آرشیو آذر ماه 1400

write about all kind of things we found interesting

ساخت بسته تركيبي دلخواه با طرح بسته بساز همراه اول

۵ بازديد

از همراه اول ميتوان به عنوان يكي از خلاق ترين اپراتورهاي كشور نام برد چراكه تمامي تلاش خود را ميكند تا يك قدم جلو تر از درخواست هاي مخاطبين ظاهر شود يكي از اين اقدامات بسته هاي مكالمه اي همراه اول بود كه توانست تاثير خوبي در كاهش هزينه ها داشته باشد اين اپراتور اين ماجرا را در همينجا تمام نكرد و در ادامه با معرفي طرح بسته ساز همراه اول، اين امكان را به مخاطبين مشكل پسند خود داد تا بسته ي دلخواه خود را طراحي كنند اين طرح كه در سايت همراه اول موجود است باعث شده است كه خيلي از افراد بسته هاي منحصر به فرد خود را طراحي كنند و تا جاي امكان هزينه ها را مديريت كنند

پيشنهاد طرح ها و سرويس هاي اقتصادي و متنوعي كه كاملا بر اساس الگوي مصرف مشتركين سيم كارت اعتباري همراه اول و دائمي آن مي باشد، از جمله كارهايي است كه اپراتور همراه اول با هدف جلب رضايت بيشتر مشتركين انجام داده است.

 

طرح بسته بساز همراه اول

 

علاوه بر ايجاد تنوع در معرفي طرح و بسته ها متناسب با نياز مشتركين ، اپراتور همراه اول فرصتي جديد و طلايي براي هر كدام از مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري خود ايجاد كرده كه در صورت تمايل مي توانند بسته تركيبي دلخواه خود را بسازند. اين طرح كه با نام " طرح بسته بساز همراه اول " شناخته مي شود، قابليت تطابق با نياز و مصرف هر كاربر را به طور جداگانه داشته و هر كاربر مي تواند يك بسته كاملا منحصر بفرد و مخصوص داشته باشد.

با استفاده از اين طرح همه مشتركين سيم كارت همراه اول (سيم كارت اعتباري و سيم كارت دائمي همراه اول) مي توانند با توجه به نياز و سليقه خود بسته هاي تركيبي كه حاوي حجم دلخواهي از اينترنت ، مكالمه و پيامك باشند را ساخته و از آن استفاده نمايند. بنابراين مشتركين بايد براي مديريت بهتر هزينه هاي ارتباطي خود، بسته مورد نظر را كاملا متناسب با مصرف و نياز خود طراحي كرده و در انتخاب هر بخش نهايت دقت و توجه را داشته باشند.

 

در طراحي بسته هاي تركيبي دلخواه، لازم است مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي همراه اول موارد زير را مد نظر قرار دهند:

 

·        بسته هاي دلخواه به صورت 30 روزه شامل سه بخش مكالمه، پيامك و اينترنت مي باشند كه حجم هر بخش مطابق با سليقه و نياز مشترك انتخاب مي گردد.

·        بخش مكالمه و پيامك اين بسته هاي تركيبي براي ارتباطات درون شبكه مي باشد و مكالمه و ارتباطات خارج از شبكه با تعرفه عادي محاسبه مي گردد.

·        امكان فعال سازي همزمان بسته هاي دلخواه با ساير بسته هاي تركيبي ( بسته هاي گلخانه، بسته هاي قيمتي و يك بسته دلخواه ديگر ) وجود ندارد.

·        فعال سازي همزمان بسته هاي دلخواه با بسته هاي فقط اينترنت، فقط مكالمه و فقط پيامك وجود داشته و در صورت فعال سازي اولويت با بسته اي خواهد بود كه زودتر به اتمام مي رسد.

·        بسته هاي دلخواه، بسته رزرو پيش فرض ندارند.

·        هيچ يك از اجزاي بسته دلخواه داراي تمديد خودكار نيستند.

·        در صورتي كه حجم يكي از بخش هاي تركيبي (مكالمه، پيامك يا اينترنت) زودتر از حجم ساير بخش هاي بسته دلخواه و همچنين زودتر از زمان اتمام بسته به پايان برسد و مشترك بسته ديگري از اين نوع نداشته باشد، مصرف او در اين بخش تا زمان اتمام بسته دلخواه با تعرفه آزاد محاسبه مي گردد.

·        پيامك هاي مربوط به اتمام زماني (24 ساعت و يا 1 ساعت قبل از اتمام باندل)، اتمام حجمي هر كدام از بخش ها ( مكالمه، پيامك و اينترنت) و اتمام 85% حجم بسته اينترنت همانند ساير بسته هاي تركيبي براي مشترك ارسال مي گردد.

 

"طرح بسته بساز همراه اول "به دليل قابليت طراحي بسته هاي جداگانه و متنوع، به خوبي نشان مي دهد كه اين اپراتور هميشه به نيازهاي كليه مشتركين سيم كارتهاي اعتباري و دائمي خود توجه دارد . قطعا انتخاب بسته تركيبي دلخواه؛ براي مشتركيني كه فكر مي كنند خودشان بهتر از هركس ديگري توانايي مديريت هزينه هاي مربوط به ارتباطات را دارند، بهترين گزينه خواهد بود. زيرا با شناخت درست و آگاهانه از ميزان مصرف، هر مشترك مي تواند به راحتي اقتصادي ترين طرح مخصوص به خود را ساخته و از سرويس هاي بي نظير همراه اول لذت ببرد

 

Mascarade

۴ بازديد

پادشاه براي جشن هالووين درخواست مهماني كرده است و قرار است يكي از درباريان را به سمت مشاور خصوصي در بياورد. در اين مهماني بزرگان كشور با بالماسكه وارد مهماني شوند و در مورد كارهايي كه كرده اند تا به امروز توضيح بدهند . در اين جشن كسي بتواند حريفان خود را حذف كند به عنوان مشاور امپراطور انتخاب مي شود.

توي بردگيم مسكريد بازيكنا توي هر نوبت خودشون ميتونن يا يه نگاهي به نقش خودشون بندازن


يا اينكه نقش يه نفر ديگه رو بدزدن و بدون اينكه طرف مقابل بفهمه نقش خودشون رو با نقش بازيكن ديگه جابجا كنن…


بردگيم جشن هالووين يه بازي در سبك بلوف زني و شخصيت محوره كه خب بسيار حافظه قوي نياز دارد…


اگه به بازي هاي بلوف زني و نقش مخفي علاقه داريد مسكريد گزينه بسيار جذابي براي جمع دورهمي و خانوادگي شماست.

جوايز بازي كارتي Mascarade

2014 As d’Or – Jeu de l’Année Nominee

2013 Golden Geek Best Party Board Game Nominee

درباره ي جشن هالووين:

هالووين (به انگليسي: Halloween) كه مخفف هالووز ايووينگ (به انگليسي: Hallows’ Evening)


به معناي عصر قديسان است، جشني است كه در ۳۱ اكتبر و در شامگاه مراسم عيد مقدسان كه يكي از آيين‌هاي مسيحيت غربي است، برگزار مي‌شود. هالووين روز اول مراسم سه‌روزه آل هالو تاييد است كه مناسبتي در تقويم كليسا براي بزرگداشت ياد درگذشتگان، از جمله قديسان، شهيدان مسيحي و ديگر مؤمنان درگذشته است.


توافق‌نظر رايج اين است كه بسياري از سنت‌هاي هالووين برگرفته از مراسم‌هاي فصل برداشت محصول در فرهنگ باستاني سلت‌ها، به خصوص جشن سوون، است؛


اين مراسم‌ها احتمالاً ريشه پاگاني داشته‌اند و سوون بعد از مسيحي‌سازي در قرون اوليه مسيحيت به شكل هالووين درآمده‌است. گروهي ديگر معتقدند هالووين از آغاز تعطيلاتي مس است.


خدمات اپراتورها در دوره ي كرونا

۴ بازديد

با توجه به اينكه ويروس كرونا تمامي صنايع اعم از خدمات و صنعت را تحت شعاع خود قرار داد مردم در دريافت بسياري از نيازهاي روزمره ي خود دچار مشكل شدند و به همين دليل مردم و شركت ها به ياري هم شتافتند تا از اين فاجعه عبور كنند 

و در حال حاضر بعد از گذشت دو سال و زندگي با اين ويرروس و واكسينه شدن بسياري از مردم ميشود نگاهي به تاثير اين ويروس و همچنين عملكرد مسئولين و همچنين اپراتورها داشت 

 

براساس آخرين گزارش سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كشور، همراه اول پيشتاز و پيشران ارائه فناوري نسل 4 در سه ماهه دوم سال 1400 بوده است. اين گزارش كه بر اساس وضعيت توسعه ارتباطات پهن باند ثابت و سيار و تفكيك فناوري هاي ارائه شده توسط اپراتورها، صورت پذيرفته است؛ نشان مي دهد كه اپراتور همراه اول بيش از 38 ميليون مشترك سيم كارت دائمي و اعتباري تحت پوشش شبكه 4G دارد. اين مقايسه تعداد مشتركين زماني جالب توجه خواهد شد كه در اين گزارش مجموع مشتركين نسل 4 ايرانسل و رايتل رقمي كمتر از 38 ميليون مشترك همراه اول است.

آمار تفكيكي نشان مي دهد كه اپراتور ايرانسل بيش از 32 ميليون نفر و اپراتور رايتل بيش از 3 ميليون مشترك نسل 4 را در بازه سه ماهه دوم سال 1400 جذب نموده اند كه به اين ترتيب همراه اول با سهم 52.5 درصدي پيشتاز اين رقابت بوده است.

 

وضعيت توسعه ارتباطات پهن باند و سيار تا پايان سه ماهه دوم سال 1400

 

به نظر مي رسد همراه اول به دليل در اختيار داشتن بزرگترين پوشش شبكه توانسته بيشترين ميزان جذب مشترك را در بين اپراتورها داشته باشد. هرچند كه پوشش گسترده مخابراتي همراه اول در اين درخشش نقش بسيار پررنگي داشته است ولي قطعا اين اپراتور با ارائه طرح و سرويس هاي خاص و متنوع و تكيه بر شعار مشتري مداري توانسته پيروز اين رقابت باشد.

البته پيشتازي همراه اول فقط به ارائه خدمات نسل چهارم ختم نمي شود و اين اپراتور بالغ بر 10 ميليون مشترك نسل 3 را نيز در سه ماهه دوم سال 1400 تحت پوشش قرار داده است كه در مقايسه با آمار بيش از 6 ميليوني ايرانسل و رايتل رقم قابل توجهي مي باشد.

علاوه بر آنچه كه بيان شد آخرين آمار رگولاتوري كه مربوط به بازه زماني سه ماهه چهارم سال 98 تا سه ماهه دوم سال 1400 ( مقارن با ايام كرونا ) مي باشد، نشان مي دهد كه اپراتور همراه اول بيشترين و اپراتور ايرانسل كمترين ميزان درصد جذب مشترك را داشته اند. درخشش همراه اول در دوران كرونايي در جذب مشترك و توسعه زير ساخت براي كشور نيز بسيار كارساز و راهگشا بوده است و عرصه هاي مختلف آموزشي، بانكداري، اطلاعاتي و ... از آن بهره مند شده اند.

 درست است كه در ايام كرونا كشور با بي سابقه ترين حجم تقاضاي مشترك و اينترنت مواجه بوده است ولي ركود و مشكلات ايجاد شده در بازارهاي جهاني، توسعه زير ساخت ها و ظرفيت ها را با مشكلات عديده اي همراه ساخت كه قطعا از معضلات اساسي پيش روي اپراتورها بود. ولي همراه اول توانست با فائق آمدن بر اين مسائل، در همين دوران كرونايي مشتركين سيم كارت اعتباري و دائمي خود را از 34 ميليون به بيش از 48 ميليون افزايش دهد و ميليون ها نفر را از خدمات دولت الكترونيكي، تجارت الكترونيكي، بانكداري و آموزش الكترونيكي بهره مند سازد.

در اين رده بندي پس از همراه اول، اپراتور رايتل به نسبت تعداد مشتركين خود با رشد 29.30 درصدي در جايگاه دوم قرار دارد و در جايگاه سوم اين رده بندي اپراتور ايرانسل با 19.5 درصد رشد، توانسته مشتركين خود را از 32 ميليون مشترك به 38 ميليون مشترك برساند.

به طور خلاصه مي توان گفت همراه اول در برهه مواجه با معضل كرونا به خوبي توانسته با ارائه طرح ها ي متنوع به همراه تعرفه هاي اقتصادي و ارزان، بهترين خدمات را به مشتركين سيم كارت دائمي و اعتباري خود ارائه داده و با جلب رضايت آنها پيروز بلامنازع دنياي رقابت اپراتورها باشد.

 

كدهاي دستوري كاربردي همراه اول

۵ بازديد

شايد با خودتان فكر كنيد كه كدهاي دستوري اپراتور همراه اول تنها له كد دستوري *100# كه مربوط به امور اينترنتي است ختم ميشود اما اينگونه نيست چرا كه تمامي خدمات اعم از خريد شارژ پرداخت قبوض و … از اين طريق صورت ميگيرند و كدهاي مخصوص به خود را دارند به همين دليل ما اين كدها را براي شما در قالب موضوعات آن به نمايش مي گذاريم

لازم به ذكر است كه استفاده از اين خدمات تنها به كدهاي USSD ختم نمي شود اما مي توان گفت كه راحت ترين روش براي انجام تمامي خدمات مرتبط مي باشد كه شما بدون صرف بسته ي اينترنتي خود كار مورد نظر خود را به بهترين شكل انجام دهيد

متداول شدن استفاده از كدهاي دستوري همراه اول مانند ميانبري است كه اين امكان را براي مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و اعتباري آن فراهم مي كند كه به آساني و خيلي سريع به خدمات و سرويس هاي اين اپراتور دسترسي پيدا كنند. از مزاياي ديگر استفاده از كدهاي دستوري براي مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول رايگان بودن و عدم نياز به نصب نرم افزار و يا ايجاد تغييرات در تنظيمات تلفن همراه مي باشد.

شايد با توجه به اين كه براي حجم زيادي از خدمات و سرويس هاي همراه اول كد دستوري تعريف شده است، به خاطر سپردن آنها از نظر بعضي از مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول كاري سخت و محال باشد. ولي كافيست بدانيد كه طرح ها و سرويس هاي همراه اول به طور كلي از طريق 4 درگاه اصلي عرضه مي شود كه هركدام از آنها داراي زير گروه هاي وابسته و مرتبط به خود مي باشند.

 

1.     درگاه #1*

2.     درگاه #10*

3.     درگاه #100*

4.     درگاه #1000*

 

در اين درگاه ها، در سطوح جلوتر كدهاي دستوري وجود دارد كه خدمات و سرويس هاي متنوع همراه اول را بسيار سريع و آسان در اختيار مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي همراه اول قرار مي دهد.

·        درگاه #1000*

 

طرح هاي ويژه همراه اول از آن دسته خدماتي هستند كه تقريبا همه مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي همراه اول به دنبال آن هستند. اين طرح ها كه مربوط به طرح محدوده هزار مي باشند با شماره گيري كدهاي دستوري درگاه #1000* در دسترس مشتركين قرار مي گيرد. طرح هاي اقتصادي و مقرون به صرفه همراه اول و خدمات خاص اين اپراتور مانند اينترنت ويژه، خدمات مكالمه همراهي، خوشامد و پيامك همراهي با وارد كردن اين كد به راحتي در دسترس مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي همراه اول قرار خواهد گرفت.

 

عنوان

كد دستوري

نوع مشترك

مكالمه همراهي

1#*1000*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

اينترنت ويژه

2#*1000*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

خوشامد

3#*1000*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

پيامك همراهي

4#*1000*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

راهنما

9#*1000*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

 

قطعا همه مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي همراه اول براي انجام عمليات هاي مختلف به كدهاي دستوري نياز خواهند داشت و دانستن آنها براي بهره مندي بهتر و سريعتر از خدمات ضروري و لازم مي باشد.  

·        درگاه #1*

 

كد هاي دستوري اين درگاه از متداول ترين و قديمي ترين كدهاي دستوري همراه اول مي باشد كه در زمان خريد شارژ همراه اول به كمك مشتركين سيم كارت هاي اعتباري اين اپراتور مي آمد ولي در حال حاضر همه مشتركين  دائمي و اعتباري همراه اول براي بهره مندي از خدماتي مانند پرداخت قبوض، دريافت جوايز، استفاده از روبيكا ، انارستان و ... مي توانند اين كد را شماره گيري نمايند.

 

عنوان

كد دستوري

نوع مشترك

​سرويس مكالمه همراه

0#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

كد خريد شارژ همراه اول

1#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

شارژ مستقيم

11#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

مديريت قبض

2#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

جايزه

3#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

اپليكيشن

4#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

اينترنت

5#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

انارستان

6#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

نيكوكاري

7#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

روبيكا

9#*1*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

 

 

 

·        درگاه #10*

 

كدهاي دستوري درگاه #10* امكان مديريت خدمات پرداختي را براي مشتركين سيم كارت اعتباري همراه اول و دائمي آن فراهم كرده و انها مي توانند خدماتي مانند بررسي قبوض ميان دوره و پايان دوره، مديريت اعتبار، دريافت جوايز سيم كارت هاي دائمي و .... را از طريق شماره گيري اين كد دريافت كنند.

درگاه #10* كه مربوط به سامانه جامع همراه اول مي باشد؛ دسترسي به خدمات اصلي اين اپراتور مانند طرح هاي تشويقي، طرح هاي مناسبتي و درخواست يوسيم را نيز براي مشتركين سيم كارت همراه اول فراهم مي كند.

 

عنوان

كد دستوري

نوع مشترك

خدمات پرداخت

1#*10*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

خدمات اصلي

2#*10*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

طرح هاي تشويقي

3#*10*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

طرح هاي مناسبتي

4#*10*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

درخواست يوسيم

6#*10*

سيم كارت دائمي/ اعتباري

 

·        كد دستوري #100*

 

اطلاع از وضعيت اينترنت براي مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي همراه اول از طريق شماره گيري كدهاي دستوري اين درگاه فراهم مي شود. دسترسي به تمامي سرويس ها و بسته هاي اينترنت همراه اول در اين درگاه موجود مي باشد و مشتركين مي توانند خدماتي مانند مشاهده حساب، بسته هاي اينترنت كوتاه مدت، بلند مدت و ويژه را خيلي سريع دريافت ويا تمديد نمايند.

 

عنوان

كد دستوري

نوع مشترك

حساب

1#*100

سيم كارت دائمي/ اعتباري

يكماهه

2#*100

سيم كارت دائمي/ اعتباري

كوتاه مدت

3#*100

سيم كارت دائمي/ اعتباري

بلند مدت

4#*100

سيم كارت دائمي/ اعتباري

ويژه

6#*100

سيم كارت دائمي/ اعتباري


ميانبر #100* همراه اول

۷ بازديد

از كدهاي ussd ميتوان به عنوان يكي از بهترين رابط هاي كاربري بين مخاطبين و اپراتورها نام برد چرا كه نيازي به اينترنت ندارد و از سرعت بالايي برخوردار است و تمامي مراحل شفاف مي باشد چرا كه مراحل استفاده از اين كدها كاملا مرحله اي است و تمامي اين مراحل واضح بوده و همچنين شما در صورت نياز ميتوانيد به پشتيباني اين كد ها تماس بگيريد اپراتورهاي تلفن همراه از جمله ايرانسل با ارائه ي كدهاي مختلف كار را براي كاربران پير و جوان خود راحت كرده است.

يكي از اين ميانبر ها و كدهاي ussd كد *100# بوده كه به فعاليت هاي اينترنتي مرتبط است و شما به عنوان يك كاربر مي توانيد صفر تا صد خريد فعالسازي بسته ي رزرو و… را تنها با طي مراحل موجود در اين كدها طي كنيد

همراه اول به عنوان يك اپراتور پيشتاز تلاش نموده است تا براي سهولت و رفاه حال كاربران از كد هاي دستوري يا همان USSD براي انجام عمليات هاي مختلفي مانند خريد بسته هاي اينترنتي، انتقال شارژ، افزايش اعتبار سيم كارت، شارژ همراه اول و ... استفاده كند. بنابراين مشتركين سيم كارت اعتباري همراه اول دائمي آن مي توانند در هر ساعت از شبانه روز به صورت كاملا رايگان از اين خدمات بهره مند گردند. كار با اين كدهاي دستوري بسيار آسان است و مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول مي توانند به آساني و بدون دسترسي به اينترنت از اين خدمات بهره ببرند.

 

با توجه به اين كه كدهاي دستوري از امنيت بسيار بالايي برخوردار بوده و مانند ميانبري سبب سهولت و سرعت بيشتر انجام امور ميگردند، فقط كافيست مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و اعتباري آن كد هاي اصلي سامانه خدمات را به خاطر بسپارند. يكي از پركاربردترين كدهاي دستوري همراه اول كه دسترسي كاربران سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول به اينترنت را بسيار آسان مي كند كد دستوري #100* مي باشد.

 

درخت 100 يا همان درگاه خدمات جامع اينترنت همراه اول امكان دسترسي به تمامي سرويس ها و بسته هاي اينترنت همراه اول را براي كاربران سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول فراهم كرده است . به همين خاطر مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي همراه اول مي توانند بدون دغدغه و تنها با شماره گيري كد دستوري #100* نسبت به استعلام وضعيت اينترنت، خريد بسته، حجم اينترنت سيم كارت و... اقدام نمايند.

 

 

 

در ادامه كدهاي دستوري مربوط به اين درگاه كه قطعا مورد نياز كليه مشتركين سيم كارت هاي اعتباري و دائمي مي باشد را خواهيد ديد:

 

 

عنوان

كد دستوري

راهنما

19#*100*

تنظيمات

12#*100*

حساب

1#*100*

استعلام اينترنت

10#*100*

فعال سازي

1#1*100*

لغو تمديد

18#*100*

كوتاه مدت

3#*100*

يك روزه

31#*100*

هفت روزه

32#*100*

ساعات مشخص

33#*100*

سي روزه

2#*100*

بلند مدت

4#*100*

دو ماهه

41#*100*

سه ماهه

42#*100*

چهار ماهه

43#*100*

شش ماهه

44#*100*

يك ساله

45#*100*

ويژه

6#*100*

ويژه مشتركين جديد

61#*100*

همراهي

62#*100*

دوشنبه سوري

64#*100*

كد هديه

65#*100*

فعال سازي

651#*100*

راهنما

652#*100*

انارستان

66#*100*

 

 

 

 

البته مشتركين سيم كارت هاي دائمي و اعتباري همراه اول مي توانند با مراجعه به سايت همراه اول و يا نصب اپليكيشن همراه من نيز از كليه خدمات همراه اول مطلع و بهره مند گردند.


 

بازي فكري فرسكو

۶ بازديد

هنر هميشه منشا زيبا و خلاقيت بشر بوده است و هميشه وجد آدميان را به نمايش گذاشته است . نقاشي هم يكي از آن هنر هايي است كه  شور و شعف را ميان آدم ها نمايان كرده است. چه نقاشي هايي كه در كليسا باعث حيرت آدميان شده است  و باعث زيبا هايي شده است.
در بازي فكري فرسكو Fresco ما يه سري نقاش و علاقه مند به هنر باستاني هستيم…

پس ميريم كه براي بازسازي نقاشي هاي ديواري دوره رنسانس، رنگ بخريدم و با تركيب اونها زيباترين نقاشي ها رو بازسازي و دوباره خلق كنيم…

در بازي فكري fresco بازيكنان در نقش استادان نقاشي كه نقاشي هاشون آدم رو از بيخود ميكنه هستن كه براي بازسازي نقاشي ديوارهاي كليساي رنسانس توي شهر فرسكو با هم رقابت مي كنن.

نحوه انجام بردگيم فرسكو Fresco

در بردگيم fresco در هر دور بازي هر فرد بايد بر اساس برنامه روزانه و شخصي خودش از خواب بيدار بشه و به دنيا سلام كنه بعدش بايد سراغ چي؟؟؟!!

بايد بره كه شاگردش رو بفرسته براي تهيه مواد اوليه به بازار برن، رنگ ها رو سريعا به كارگاه هاي رنگ سازيش بياره با فوت فن مخصوص به خودش در كارگاهش تركيب كنه

در نهايت با اون رنگ ها نقاشي هاي مختلفي كه در حال خراب شدن هستن يا اينكه ديوار هايي كه كلا نياز به نقاشي مجدد دارند رو بازسازي كنه و بكشه.

هميشه ميگن دنيا مال سحرخيز هاست پس مسلما هر چقدر زودتر از خواب بيدار بشين به نفعتونه

خب وقتي زود بلند بشين به بازار با كيفيت تري دسترسي دارين و مواد بهتري رو ميتونين از بازار به دست بيارين

قطعا با دير بيدار شدن هم كالاهاي اساسي و رنگ هاي بيشتري رو در بازار از دست ميدين؛

به عبارت ديگر كالاهاي به درد نخور در بازار باقي ميمونن و سهم تنبل ها ميشن.

توي بازي روميزي فرسكو Fresco البته حواستون هم باشه كه خيلي وقت ها زود از خواب بيدار شدن ميتونه باعث نارضايتي شاگرد هاتون بشه و شروع كنن به اعتراض و تحصن؟؟!!! و كارايي و انرژي‌شون رو در طول روز از دست بدن.

در عوض هم كارگراني كه ديرتر از خواب بيدار ميشن انرژي و روحيه بيشتري براي نقاشي كشيدن دارن.

در كل كه اينجا قطعا جايي كه شما رو به چالش ميكشه و نميدونين كه چيكار بايد بكنين….

دركل در طول بازي بازيكنان با تركيب رنگ هاي پايه آبي، زرد و قرمز، رنگ هاي تركيبي مي سازن و با استفاده از اونا در قسمت هاي مختلف نقاشي خود، تصاوير زيباتري رو خلق ميكنن و در نهايت امتياز بيشتري ميگيرن.

زماني كه مقدار مشخصي نقاشي باقي بمونه، راند پاياني بازي خارجي فرسكو آغاز ميشه و بازيكنان يك راند ديگر بازي ميكنن تا در نهايت بازيكني كه بيشترين امتياز رو داره، برنده بازي بشه.


هديه ي 250 هزارتوماني همراه اول به دانشجويان

۸ بازديد

درست است كه با پديد آمدن ويروس كرونا و مجازي شدن آموزش طرح مختلفي در زمينه ي رايگان شدن اينترنت و اپليكيشن ها آموزشي مطرح شد مانند 60 گيگ اينترنت معروف دانشجويي و يا رايگان شدن اپليكيشن شاد اما اين طرح ها كه به عبارتي طرح هاي تشويقي دانشجويان و دانش آموزان است تنها مختص اين دوره و بازه ي زماني نمي باشد بلكه در گذشته نيز همراه اول به عنوان اولين اپراتور سيم كارت با ارائه ي سيم كارت هايي با تعرفه ي متفاوت در قالب سيم كارت دانشجويي فرصت مكالمه و فعاليت بيشتر را از طريق سيم كارت به اين محصلان اعطا مي كرد و نام اين طرح سيم كارت دانشجويي همراه اول بود كه سيم كارت اعتباري همراه اول با قيمتي پايين به مخاطبين خاص اين سيم كارت ارائه ميشد

 

هديه ي ويژه ي روز دانشجو

 

مواردي كه ذكر شد در حالت كلي براي سيم كارت هاي دانشجويي وجود دارد اما در حال حاضر اپراتور همراه اول هديه ي ويژه اي را به مناسبت روز دانشجو در نظر گرفته است و آن هم اعتبار 250 هزار توماني ميباشد كه شامل تمامي مشتركان فعلي و جديد سيمكارت اعتباري دانشجويي ميتوانند از اين هديه استفاده نمايند.

اگر مشترك سيم كارت دانشجويي همره اول ميباشيد تا پايان ماه آذر فرصت داريد كه به سايت آكادمي همراه اول به آدرس www.hamrah.academy مراجعه كرده و با ثبت نام هديه ي خود را دريافت كنيد

اگر شما دانشجو هستيد و بين 18 تا 35 سال سن داريد و هنوز داراي سيم كارت همراه اول دانشجويي نميباشيد (هر شخص تنها يكبار مي تواند اين سيم كارت را براي خود فعال كند) با يكي از روش هاي ذكر شده اين سيم كارت اعتباري را تهيه كرده و هديه نهايتا 4 روز پس از فعالسازي به شما تعلق ميگيرد.

 

 بسته خوشامد سيم كارت هاي دانشجويي

 

تقريبا مي توان گفت تمامي اپراتور ها اعم از همراه اول ايرانسل و رايتل براي سيم كارتهاي دائمي و اعتباري خود بسته هاي خوشامد در نظر گرفته اند كه سيم كارت دانشجويي همراه اول نيز جز اين سيم كارت ها قرار دارد و بسته ي خوشامد اين سيم كارت شامل موارد زير است : 

 

     4 هزار تومان اعتبار اوليه 

     ۱۰ هزار تومان هديه اولين شارژ 

     1 گيگ اينترنت يك ماهه

     100 دقيقه مكالمه درون شبكه رايگان يك ماهه 

     ۲۴ گيگ اينترنت ۶ ماهه

 

با فعال سازي سيم كارت دانشجويي تمامي موارد بالا براي شما فعال ميشود.

 

قيمت مناسب سيم كارت اعتباري دانشجويي

 

اگر اندكي پيگير بازار سيم كارت باشيد متوجه خواهيد شد كه سيم كارت ها  از قيمت به نسبت بالايي برخوردارند اما با اين حال قيمت سيمكارت هاي اعتباري دانشجويي ۲۰ هزار تومان است كه اين رقم با آغاز سال تحصيلي جديد به 10 هزار تومان كاهش پيدا كرده يعني شما با پرداخت مبلغ 10 هزار تومان ميتوانيد صاحب سيم كارت اعتباري همراه اول شويد و با مراجعه به سايت همراه اول اين سيم كارت را خريداري كنيد يا به مراكز فروش و خدمات همراه اول مراجعه كنيد.

در صورتي كه به صورت آنلاين سيم كارت دانشجويي را خريداري كنيد هزينه ي ارسال رايگان ميباشد.

 

 

بسته هاي اينترنت شبانه رايتل

۶ بازديد

بيماري كرونا باعث از بين رفتن بسياري از تفريحات شد براي مثال شهربازي ها سينماها و هر جاي ديگري كه باعث تجمع شود ممنوع اعلام شد و يا با محدوديت رفتن به آن اماكن آزاد شد به همين دليل افراد به تفريحاتي دل بتند كه در محيط خانه انجام ميشد تفريحاتي مانند فيلم ديدن و گشت و گذار در اينترنت بسيار رونق پيدا كرد اما مسئله ي قيمت بالاي اينترنت امكان آزادانه چرخيدن در فضاي مجازي و دانلود فيلم ها را از افراد ميگرفت به همين دليل اپراتور ها بسته هاي نامحدود را معرفي كردند بسته هايي كه از قيمت ب نسبت مناسبي برخوردار بوده و حجم بالايي دارند و از اين جهت بهترين گزينه براي دانلود و فيلم و ساير امور ميباشند به همين جهت اپراتور رايتل كه يكي از اپراتورهاي پيشگام كشور ميباشد بسته هاي زيادي را در قالب بسته هاي شبانه و يا حتي بسته هاي اينترنت نامحدود و ساعات خاص عرضه كرده است كه در اين محتوا به آنها ميپردازيم

در حال حاضر سيم كارت  دائمي رايتل و سيم كارت اعتباري رايتل در كنار كيفيت بهتر مكالمه، سرعت اينترنت بيشتري را در اختيار كاربران خود قرار مي دهند، چرا كه به لطف اجراي طرح رومينگ ملي، سيم كارت رايتل از زيرساخت ها و پوشش شبكه همراه اول و ايرانسل بهره مند شده و كاربران رايتل يك پوشش سراسري را تجربه مي كنند. 

كاربران رايتل براي خريد و فعال سازي بسته ها مي توانند از روش هاي ذيل استفاده نمايند:

 

خريد از طريق اپليكيشن رايتل من

از طريق سامانه پيام كوتاه 2020

خريد از طريق وب سايت رايتل

از طريق كد دستوري #200* ( USSD براي سيم كارت هاي دائمي و اعتباري)

خريد از طريق سامانه رايتل من

خريد حضوري در فروشگاه هاي رايتل

 

بسته هاي اينترنت رايتل كه به صورت هديه، روزانه و شبانه بوده نه تنها از قيمت هاي مناسبي برخوردار مي باشند بلكه براي ساعاتي كه حجم ترافيك سبك تر است، به همراه هداياي مقرون به صرفه اي پيشنهاد مي گردند. بسته هاي پرطرفدار شبانه رايتل نيز معمولا در كنار بسته هاي روزانه به صورت تركيبي پيشنهاد مي شوند و از تنوع خوبي نيز برخوردارند.

 درجدول ذيل بسته هاي خاص همراه با هديه هاي شبانه آنها قابل مشاهده مي باشد:

 

بسته هاي تركيبي با هديه شبانه

 

 

نام بسته

اعتبار (روز)

هديه

قيمت (ريال)

نوع سيم كارت

100 گيگابايت

365 روز

به همراه 25 گيگابايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

2200000

اعتباري

100 گيگابايت

365 روز

به همراه 25 گيگابايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

2200000

ديتا

100 گيگابايت

365 روز

به همراه 25 گيگابايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

2200000

دائمي

75 گيگابايت

180 روز

به همراه 25 گيگابايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

1750000

اعتباري

75 گيگابايت

180 روز

به همراه 25 گيگابايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

1750000

ديتا

75 گيگابايت

180 روز

به همراه 25 گيگابايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

1750000

دائمي

25 گيگابايت

90 روز

به همراه 10 گيگابايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

750000

اعتباري

25 گيگابايت

90 روز

به همراه 10 گيگابايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

750000

ديتا

25 گيگابايت

90 روز

به همراه 10 گيگابايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

750000

دائمي

35 گيگابايت

90 روز

به همراه 15 گيگابايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

950000

اعتباري

35 گيگابايت

90 روز

به همراه 15 گيگابايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

950000

ديتا

35 گيگابايت

90 روز

به همراه 15 گيگابايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

950000

دائمي

15 گيگابايت

90 روز

به همراه 5 گيگا بايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

550000

اعتباري

15 گيگابايت

90 روز

به همراه 5 گيگا بايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

550000

ديتا

15 گيگابايت

90 روز

به همراه 5 گيگا بايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

550000

دائمي

28 گيگابايت

60 روز

به همراه 14گيگا بايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

840000

اعتباري

28 گيگابايت

60 روز

به همراه 14گيگا بايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

840000

ديتا

28 گيگابايت

60 روز

به همراه 14گيگا بايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

840000

دائمي

20 گيگابايت

30 روز

به همراه 5 گيگا بايت هديه ساعت 3 تا 9 صبح

499000

اعتباري

20 گيگابايت

30 روز

به همراه 5 گيگا بايت هديه ساعت 3 تا 9 صبح

499000

ديتا

20 گيگابايت

30 روز

به همراه 5 گيگا بايت هديه ساعت 3 تا 9 صبح

499000

دائمي

10 گيگابايت

30 روز

به همراه 2 گيگابايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

289000

اعتباري

10 گيگابايت

30 روز

به همراه 2 گيگابايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

289000

ديتا

10 گيگابايت

30 روز

به همراه 2 گيگابايت هديه ساعت 2 تا 7 صبح

289000

دائمي

 

از لحاظ ترافيكي بسته هاي هديه و روزانه بيشترين اولويت را دارند يعني اگر در بسته تركيبي ترافيك بخش روزانه به پايان برسد، از ترافيك بخش شبانه كم شده و به آن اضافه مي شود.

به طور كلي سرعت اينترنت در مناطق مختلف متفاوت بوده و تغيير در سرعت اينترنت بر اساس منطقه و ترافيك وجود دارد.

بسته هاي پيشنهادي رايتل ويژه ساعات پاياني شب نيز از تنوع بالايي برخوردار است كه كاربران مي توانند بسته به نوع نياز خود و بهاي پرداختي، مناسب ترين بسته را انتخاب نمايند.

 

بسته هاي شبانه رايتل

 

 

نام بسته

اعتبار (روز)

نوع بسته

قيمت

نوع سيم كارت

30 گيگابايت

30 روز

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

90000

اعتباري

30 گيگابايت

30 روز

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

90000

ديتا

30 گيگابايت

30 روز

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

90000

دائمي

10 گيگابايت

30 روز

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

80000

اعتباري

10 گيگابايت

30 روز

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

80000

ديتا

10 گيگابايت

30 روز

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

80000

دائمي

30 گيگابايت

30 روز

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

90000

اعتباري

30 گيگابايت

30 روز

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

90000

ديتا

30 گيگابايت

30 روز

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

90000

دائمي

3 گيگابايت

7 روز

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

20000

اعتباري

3 گيگابايت

7 روز

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

20000

ديتا

3 گيگابايت

7 روز

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

20000

دائمي

1 گيگابايت

1 روز

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

8000

اعتباري

1 گيگابايت

1 روز

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

8000

ديتا

1 گيگابايت

1 روز

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

8000

دائمي

نامحدود

4 ساعت

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

35000

اعتباري

نامحدود

4 ساعت

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

35000

ديتا

نامحدود

4 ساعت

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

35000

دائمي

نامحدود

30 دقيقه

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

6000

اعتباري

نامحدود

30 دقيقه

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

6000

ديتا

نامحدود

30 دقيقه

ويژه ساعات 2 تا 7 صبح

6000

دائمي

 

سرويس اينترنت نامحدود رايتل ويژه ساعت هاي افت مصرف و ساعات خاص مي باشد كه هم از نظر قيمت و هم از نظر حجم بسته، كاملا مقرون به صرفه مي باشد.

 

 

 

تبديل سيم كارت اعتباري همراه اول به دائمي تنها با چند كليك

۴ بازديد

در حال حاضر برقراري ارتباط با استفاده از تكنولوژي روز دنيا ضروري و اجتناب ناپذير است. استفاده از كامپيوتر، موبايل، لپ تاپ و ... نه تنها انجام امور را آسان تر مي كند بلكه امكانات نوين و منحصر بفردي را در اختيار افراد قرار مي دهد كه توانايي هاي آنها را افزايش مي دهد. در جهان امروز تاثير اين دستگاهها بر رويa زندگي شخصي، اجتماعي و حتي كاري افراد آنقدر زياد است كه بدون استفاده از آنها، گويي از جهان عقب مانده اند. دير زماني است كه برقراري تماس هاي صوتي، تصويري و ارسال پيامك و ... جزء لاينفك زندگي بشري شده است و افراد تمايل ندارند حتي براي لحظه اي كوتاه اين ارتباط خوشايند را از دست دهند چرا كه تصور زندگي بدون اين گجت هاي كوچك دوست داشتني سخت و دلهره آور خواهد بود. بنابراين با در نظر گرفتن اين موضوع كه بسياري از اين دستگاه ها بدون سيم كارت عملا غير قابل استفاده هستند، انتخاب يك سيم كارت فعال و معتبر از ضروريات زندگي مدرن امروزيست. تنوع در نوع سيم كارت هاي ارائه شده اين حق انتخاب را به افراد مي دهد تا بسته به نوع نياز و بودجه خود، سيم كارت مورد نظر خود را خريداري نمايند. سيم كارت هاي دائمي و اعتباري هركدام مزيت ها و دردسرهاي خاص خودش را خواهد داشت ولي توجه به اين نكته لازم است كه شماره هاي دائمي نه تنها دردسرهاي قطعي تماس، شارژ دوباره و ... را نخواهند داشت بلكه تعرفه مكالمه، پيام كوتاه و اينترنت آن نيز كمتر خواهد بود. هرچند كه براي بسياري، سيم كارت هاي اعتباري صرفا به خاطر امكان مديريت مالي بسيار به صرفه تر بوده و انتخاب آن اقتصادي تر از سيم كارت هاي دائمي است. داشتن سيم كارت اعتباري زماني مشكل ساز خواهد شد كه افراد بعد از مدتي بنا به هر دليلي از سيم كارت اعتباري خسته شده و يا نياز به يك شماره دائمي پيدا كنند. مشكلات پيدا كردن شماره جديد و تغيير شماره قبلي نه تنها كم نيست بلكه از جمله مسائل بغرنجي است كه اصلا براي دارندگان سيم كارت هاي اعتباري خوشايند نيست. خبر خوب همراه اول براي دارندگان سيم كارت هاي اعتباري اين است كه ديگر نبايد نگران تغيير شماره و تماس با دوستان و آشنايان و اعلام شماره جديد باشند. چرا كه همراه اول به عنوان اولين و بزرگترين اپراتور فعال در كشور، راه حل مناسبي براي اين دغدغه مشتركين پيدا كرده است. شرايط پيشنهادي همراه اول براي دارندگان سيم كارت هاي اعتباري اين اپراتور بسيار وسوسه انگيز و منحصر بفرد است و مالكان اين نوع سيم كارت مي توانند مي توانند بدون خريد سيم كارت جديد، شماره اعتباري خود را به شماره دائمي تبديل كرده و با دردسرهاي سيم كارت اعتباري براي هميشه خداحافظي كنند. آن چه كه اين پيشنهاد را هيجان انگيزتر مي كند، كاهش هزينه هاي متقاضيان است كه بسيار كمتر از خريد سيم كارت دائمي جديد مي باشد. هزينه تبديل شماره تلفن همراه اعتباري به دائمي 1000000 ريال مي باشد كه مبلغ 360000 ريال آن بابت تضمين پرداخت مي باشد و ضمانتي است براي پرداخت قبوض مشترك كه از حد مجاز گذر نكند. به اين معني كه وقتي صورتحساب جديد مشترك به عدد 360000 ريال برسد تا زمان پرداخت صورتحساب، ارتباط مشترك به صورت يك طرفه خواهد شد و كاربر امكان برقراري مكالمه و ارسال پيامك نخواهد داشت. علاوه بر اين تبديل شماره سيم كارت اعتباري به دائمي، قوانين و مقرراتي هم دارد كه لازم است مشتركين قبل از اقدام به اين كار به آن توجه داشته باشند: . فقط امكان تبديل شماره اعتباري فعال وجود دارد و سيم كارت هايي كه هنوز فعال نشده اند يا دچار قطعي و مشكلاتي از اين قبيل هستند را نمي توان به شماره دائم تبديل كرد. . فقط صاحب امتياز تلفن همراه كه نام او در سيستم اطلاعات مشتركين ثبت شده باشد، مجاز به تبديل شماره همراه از اعتباري به دائمي بوده و در صورت بروز هر گونه تخلف، نه تنها همراه اول موظف به بازگرداندن شماره به حالت اعتباري ( بدون پرداخت هزينه هاي تبديل ) بوده بلكه شخص خاطي بايد علاوه بر جبران خسارت هاي مالي وارده به مشترك و همراه اول، در برابر مراجع قانوني نيز پاسخگو باشد. . فقط سيم كارت هايي را مي توان به سيم كارت دائم تبديل كرد كه حداقل 6 ماه از زمان فعال سازي آنها گذشته باشد. . پس از تبديل سيم كارت اعتباري همراه اول، مشترك تا 6 ماه امكان فروش و يا نقل و انتقال سيم كارت دائم خود را نخواهد داشت. . پس از تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي، امكان تبديل مجدد سيم كارت به حالت اعتباري وجود ندارد. . در صورتي كه در زمان تبديل، بسته مصرفي فعال با مدت زمان و حجم باقي مانده در سيم كارت اعتباري وجود داشته باشد و امكان ارائه بسته به شماره تلفن همراه دائمي مشترك وجود داشته باشد، انتقال بسته صورت . مي پذيرد. اعتبار هديه انواع شارژ مانند جوانان، بانوان، شارژ فوق العاده و ... شامل اين بخش نمي شود. بعد از آگاهي از اين قوانين و مقررات اگر همچنان به تبديل شماره سيم كارت اعتباري خود تمايل داريد مي توانيد با انتخاب روش هاي ذيل نسبت به آن اقدام كنيد: روش حضوري اين روش كه احتياج به صرف وقت و انرژي فراوان دارد، در اين شرايط كرونايي اصلا توصيه نمي شود. ولي اين امكان در كليه فروشگاه هاي همراه اول، مراكز تلفن ثابت يا نمايندگي هاي معتبر همراه اول وجود داشته و افراد مي توانند با به همراه داشتن كارت ملي؛در اين مراكز حضور پيدا كرده و بعد از تكميل فرم هاي مخصوص تبديل سيم كارت، درخواست خود را ثبت و نهايي نمايند. اپليكيشن همراه من در اين روش آسان، راحت و مقرون به صرفه؛ لازم است از بازار يا گوگل پلي جديدترين اپليكيشن " همراه من " را دانلود كرده و در منوي پايين صفحه؛ گزينه " خدمات "را انتخاب كنيد و سپس آيكون" تبديل سيم كارت " را كليك نماييد. در اين مرحله با انتخاب گزينه " مشاهده " قوانين و مقررات مربوط به تغيير سيم كارت را مطالعه نماييد. بعد از مطالعه دقيق اين بخش گزينه " تاييد " را كليك كنيد. ( توجه داشته باشيد تاييد اين بخش به منزله پذيرش كليه مفاد قرارداد اشتراك تلفن همراه دائمي مي باشد. ) سپس در اين مرحله همراه اول تمامي شماره هاي اعتباري كه به نام شما مي باشد را نمايش مي دهد كه لازم است از بين آنها شماره مورد نظر را انتخاب كرده و مراحل تبديل را كامل كنيد. بعد از تكميل مراحل درخواست، بايد منتظر پيامك همراه اول باشيد كه بعد از بررسي درخواست و پايان يافتن روند تبديل براي فرد ارسال شده و معمولا چند روزي طول مي كشد. با توجه به اين كه هزينه اين سرويس صد هزار تومان ( 36 هزار تومان ضمانت پرداخت ) مي باشد و به صورت خودكار از شارژ سيم كارت كسر خواهد شد؛ لازم است قبل از شروع به كار، سيم كارت اعتباري تان را تا اين مبلغ شارژ عادي ( نه فوق العاده ) نماييد. البته اگر اعتبار مشترك بيشتر از اين مقدار باشد، مبلغ مذكور در اولين صورتحساب، به حساب بستانكاري مشترك انتقال داده مي شود. بعد از تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي، مشترك مي تواند از كليه امكانات مشتركين سيم كارت هاي دائمي مانند كدهاي دستوري، سامانه ها و سرويس هاي مختلف و ويژه سيم كارت هاي دائمي بهره مند گردد. ضمن اين كه قوانين مربوط به سيم كارت هاي دائمي مانند قطع سرويس، سلب امتياز و ... نيز شامل اين سيم كارت ها مي گردد. فرآيند تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي، نيازمند زمان است و در طول اين دوره هزينه هاي اينترنت مشترك به صورت آزاد حساب مي شود. بنابراين لازم است تا زمان دريافت پيامك همراه اول، هزينه هاي خود را به درستي مديريت نماييد. سيم كارت دائمي همراه اول نه تنها ارزش ريالي بيشتري دارند بلكه بخصوص در دنياي تجارت از اعتبار بيشتري هم برخوردارند. بنابراين اگر قصد گسترش تجارت خود هستيد، تبديل سيم كارت اعتباري به دائمي مي تواند بسيار كارساز باشد. چرا كه اين روش بدون همراه داشتن دردسرهاي شماره جديد، شما را از كليه امكانات يك سيم كارت دائمي بهره مند مي سازد.

رفع مشكل آنتن دهي همراه اول

۵ بازديد

در كمي قبل تر مشكل پريدگي آنتن مربوط به مكالمات و پيامك ها ميشد و اگر گوشي شما دچار پريدگي آنتن ميشد شما را در مكالمه و پيامك محدود ميكرد اما در حال حاضر مسئله ي ديگري پايش را به ميان گذاشته و آن هم اينترنت سيم كارت است كه شما با پريدگي آنتن دسترسي شما به اينترنت از بين ميرود و ديگر امكان اتصال به آن را نداريد و در زماني كه تمامي كلاس هاي آموزشي به صورت اينترنتي ميباشند قطع ناگهاني اينترنت و وصل نشدن به آن ميتواند عواقبي را به دنبال خود داشته باشد به همين دليل ما در اين مقاله به تشريح علل پريدگي آنتن و راه حلهاي آن پرداخته ايم

 

به طور كلي مشكلات مربوط به عدم آنتن دهي به سه دسته تقسيم مي شوند:

 

1.     آنتن دهي ظاهري

 

آنتن دهي ظاهري يا كاذب كه تقريبا معضل شايعي در بين دارندگان گوشي هاي هوشمند سامسونگ است، به حالتي گفته مي شود كه آنتن گوشي هوشمند شما به اصطلاح پر بوده ولي قادر به برقراري تماس نيستيد. براي برطرف كردن اين مشكل معمولا تعميركاران آي سي RF را عوض كرده و با استفاده از هيتر مشكل را حل مي كنند.

در گوشي هاي هوشمند نوكيا اين مشكل نرم افزاري بوده و بدون باز كردن گوشي قابل رفع مي باشد

 

2.     آنتن دهي لحظه

 

اگر در هنگام روشن كردن موبايل آنتن وجود داشته و بعد از گذشت مدتي آنتن قطع شده و گوشي هوشمند شما ديگر آنتن دهي ندارد، به اين حالت، آنتن دهي لحظه اي گفته مي شود كه در بيشتر مواقع اين مشكل مربوط به آي سي پي اف ( با نام RF PA ) گوشي هوشمند شما است.

البته در مواردي خاص اين حالت به خاطر مشكلات نرم افزاري مي باشد كه با اصلاح فاي پي ام حل گردد. در هر صورت براي رفع آن به يك تعميركار نرم افزاري احتياج داريد.

 

 

3.     وضعيت بدون آنتن گوشي

 

در طراحي هاي جديد گوشي هاي هوشمند اندرويدي امكان دسترسي كاربر به منو و امكانات گوشي بدون سيم كارت وجود داشته و كاربر مي تواند در حالت NO SIM نيز از منو گوشي هوشمند خود استفاده كند.

عبارت NO SIM در گوشي هاي هوشمند اپل مي تواند به معناي عدم تشخيص سيم كارت توسط دستگاه باشد.

اگر سيم كارت در گوشي موجود است و عبارت Searching در بالاي صفحه نمايش ظاهر مي شود، براي برطرف كردن اين حالت فقط كافيست زمان و تاريخ گوشي را تنظيم كنيد.

اگر سيم كارت در گوشي هوشمند موجود بوده و عبارت بالاي صفحه نمايش بين دو حالت No service و Searching در حال تغيير است، احتمالا گوشي هوشمند دچار مشكل سخت افزاري شده و آي سي Base Band بايد بررسي گردد.

مشكلات آنتن دهي مشتركين سيم كارت دائمي همراه اول و سيم كارت اعتباري همراه اول مي تواند دلايل متفاوت و زيادي داشته باشد، ولي مهمترين و معمول ترين آنها به شرح ذيل مي باشد:

 

مشكلات سخت افزاري و عدم شناسايي سيم كارت

اگر مشكلات سخت افزاري و يا عدم شناسايي سيم كارت با ريست كردن گوشي هوشمند برطرف نشد، لازم است به يك تعميركار مراجعه كنيد.

 

وارد شدن ضربه و فشار به سيم كارت

وارد آمدن هر گونه ضربه يا فشار به گوشي هوشمند، مي تواند يكي از دلايل اصلي عدم آنتن دهي باشد كه بهتر است با استفاده از قاب يا محافظ از به وجود آمدن چنين مشكلاتي پيشگيري كنيم.

 

قرار گرفتن در نقطه كور جغرافيايي

درست است كه همراه اول از بيشترين پوشش شبكه در كشور برخوردار است ولي زماني كه گوشي هوشمند شما از ايستگاه هاي مخابراتي دور باشد، قطعا شما مشكل آنتن دهي خواهيد داشت. در اين شرايط براي برقراري ارتباط بهتر است خود را هر چه سريعتر به يكي از ايستگاه هاي مخابراتي نزديك كنيد.

 

قرار گرفتن در كنار وسايل الكترونيكي

برخي وسايل الكترونيكي يا آلومينيومي در محيط هاي سربسته آنتن دهي گوشي هاي هوشمند را دچار مشكل مي كنند كه با رعايت فاصله مناسب از اين وسايل مي توانيد انتن دهي گوشي خود را بهبود ببخشيد.

 

تغيير دادن رام گوشي

اگر مشكل آنتن دهي گوشي هوشمند نرم افزاري باشد، مي توانيد رام گوشي خود را دانلود و روي موبايل نصب كنيد تا اختلال آنتن از بين برود.

 

مشكلات اپراتوري همراه اول

اين مشكل كه به هيچ وجه مربوط به گوشي هوشمند شما نيست، معمولا موقتي و عمومي بوده و از سوي همراه اول در اسرع وقت برطرف خواهد شد.

 

بهم خوردن تنظيمات سوئيچ بين شبكه اي اينترنت

اين مشكل هم از سوي اپراتورها بوده و در صورت بروز بايد تا زمان برطرف شدن مشكل صبر و تحمل پيشه كنيد.

 

فرسودگي سيم كارت

لازم است كاربران هرچند وقت يكبار چيپ سيم كارت خود را بررسي كنند تا به خاطر فرسودگي سيم كارت، مشكلات آنتن دهي نداشته باشند.

 

خارج شدن شبكه گوشي هوشمند از تنظيم

در صورتي كه آنتن دهي گوشي هوشمند شما دچار اختلال شده، مي توانيد شبكه گوشي هوشمندتان را به حالت تنظيمات قبلي برگردانيد و سپس ميزان آنتن دهي را چك كنيد. براي گوشي هاي اندرويدي مراحل زير را دنبال كنيد:

Networks Mobile < More < Wireless and networks < Setting

در گوشي هاي اپل نيز از بخش Setting به Cellular رفته و گزينه ENABLE 4G را غير فعال كنيد.

 اگر اين كار مقدور نبود، يكبار گوشي هوشمندتان را خاموش و بعد از 10 ثانيه روشن كنيد ( Restart ).

 

اگر از سالم بودن سيم كارت همراه اول خود مطمئن هستيد، با انجام دادن كارهاي زير مي توانيد آنتن دهي سيم كارت هاي همراه اول را تقويت كنيد:

 

·        نزديك شدن به پنجره يا قرار گرفتن در فضاي باز

·        غير فعال سازي برنامه ها و اپليكيشن هاي بلا استفاده

·        انتخاب دستي اپراتور شبكه اينترنت

·        ريست كردن گوشي يا Restart

·        خاموش و مجددا روشن كردن حالت پرواز يا ا Flight mode 

·        آپديت كردن مرتب نرم افزارها

·        جدا كردن قاب يا محافظ گوشي هوشمند

 

از بين بردن مشكلات مربوط به آنتن دهي معمولا براي سيم كارت هاي مختلف، اندكي متفاوت مي باشد، مثلا براي رفع مشكلات آنتن دهي سيم كارت هاي ايرانسل قبلا در پايگاه خبري رندباز مقاله اي منتشر شده است كه مي توانيد به آن مراجعه كنيد.