يادگيري زبان كره‌اي را چگونه آغاز كنيم؟

write about all kind of things we found interesting

يادگيري زبان كره‌اي را چگونه آغاز كنيم؟

۶ بازديد

يادگيري زبان كره‌اي را چگونه آغاز كنيم؟


!شايد دشواري زبان چيني باعث شده  كه فكر كنيم ربان‌ كره‌اي يكي از دشوارترين زبان‌ها باشد اما برخلاف تصور اكثريت مردم، زبان كره‌اي يكي از آسان‌ترين زبان‌هاي دنيا براي يادگيري است، همچنين از متن نوشتاري كره‌اي مي‌توان به عنوان يكي از ساده ترين نوشتارها بين تمامي زبان‌هاي جهان نام برد.پس ما ميتوانيم با كمي تلاش پاي خودمان را به سرزمين‌هاي غذاهاي خاص و خوشمزه و صبح‌هاي آرام باز كنيم.

ما در ادامه مقاله يادگيري زبان كره‌اي را به سه مرحله ساده با نكات مفيد تقسيم كرده‌ايم.

  

۱ لغات كره‌اي را فرا بگيريد

 

پس از يادگيري الفباي زبان كره‌اي، مرحله بعدي فراگيري لغات است. جمله معروفي وجود دارد كه مي‌گويد: شما واقعاً فقط به 500 كلمه نياز داريد. ۵۰۰ كلمه معادل ۱۰ كلمه در هفته در يك بازه زماني كمتر از يك سال است! شايد اين جمله كمي اغراق‌آميز به نظر برسد، اما واقعا امكانپذير است. اگر از اين ايده خوشتان آمد، يادگيري زبان كره‌اي را باهدف 10 كلمه در هفته شروع كنيد.

گاهي اوقات تصميم‌گيري براي يادگيري واژگان دشوار است، در اينجا است كه دسته‌بندي‌هاي كلمات به كمك شما مي‌آيند (به‌عنوان‌مثال كلمات مرتبط به احوال‌پرسي، احترام، غذا، حيوانات، صفت‌هاي رايج، حمل‌ونقل). شما همچنين مي‌توانيد از فرهنگ عاميانه (Pop Culture) براي فراهم‌سازي كلمات رايج كمك بگيريد. به‌عنوان‌مثال، با تماشاي يك نمايش درام دبيرستاني مي‌توانيد زبان مربوط به بچه‌هاي مدرسه‌اي را فرا بگيريد، يا با گوش دادن Kpop زبان عاشقانه را.

 

نحوه تمرين Vocab

 

يكي ديگر از راه‌هاي تعامل با زبان، يادگيري كلمات مرتبط به اشياي موجود در يكي از اتاق‌هاي خانه خود است- به‌عنوان‌مثال كلمات زبان كره‌اي براي تمام وسايلي كه معمولاً در آشپزخانه استفاده مي‌شود (به‌عنوان‌مثال يخچال، توستر، بشقاب، كاسه و غيره).مي‌توانيد يك پرتره از ستاره محبوب K-pop خود را روي يخچال خود بچسبانيد تا يادآوري شود هنگام استفاده از وسايل آشپزخانه، نام كره‌اي‌شان را بگوييد. از ديگر ايده‌هاي آشپزخانه قرار دادن آهن‌ربا يا كارت‌پستال سوغاتي  كره بر روي يخچال، خوردن خوراكي‌هاي كره‌اي يا حتي نوشتن نام هر وسيله آشپزخانه بر روي تكه كاغذي با Hangul و قرار دادن آن كاغذها بر روي آن وسايل است.

ايجاد عادت‌هاي كوچكي از اين قبيل راهي عالي براي تمرين مغز شما بدون نياز به تلاش بيش‌ازاندازه است؛ و هرچه بيشتر بتوانيد با تمركز بيشتر بر هر آنچه زبان يا فرهنگ كره‌اي را براي شما جالب مي‌كندعامل سرگرمي را افزايش دهيد، تلاش كمتري براي تمرين  لازم خواهيد داشت.

 

۲. Hangul را ياد بگيريد

 

اولين قدم براي يادگيري كره‌اي Hangul يا همان الفباي زبان كره‌اي است. اگر مي‌خواهيد به‌طورجدي اين زبان را دنبال كنيد، بايد توانايي خواندن را در اين زبان بدست آوريد. الفباي زبان كره‌اي داراي 24 حرف است: 14 صامت و 10 مصوت.

خوشبختانه، Hangul الفباي بسيار آساني است. وقتي كه براي اولين بار به اين الفبا نگاه مي‌كنيد، نمي‌توانيد از آن سر در بياوريد؛ اما هنگامي‌كه منطق و سادگي آن در توليد كلمات را بياموزيد، در يك بعدازظهر به‌كل الفبا مسلط خواهيد شد!

Hangul يك الفباي جادويي است زيرا حروف نمادين هستند و صامت‌ها در واقع نمودارهاي بسيار ساده‌اي از شكل دهان براي بيان هر صدا مي‌باشند.

مصوت‌ها از سه علامت تشكيل‌شده‌اند: يك نقطه به نمايندگي از خورشيد (به‌صورت نوشته‌ شده -)، يك خط افقي (ㅡ) به نمايندگي از زمين و يك خط عمودي (|) به نمايندگي از انسان‌ها كه زمين و خورشيد را به هم متصل مي‌كنند.

 

نحوه تمرين Hangul

 

بسته به برنامه شخصي خود، بايد بتوانيد Hangul را طي چند هفته (كمتر!) ياد بگيريد. شما مي‌توانيد فرآيند يادگيري زبان كره‌اي را با بررسي تمامي حروف در كنار يكديگر و سپس تقسيم آن‌ها به بخش‌هاي مختلفي به‌منظور به خاطر سپردن آن‌ها آغاز كنيد.

يكي از راه‌هاي يادگيري زبان كره‌اي اين است كه يك هفته را صرف يادگيري هشت مصوت ابتدايي كنيد و سپس يك هفته ديگر براي تمرين صداي Y و تركيب‌هاي مصوت آن وقت بگذاريد. سپس مي‌توانيد به سراغ حروف بي‌صدا برويد و دوباره آن‌ها را به گروه‌هاي تقريباً هشت‌حرفي تقسيم كنيد. به‌اين‌ترتيب، با صرف ده دقيقه در روز (به‌طور متوسط) به‌مرور مي‌توانيد Hangul را در مدت كمتر از دو هفته بخوانيد.

هنگامي‌كه حروف جداگانه را كاملاً فرا گرفتيد، خواندن كلمات به طرز شگفت‌آوري راحت مي‌شود. هرچه بيشتر بخوانيد (حتي اگر يك كلمه از آنچه كه مي‌خوانيد را نمي‌توانيد درك كنيد!)، سرعت خواندن شما بسيار بهبود مي‌يابد. شما مي‌توانيد در بيشتر اوقات از طريق رسانه‌هاي اجتماعي، به‌ويژه با دنبال كردن اشخاص كره‌اي موردعلاقه‌تان در توييتر و اينستاگرام به تقويت مهارت خواندن خود بپردازيد، به خصوص با توجه به اين نكته كه  متون به اشتراك گذاشته‌ شده در اين رسانه‌ها بسيار كوتاه هستند.

 

3. بر افعال تمركز كنيد

 

يادگيري افعال رايج در زبان كره‌اي، سومين قدم شما براي شروع كار با اين زبان است، زيرا افعال مهم‌ترين قسمت هر جمله كره‌اي هستند. درواقع، در زبان كره‌اي كاملاً رايج است كه يك جمله را كاملاً بيان نكنيد و تنها فعل آن را بگوييد! به‌عنوان‌مثال، شما مي‌توانيد به‌راحتي بگوييد «بخور» به معناي «من مي‌خواهم غذا بخورم»، «بياييد غذا بخوريم» يا «آيا مي‌خواهيد غذا بخوريد؟» و معني هر جمله را به‌طوركلي مي‌توان از زمينه گفتگو و لحن شما برداشت كرد.

به افعال پركاربرد در انگليسي و هر زبان ديگري كه بلد هستيد فكر كنيد، چنين افعالي مي‌توانند شروع خوبي باشند، براي يادگيري فهرستي از اين افعال را بنويسيد و آن‌ها را در فرهنگ لغات زبان كره‌اي جستجو كنيد.

 

نحوه تمرين افعال

 

مانند ساير واژگان، اگر با فعل‌هاي پركاربرد شروع كنيد، مي‌توانيد به‌جاي فارسي از كلمات كره‌اي استفاده كنيد. به‌عنوان‌مثال، شما مي‌توانيد به جاي استفاده از فعل «بريم»، از كلمه كره‌اي가자 (كا- جا!) استفاده كنيد.

همانند Hangul، عاقلانه است كه هم‌زمان تعداد كمي از افعال را ياد بگيريد و به‌اندازه كافي تمرين كنيد تا به خوبي بر آن‌ها مسلط شويد. پنج فعل جديد در روز و مرور آن‌ها مي‌تواند هدفي بسيار خوب براي شروع يادگيري زبان كره‌اي باشد. روزانه ده تا پانزده دقيقه وقت براي فراگيري افعال جديد كافي است.

درحالي‌كه مدت‌زماني كه مي‌توانيد براي مرور و حفظ كلمات زبان كره‌اي به حافظه بلند مدت خود صرف كنيد محدوديتي ندارد، اما يك دوره كوتاه‌مدت (مثل 10 دقيقه) تمرين مرتب و روزانه و همچنين استفاده از فلش كارت‌ها مي‌تواند نتيجه فوق‌العاده‌اي را در پي داشته باشد.

 

 


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.