و درخواست شما نيز بعد از كسر هزينه در سيستم ثبت خواهد شد.

در صورت مثبت بودن درخواست رديابي در اسرع وقت به مراجع قضايي مراجعه كنيد. توجه داشته باشيد كه اين سيستم رديابي تنها مثبت يا منفي بودن نتيجه رديابي را مشخص مي‌كند و دريافت اطلاعات بيشتر درباره‌ي هويت سارق يا فردي كه گوشي را در دست دارد بر عهده‌ي مراجع قضايي است.

شما مي‌توانيد در صورت منفي بودن نتيجه‌ي رديابي دوباره اين فرايند را تكرار كنيد. هم‌چنين با ارسال عدد 9 با 6101 از سوابق درخواست‌هاي خود آگاه خواهيد شد.



يادگيري زبان كره‌اي را چگونه آغاز كنيم؟

۶ بازديد

يادگيري زبان كره‌اي را چگونه آغاز كنيم؟


!شايد دشواري زبان چيني باعث شده  كه فكر كنيم ربان‌ كره‌اي يكي از دشوارترين زبان‌ها باشد اما برخلاف تصور اكثريت مردم، زبان كره‌اي يكي از آسان‌ترين زبان‌هاي دنيا براي يادگيري است، همچنين از متن نوشتاري كره‌اي مي‌توان به عنوان يكي از ساده ترين نوشتارها بين تمامي زبان‌هاي جهان نام برد.پس ما ميتوانيم با كمي تلاش پاي خودمان را به سرزمين‌هاي غذاهاي خاص و خوشمزه و صبح‌هاي آرام باز كنيم.

ما در ادامه مقاله يادگيري زبان كره‌اي را به سه مرحله ساده با نكات مفيد تقسيم كرده‌ايم.

  

۱ لغات كره‌اي را فرا بگيريد

 

پس از يادگيري الفباي زبان كره‌اي، مرحله بعدي فراگيري لغات است. جمله معروفي وجود دارد كه مي‌گويد: شما واقعاً فقط به 500 كلمه نياز داريد. ۵۰۰ كلمه معادل ۱۰ كلمه در هفته در يك بازه زماني كمتر از يك سال است! شايد اين جمله كمي اغراق‌آميز به نظر برسد، اما واقعا امكانپذير است. اگر از اين ايده خوشتان آمد، يادگيري زبان كره‌اي را باهدف 10 كلمه در هفته شروع كنيد.

گاهي اوقات تصميم‌گيري براي يادگيري واژگان دشوار است، در اينجا است كه دسته‌بندي‌هاي كلمات به كمك شما مي‌آيند (به‌عنوان‌مثال كلمات مرتبط به احوال‌پرسي، احترام، غذا، حيوانات، صفت‌هاي رايج، حمل‌ونقل). شما همچنين مي‌توانيد از فرهنگ عاميانه (Pop Culture) براي فراهم‌سازي كلمات رايج كمك بگيريد. به‌عنوان‌مثال، با تماشاي يك نمايش درام دبيرستاني مي‌توانيد زبان مربوط به بچه‌هاي مدرسه‌اي را فرا بگيريد، يا با گوش دادن Kpop زبان عاشقانه را.

 

نحوه تمرين Vocab

 

يكي ديگر از راه‌هاي تعامل با زبان، يادگيري كلمات مرتبط به اشياي موجود در يكي از اتاق‌هاي خانه خود است- به‌عنوان‌مثال كلمات زبان كره‌اي براي تمام وسايلي كه معمولاً در آشپزخانه استفاده مي‌شود (به‌عنوان‌مثال يخچال، توستر، بشقاب، كاسه و غيره).مي‌توانيد يك پرتره از ستاره محبوب K-pop خود را روي يخچال خود بچسبانيد تا يادآوري شود هنگام استفاده از وسايل آشپزخانه، نام كره‌اي‌شان را بگوييد. از ديگر ايده‌هاي آشپزخانه قرار دادن آهن‌ربا يا كارت‌پستال سوغاتي  كره بر روي يخچال، خوردن خوراكي‌هاي كره‌اي يا حتي نوشتن نام هر وسيله آشپزخانه بر روي تكه كاغذي با Hangul و قرار دادن آن كاغذها بر روي آن وسايل است.

ايجاد عادت‌هاي كوچكي از اين قبيل راهي عالي براي تمرين مغز شما بدون نياز به تلاش بيش‌ازاندازه است؛ و هرچه بيشتر بتوانيد با تمركز بيشتر بر هر آنچه زبان يا فرهنگ كره‌اي را براي شما جالب مي‌كندعامل سرگرمي را افزايش دهيد، تلاش كمتري براي تمرين  لازم خواهيد داشت.

 

۲. Hangul را ياد بگيريد

 

اولين قدم براي يادگيري كره‌اي Hangul يا همان الفباي زبان كره‌اي است. اگر مي‌خواهيد به‌طورجدي اين زبان را دنبال كنيد، بايد توانايي خواندن را در اين زبان بدست آوريد. الفباي زبان كره‌اي داراي 24 حرف است: 14 صامت و 10 مصوت.

خوشبختانه، Hangul الفباي بسيار آساني است. وقتي كه براي اولين بار به اين الفبا نگاه مي‌كنيد، نمي‌توانيد از آن سر در بياوريد؛ اما هنگامي‌كه منطق و سادگي آن در توليد كلمات را بياموزيد، در يك بعدازظهر به‌كل الفبا مسلط خواهيد شد!

Hangul يك الفباي جادويي است زيرا حروف نمادين هستند و صامت‌ها در واقع نمودارهاي بسيار ساده‌اي از شكل دهان براي بيان هر صدا مي‌باشند.

مصوت‌ها از سه علامت تشكيل‌شده‌اند: يك نقطه به نمايندگي از خورشيد (به‌صورت نوشته‌ شده -)، يك خط افقي (ㅡ) به نمايندگي از زمين و يك خط عمودي (|) به نمايندگي از انسان‌ها كه زمين و خورشيد را به هم متصل مي‌كنند.

 

نحوه تمرين Hangul

 

بسته به برنامه شخصي خود، بايد بتوانيد Hangul را طي چند هفته (كمتر!) ياد بگيريد. شما مي‌توانيد فرآيند يادگيري زبان كره‌اي را با بررسي تمامي حروف در كنار يكديگر و سپس تقسيم آن‌ها به بخش‌هاي مختلفي به‌منظور به خاطر سپردن آن‌ها آغاز كنيد.

يكي از راه‌هاي يادگيري زبان كره‌اي اين است كه يك هفته را صرف يادگيري هشت مصوت ابتدايي كنيد و سپس يك هفته ديگر براي تمرين صداي Y و تركيب‌هاي مصوت آن وقت بگذاريد. سپس مي‌توانيد به سراغ حروف بي‌صدا برويد و دوباره آن‌ها را به گروه‌هاي تقريباً هشت‌حرفي تقسيم كنيد. به‌اين‌ترتيب، با صرف ده دقيقه در روز (به‌طور متوسط) به‌مرور مي‌توانيد Hangul را در مدت كمتر از دو هفته بخوانيد.

هنگامي‌كه حروف جداگانه را كاملاً فرا گرفتيد، خواندن كلمات به طرز شگفت‌آوري راحت مي‌شود. هرچه بيشتر بخوانيد (حتي اگر يك كلمه از آنچه كه مي‌خوانيد را نمي‌توانيد درك كنيد!)، سرعت خواندن شما بسيار بهبود مي‌يابد. شما مي‌توانيد در بيشتر اوقات از طريق رسانه‌هاي اجتماعي، به‌ويژه با دنبال كردن اشخاص كره‌اي موردعلاقه‌تان در توييتر و اينستاگرام به تقويت مهارت خواندن خود بپردازيد، به خصوص با توجه به اين نكته كه  متون به اشتراك گذاشته‌ شده در اين رسانه‌ها بسيار كوتاه هستند.

 

3. بر افعال تمركز كنيد

 

يادگيري افعال رايج در زبان كره‌اي، سومين قدم شما براي شروع كار با اين زبان است، زيرا افعال مهم‌ترين قسمت هر جمله كره‌اي هستند. درواقع، در زبان كره‌اي كاملاً رايج است كه يك جمله را كاملاً بيان نكنيد و تنها فعل آن را بگوييد! به‌عنوان‌مثال، شما مي‌توانيد به‌راحتي بگوييد «بخور» به معناي «من مي‌خواهم غذا بخورم»، «بياييد غذا بخوريم» يا «آيا مي‌خواهيد غذا بخوريد؟» و معني هر جمله را به‌طوركلي مي‌توان از زمينه گفتگو و لحن شما برداشت كرد.

به افعال پركاربرد در انگليسي و هر زبان ديگري كه بلد هستيد فكر كنيد، چنين افعالي مي‌توانند شروع خوبي باشند، براي يادگيري فهرستي از اين افعال را بنويسيد و آن‌ها را در فرهنگ لغات زبان كره‌اي جستجو كنيد.

 

نحوه تمرين افعال

 

مانند ساير واژگان، اگر با فعل‌هاي پركاربرد شروع كنيد، مي‌توانيد به‌جاي فارسي از كلمات كره‌اي استفاده كنيد. به‌عنوان‌مثال، شما مي‌توانيد به جاي استفاده از فعل «بريم»، از كلمه كره‌اي가자 (كا- جا!) استفاده كنيد.

همانند Hangul، عاقلانه است كه هم‌زمان تعداد كمي از افعال را ياد بگيريد و به‌اندازه كافي تمرين كنيد تا به خوبي بر آن‌ها مسلط شويد. پنج فعل جديد در روز و مرور آن‌ها مي‌تواند هدفي بسيار خوب براي شروع يادگيري زبان كره‌اي باشد. روزانه ده تا پانزده دقيقه وقت براي فراگيري افعال جديد كافي است.

درحالي‌كه مدت‌زماني كه مي‌توانيد براي مرور و حفظ كلمات زبان كره‌اي به حافظه بلند مدت خود صرف كنيد محدوديتي ندارد، اما يك دوره كوتاه‌مدت (مثل 10 دقيقه) تمرين مرتب و روزانه و همچنين استفاده از فلش كارت‌ها مي‌تواند نتيجه فوق‌العاده‌اي را در پي داشته باشد.

 

 


معرفي سرويس آهنگ پيشواز ايرانسل

۵ بازديد

آهنگ پيشواز در واقع آهنگي است كه به جاي بوق معمولي تماس انتخاب و پخش مي‌شود. اين سرويس همچنين بسيار پرطرفدار شده و افراد زيادي از آن استقبال كردند. بسياري از كاربران آهنگ‌‌هايي را كه دوست داشتند به عنوان پيشوازشان انتخاب كردند و يا آهنگ‌ خاصي را براي افراد نزديك و دوستانشان هنگام تماس با آنها.

اپراتورها نيز به دنبال اين توجه و استقبال از سوي كاربران سعي در فراهم آوردن بانك وسيعي از آهنگ‌ها داشتند و تا حد زيادي نيز موفق عمل كردند. 

يكي از اين اپراتورها كه بانك پيشواز قدرتمندي را دارا مي‌باشد، اپراتور ايرانسل بوده است. در اين مقاله قصد داريم تا به صورت كامل به بررسي سرويس آهنگ پيشواز ايرانسل، تعرفه و نحوه‌ي فعالسازي آن بپردازيم. 




·   ويژگي‌هاي آهنگ پيشواز

پخش كردن آهنگ‌هاي متفاوت براي هر مخاطب

پخش كردن آهنگ‌هاي مختلف به صورت تصادفي

پخش كردن آهنگ‌ها طبق زمانبندي مورد نظر شما


·   شيوه‌ي خريد آهنگ پيشواز

در ابتدا شما مي‌توانيد با مراجعه به اپليكيشن آهنگ‌هاي پيشواز از قيمت هر يك از آهنگ‌هاي مورد نظر خود اطلاع پيدا كنيد. پس از انتخاب آهنگ مورد نظر خود هزينه‌ي سرويس روي قبض سيم كارت دائمي ايرانسل  شما محاسبه مي‌شود. يا در صورتي كه مشترك اعتباري باشيد از اعتبار حساب شما كسر مي‌شود. اما در مجموع بايد گفت كه هزينه‌ي سرويس آهنگ پيشواز ايرانسل براي بازه‌ي 30 روزه 1000 تومان و براي بازه‌ي 7 روزه 420 تومان محاسبه مي‌شود.

·   فعال سازي آهنگ پيشواز

شما مي‌توانيد به سادگي با شماره‌گيري كد دستوري #777* ليست تمامي آهنگ‌ها را دريافت كنيد و با اطلاع از كد مورد نظر آن را خريداري كنيد. به علاوه شما قادر خواهيد بود تا به اپليكيشن آهنگ پيشواز نيز مراجعه كنيد. هم‌چنين با ارسال كد آهنگ مورد نظر خود به شماره‌ي 7575 نيز مي‌توانيد آهنگ مورد نظر خود را خريداري كنيد.

صفحه‌ي مستقيم آهنگ‌هاي پيشواز هم براي انتخاب ساده‌تر در اختيار شما خواهد بود.

عمليات           كد دستوري

محبوبترين ها    ‎*777*1#

پيشوازهاي برگزيده ‎ *۷۷۷*۲#

پيشوازهاي برگزيده ‎ *۷۷۷*۳#

سرويس عبادت ‎ *۷۷۷*۴#

پيشوازهاي مناسبتي ‎ *۷۷۷*۵#

آهنگ‌هاي پيشواز خريداري شده در آلبوم شما ذخيره مي‌شوند و به ترتيب پخش مي‌شوند.

·   حالت‌هاي پخش آهنگ‌هاي پيشواز

تك آهنگي: در اين حالت تنها يك موسيقي براي تمام مخاطبين پخش خواهد شد.

چند آهنگي: اين حالت به شما امكان آن را مي‌دهد تا براي هر مخاطب يا در هر مناسبت موسيقي خاصي را انتخاب كنيد. شما مي‌توانيد اين گزينه را در اپليكيشن آهنگ پيشواز ايرانسل فعال  كنيد. گزينه‌ي پخش چند آهنگي به شما اين امكان را مي‌دهد تا به عنوان مثال براي گروهي از مخاطبان آهنگي خاص را پخش كنيد. يا آهنگ‌ها را به صورت تصادفي پخش كنيد. همينطور مي‌توانيد در زمان‌هاي مختلف آهنگ‌هاي مختلفي را هم انتخاب كنيد.

اگر شما گزينه‌ي چند آهنگي را انتخاب كرده باشيد؛ مي‌توانيد با روش‌هاي گوناگوني ترتيب پخش آهنگ‌ها را مشخص نماييد:

پخش خاص: انتخاب يك آهنگ خاص براي هر مخاطب.

پخش گروهي: انتخاب يك آهنگ خاص براي گروهي از مخاطبان.

پخش پيش فرض: يعني انتخاب يك آهنگ براي افرادي كه تا به حال با شما تماس نگرفته‌اند يا جزو هيچ يك از دو گروه بالا نيستند.

بايد به اين نكته نيز اشاره كرد كه هر يك از حالت‌هاي بالا مي‌توانند دربردارنده‌ي چند آهنگ باشند. در اين صورت آهنگ‌ها به صورت تصادفي پخش خواهند شد.

نكته‌ي ديگر آن كه شما مي‌توانيد زمان پخش هر يك از آهنگ‌ها را نيز تنظيم كنيد:

هميشگي: در اين حالت آهنگ مورد نظر شما هميشه پخش خواهد شد.

روزانه: در اين حالت شما علاوه بر انتخاب روز مورد نظر خود مي‌توانيد بازه‌ي زماني نيز انتخاب كنيد.

هفتگي: در اين حالت آهنگ منتخب شما تنها در روزهايي كه در نظر گرفته‌ايد پخش مي‌شوند.



معماي زنگ شارژ آيفون

۶ بازديد

معماي زنگ شارژ آيفون

 

همه‌ي ما ميدانيم كه كمپاني اپل يكي از پرطرفدارترين‌ها در زمينه‌ي گوشي موبايل است به طوري كه هميشه در صدر ليست پرفروش‌ترين‌ها قرار دارد و به محض توليد محصول جديد كاربران با اعتماد كامل آن‌را تهيه مي‌كنند و خب واضح است كه اين اعتبار را بي‌دلي به دست نياورده‌است و براي كوچك‌ترين و پيش پا افتاده‌ترين مسائل‌هم برنامه‌ريزي كرده و ما حتي از برخي از آنان بي‌خبريم. يكي از اين موارد صداي زنگ گوشي‌تان هنگام شارژ شدن است اگر شما هم گوشي آيفون داشته باشيد حتما متوجه شده‌ايد كه هنگام شارژ كردن اين گوشي با شارژر اصلي تنها يكبار صداي زنگ گوشي را مي‌شنويد اما از شارژر ديگري اگر استفاده كنيد بعد از اتمام كامل فرآيند شارژ دوبار اين صدا را خواهيد شنيد.

آدرين كينگزلي هيوز در اين باره آزمايشي انجام داده  و متوجه شده كه اين معما آن قدرها هم ساده نيست. در گذشته زماني بود كه رابط كاربري اپل به اين شكل عمل مي‌كرد؛ كه البته بعد از IOS 11.3 دستخوش تغيير شد:

·   شارژ با استفاده از شارژر استاندارد: يك بار صداي زنگ

·   شارژ با استفاده از شارژر پرسرعت: دو بار صداي زنگ

·   شارژ از طريق درگاه USB: سه بار صداي زنگ

اما اين مسئله اصلا از كجا كشف شد؟ چون اپل هيچ علامتي براي نشان دادن سرعت شارژ روي صفحه ندارد. اما بالاخره يك كاربر متوجه اين موضوع شد و با آدرين تماس گرفت.

آدرين بعد از آن كه سلامت شارژر كاربر را بررسي كرد؛ تصميم گرفت اين موضوع را مورد آزمايش قرار دهد. بعد از آزمايش‌هاي بيشتر او متوجه شد كه عملكرد آيفون در اين موقعيت متفاوت شده است. به اين صورت كه در حالت عادي تنها يك بار صداي زنگ به گوش مي‌رسد؛ اما در صورت استفاده از شارژرهاي ديگر دوبار صدا خواهيم داشت.

اما امروزه كه بيشتر شارژرها پرسرعت هستند؛ اين ويژگي آيفون به چه كار مي‌آيد؟ به نظر مي‌رسد تلاش براي دريافت شارژ سريع توسط دستگاه و دريافت شارژ كمتر در ازاي آن باعث كاهش لحظه‌اي شارژ مي‌شود و آيفون آن را دو تلاش براي شارژ دستگاه تلقي مي‌كند.

 


 

هديه ايرانسل و شاتل موبايل به اساتيد دانشگاه و حوزه

۵ بازديد

درست است كه برگزاري كلاس‌هاي درسي مراكز آموزشي باعث شد  هزينه‌ي رفت و آمد محصلان و مدرسان كاهش پيدا كند اما از طرفي برگزاري تمامي اين كلاس‌ها به شكل آنلاين حجم بالايي از اينترنت را مصرف مي‌كند كه با توجه به تعرفه‌ي اينترنت مبلغ قابل توجهي مي‌شود و بار اين هزينه نيز بر دوش اساتيد و دانشجويان است .

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ اپراتور ايرانسل و اپراتور مجازي شاتل موبايل در اين راستا و با هدف كمك كردن به اساتيد در دوره‌ي همه‌گيري كرونا، بسته‌هاي هديه‌ي اينترنتي را در نظر گرفتند كه مخصوص اساتيد حوزه و دانشگاه ‌مي‌باشد.

 

اين اپراتور پيش از اين هم در آغاز هر سال تحصيلي يك بسته‌ي 120 گيگابايتي را در اختيار استادان حوزه و دانشگاه قراره مي‌دادند. اما اين طرح صرفا براي دوران كرونايي طراحي شده است.

به غيراز امتيازي كه ذكر شد؛ ايرانسل تمام تلاشش را كرده‌ تا پا به پاي مردم در دوران همه گيري كويد 19 قدم بردارد. از جمله ارائه‌ي سيم كارت به دانش‌آموزان مناطق محروم و رايگان كردن مكالمات كادر درمان، اقداماتي براي آموزش آنلاين، ارائه‌ي اينترنت ثابت رايگان و كمك‌هاي نقدي به آسيب‌ديدگان.

از طرف ديگر نيز شاتل موبايل در اين راستا خدمات خوب و ويژه‌اي ارائه داده است. همانند ايرانسل، علاوه بر 20 گيگ اينترنتي كه به استادان ارائه داده است، با توجه به همه‌گيري ويروس كرونا،120 گيگ ديگر را به آن‌ها اختصاص داده است. بنابراين تمام اساتيد مي‌توانند بدون هيچ اقدام خاصي از اين بسته‌ي هديه‌ي خود استفاده كنند.

اليته بايد گفت كه شاتل پيش از اين بسته‌هاي هديه‌ي گوناگوني را در اختيار اساتيد قرار داده است. اين اقدامات اپراتورها، در راستاي هم‌گام سازي جامعه با نيازهاي موجود است و در هر حال نمي‌توان منكر آن شد كه همه گيري ويروس كرونا نقشي اساسي در زندگي همه‌ي ما ايفا كرده است. پس چه بهتر آنكه ما هم همراه اين تغييرات به سوي آينده قرم برداريم.