آرشیو مهر ماه 1400

write about all kind of things we found interesting

هواوي و رويداد 21 اكتبر وين

۴ بازديد

يكي از مهم ترين دلايل ترند شدن گوشي هاي هواوي در سال هاي اول فعاليتش آن بود كه گوشي هاي ميان رده اي را وارد بازار ميكرد كه تمامي امكانات گوشي هاي سامسونگ را از نظر دوربين قدرت باتري و.. داشتند اما قيمتشان چيزي حدود نصف گوشي هاي سامسونگ بود و خب اين درست در زماني بود كه گوشي هاي هوشمند تازه روانه ي بازار شده بودند و اكثريت مردم قصد خريد يك گوشي هوشمند با قيمتي متوسط را داشتند تا بتوانند نيازهاي اوليه خود را برآورده كنند اكنون چندين سال از آنروزها ميگذرد و برند هواوي ديگر به توليد گوشي هاي ميانرده اكتفا نكرده است و حال دارد گوشي هايي را توليد ميكند كه با پرچمداران برندهاي معتبر مانند سامسونگ اپل و… رقابت ميكند

 

 

پيش از اين چهار مدل از اعضاي اين خانواده به نام هاي نوا 5G 8، نوا 8 پرو 4G، نوا 8 پرو 5G و نوا SE 8 به بازار عرضه شده بود. شنيده ها حاكي از آن است كه احتمال معرفي گوشي هاي هوشمند نوا 8i و نوا 9 به بازار جهاني بسيار زياد است.

 

گوشي هوشمند هواوي نوا 9

 

اين مدل هم كه در ماه سپتامبر سال جاري ميلادي در كشور چين معرفي شده بود، از جمله محصولاتي است كه انتظار مي رود در رويداد 21 اكتبر شاهد آن باشيم تا به همراه نوا 8i روانه بازارهاي اروپايي گردد.

گوشي هوشمند هواوي نوا از نمايشگر اولد 6.67 اينچي با رزولوشن فول اچ دي پلاس و نرخ تازه سازي 120 هرتزي بهره مي برد.

در پنل جلويي اين مدل دوربين سلفي 32 مگاپيكسل و در پنل پشتي ماژول دوربين چهارگانه قرار دارد كه متشكل از يك دوربين اصلي 50 مگاپيكسلي مبتني بر سنسور RYYB مي باشد. در كنار اين دوربين اصلي، يك دوربين اولترا وايد 8 مگاپيكسل و دو دوربين 2 مگاپيكسلي ماكرو و عمق سنج 2 قرار دارد.

اين گوشي هوشمند دو سيم كارته از نسخه 4G چيپست اسنپدراگون 778 بهره مي برد كه براي آنلاك كردن آن، لازم است تا كاربر حسگر اثر انگشت را كه زير نمايشگر قرار دارد، لمس كند.

انرژي گوشي هوشمند نوا 9 از يك باتري 4300 ميلي آمپر ساعتي تامين مي شود كه از فناوري شارژ سريع 66 وات برخوردار است.

شركت چيني هواوي گوشي هوشمند نوا 9 با 8 گيگابايت حافظه رم و 128 گيگابايت حافظه ذخيره سازي را در رنگ هاي آبي، بنفش، سبز و مشكي روانه بازار خواهد كرد.

 

گوشي هوشمند نوا 8i

 

هرچند كه گوشي هوشمند نوا 8i در تاريخ 7 جولاي 2021 در كشور مالزي رونمايي شده بود، به نظر مي رسد كه اين شركت تصميم دارد تا اين مدل را به زودي روانه بازارهاي اروپا كند.

گوشي هوشمند نوا 8i از يك نمايشگر 6.67 اينچي از نوع LCD IPS با رزولوشن فول اچ دي پلاس برخوردار است كه در لبه سمت راست آن حاشيه هاي 1.3 ميلي متري و در قسمت بالاي آن حاشيه 1.35 ميلي متري ديده مي شود.

در پنل پشتي اين گوشي هوشمند دوربين اصلي چهارگانه دايره اي شكل با سنسور 64 مگا پيكسلي و دريچه ديافراگم f/1.9 ديده مي شود كه با دوربين اولترا وايد 8 مگاپيكسلي و دو سنسور 2 مگاپيكسلي ماكرو و عمقي همراهي مي شود.

دوربين سلفي 16 مگاپيكسلي اين گوشي هوشمند با دريچه ديافراگم f/2.0 در يك بريدگي قرص مانند در بخش بالايي صفحه نمايش قرار دارد.

هواوي در گوشي هوشمند نوا 8i از تراشه اسنپدراگون 662 استفاده كرده است كه انرژي آن را يك باتري غير قابل تعويض ليتيوم پليمري با ظرفيت 4300 ميلي آمپر ساعتي تامين مي كند كه از فناوري شارژ سريع 66 واتي پشتيباني مي كند و مدت زمان شارژ كامل آن فقط 38 دقيقه مي باشد.

گوشي هوشمند دو سيم كارته نوا 8i از حسگر هاي شتاب سنج،ژيروسكوپ، سنسور مجاورت ، قطب نما و سنسور اثر انگشت (كنار گوشي) استفاده مي كند و از حافظه 8/6 گيگابايت رم و 128 گيگابايت حافظه داخلي برخوردار است.

اين شركت چيني در اين مدل از سيستم عامل اندرويد 10 در كنار رابط كاربري EMUI 11  استفاده كرده و اين مدل را در رنگ هاي نقره اي، آبي و مشكي به بازار عرضه مي كند.

 


 

محدوديت خريد سيم كارت براي هر شخص حقيقي

۴ بازديد

به طور عادي تمامي افراد صاحب يك سيم كارت هستند اما گاهي برخي سيم كارت هاي خود را به دسته هاي كاري خانوادگي دوستي و… تقسيم ميكنند و ترجيح ميدهند هر گروه از افرادي كه با آنها در ارتباطند شماره ي مخصوص خود را داشته باشند از اين رو چند سيم كارت به نام هر شخص واحد وجود دارد اما سوال اين است كه ايا هيچ محدوديتي در تعداد سيم كارت هايي كه به نام هر شخص حقيقي ميباشد وجود ندارد؟ تا انتهاي اين محتوا با ماه همراه باشيد تا علاوه به ارائه ي يكسري اطلاعات درباره ي اپراتورها به بررسي سوال مطرح شده ي محدوديت واگذاري سيم كارت بپردازيم

اولين سيم كارت هاي واگذاري شده در كشور، مربوط به اپراتور همراه اول مي باشد كه در حال حاضر به عنوان بزرگترين اپراتور در داخل كشور مشغول به فعاليت است. در سال 85 اپراتور ايرانسل به عنوان دومين اپراتور، وارد ميدان رقابت شد كه به زودي توانست با ارائه سيم كارت هاي ارزان تر در زمان كوتاهتر، كاربراني وفادار براي خود دست و پا كند. رايتل نيز سومين اپراتور فعال در كشور مي باشد.

فعاليت اپراتورها و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطي زير نظر سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بوده و آنها موظف به تبعيت از قوانين ابلاغي اين سازمان مي باشند.

 درست است بر اساس قانون، هر شخص بالاي 18 سال كه تابعيت جمهوري اسلامي را داشته باشد، مي تواند نسبت به خريد و ثبت سيم كارت در كشور اقدام نمايد؛ ولي در خصوص تعداد سيم كارت هاي قابل خريداري براي هر فرد حقيقي محدوديت هايي وجود دارد. بر اساس مصوبه كميسيون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي هر شخص حقيقي مي تواند حداكثر 10 سيم كارت را با كد ملي خود ثبت نمايد. البته اشخاص حقوقي مانند نمايندگان رسمي شركت ها، براي ثبت سيم كارت به نام شركت هيچ محدوديتي نخواهند داشت.

اتباع غير ايراني نيز مي توانند با ارائه مدارك شناسايي معتبر مانند گذرنامه، كارت اقامت، كارت هويت، كارت سبز و يا كارت پناهندگي به طور همزمان سه سيم كارت فعال از مجموع تمامي اپراتورهاي تلفن همراه به نام خود ثبت كنند.

از آن جا كه ثبت كننده سيم كارت قانونا مالك آن بوده و مسئوليت حفظ و نگهداري سيم كارت بر اساس قانون فقط با مالك است، مالكان دقت نمايند كه در صورت بروز هرگونه

سهل انگاري، ممكن است دچار صدمات جبران ناپذيري گردند.به همين خاطر نهادهاي نظارتي همواره به مشتركان هشدار مي دهند كه سيم كارت هاي خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهند،چرا كه در صورت استفاده غير قانوني و وقوع جرم، تنها مالك سيم كارت مسئول خواهد بود.


 

بردگيم تش كالا

۴ بازديد

در زماني كه جادو و جادوگري بسيار معنا پيدا ميكند و خيلي ها از جادوي سياه استفاده ميكنند كه تاقدرت هايي را بدست آورند تا بتوانند به هر كه مي خواهند فرمانروايي كنند و بتوانند كه  مردم را در اختيار خود داشته باشند. در اين ميان ممكن است هر از گاهي دو جادوگر با هم برخورد كنند كه خطرناك مي شود.

هر جادوگر بر اساس علمي كه داره ميتونه موجودات خوفناك تر و قوي تري رو ظاهر كنه.

اما حالا بزرگ ترين جادوگر هاي تاريخ دور هم جمع شدن تا قدرت خودشون رو به اثبات برسونن، اما براي اين كار بايد بقيه جادوگر ها رو از بين ببرن و خودشون رو به عنوان بهترين جادوگر زمانه به تاريخ معرفي كنن. اين داستان بازي فكري تش كلاره…

بازي تش كالار : آوردگاه اسطوره ها (Tash-Kalar: Arena of Legends)

برد گيم  تش كالا مثل رينگ بوكس ميمونه ولي بوكسور هاي اين بازي جادوگر هايي با توانايي هاي خارق العاده ان.

شما و هم بازي هاتون نقش همين جادوگر هاي اعجوبه رو داريد كه با اجراي الگو هايي خاص ارواحي رو ظاهر ميكنيد تا بيني حريف رو به خاك بماليد. حواستون باشه كه حريفتون هم توانايي هاي خاصي داره و ميتونه موجودات عجيبي رو براتون احضار كنه.

پس سعي كنيد برنامه هاي حريف تون رو هم پيش بيني كنيد.

هر كارت توي اين بازي شامل يك الگو ميشه، كه با اجراي اون الگو ها توي زمين بازي ميتونيد هيولاي كارت رو وارد نبرد كنيد و از قدرت هاش استفاده كنيد. اين بوردگيم قدرت استراتژيك شما رو به چالش ميكشه، بايد بدونيد چه زماني چه برنامه اي رو اجرا كنيد تا قبل از اينكه جادوگر رو به رويي به شما حمله كنه، انتخاب درستي داشته باشيد. تا حالا كارتون ديجيمون رو ديديد؟

پس تاش كالار رو بازي كنيد :))))

اين بازي روميزي براي 2 تا 4 نفر طراحي شده و حدود يك ساعت شما رو به دنياي جادو ميبره.

براي استفاده از اين بوردگيم بايد بالاي 13 سال سن داشته باشيد.

 


پنج پيانيست تاثير گذار در دنياي موسيقي

۳ بازديد

هنر و موسيقي دو كلمه ايي كه هيچ وقت از هم جدا نميشوند . موسيقي هايي كه از گذشتگان ما به جا مانده بسيار عالي و زيبا بودند . موسيقي داناني كه ساز  اصلي هايشان پيانو بوده و توانسته اند كه با اين ساز جادوهايي بنويسند كه آدم را مجذوب خود كند.

در اينجا ما اول 5 تن از پيانيست هاي مشهور را معرفي مي كنيم، سپس ليستي از پيانيستهايي كه تا سال 2020 در قيد حيات بوده اند را ارائه مي دهيم.

لازم به يادآوري نيست كه اين مقاله فقط تعدادي از برترين نوازندگان پيانو را معرفي مي كند.

 

ولفگانگ آمادئوس موتزارت (1756-1791، اتريش)

موتزارت يكي از اولين استادان بزرگ پيانو و البته يكي از مشهورترين نوازندگان پيانو تاريخ محسوب مي شود. او از كودكي به دليل استعداد موسيقي و توانايي آهنگسازي اش شناخته شد.

موتزارت به عنوان يك مترجم شروع به كار كرد، اما به زودي، به خاطر گوش موسيقي فوق العاده اش مشهور شد و به يكي از بزرگترين پيانيست هاي تمام دوران تبديل شد.

موتزارت به عنوان نويسنده آهنگ نيز بسيار مولد بود. او از سونات ها، سمفوني ها تا كنسرت ها و اپراها آهنگسازي مي كرد. او در كلاسيسيسم برجسته بود و يكي از تأثيرگذارترين موسيقيدانان نه فقط در زمان خود، بلكه در طول تاريخ بود.

 

لودويگ ون بتهوون (1770-1827، آلمان)

بتهوون علاوه بر اينكه يكي از مشهورترين آهنگسازان عصر خود بود، بخاطر پدرش كه بسيار سخت گير بود شروع به نواختن پيانو كرد. او اولين كنسرت خود را در كودكي اجرا كرد. بتهوون مبتكر و با استعداد و در عين حال بسيار سخت كوش بود.

در بزرگسالي، او مجبور بود با ناشنوايي مبارزه كند، و حتي اين مشكل هم، او را از آهنگسازي برخي از مهمترين قطعاتش در ده سال آخر عمر باز نداشت.

بتهون جمله مشهوري دارد كه: "موسيقي راحت تر از كلمات به سراغ من مي آيد."

او به عنوان يكي از بهترين پيانيست هاي تمام دوران ها، يكي از مشهورترين آهنگسازان پيانو و يكي آهنگسازان اركستر در تاريخ محسوب مي شود.

گفته مي شود Hammerklavier (شماره 29 در B Flat major ) سخت ترين سونات بتهوون بود، تا زماني كه فرانتس ليست در سال 1836 آن را به طور عمومي اجرا نكرده بود، تقريباً غيرقابل اجرا تلقي مي شد. متأسفانه، هيچ ويدئويي از اجراي فرانتس ليست وجود ندارد.

 

بتهوون

 

فرانتس شوبرت (1797-1828، اتريش)

شوبرت، نوازنده بزرگ پيانو، به عنوان يكي از آخرين آهنگسازان بزرگ كلاسيك و يكي از پيشگامان رمانتيسيسم شناخته مي شود. به گفته هولزر، معلم پيانوي شوبرت، او هيچ آموزش واقعي به شوبرت نداد، زيرا او قبلاً از هر چيزي كه سعي مي كرد معلمش به او بياموزد، اطلاع داشت و هولزر او را با "حيرت و سكوت" مي نگريست.

با وجود اينكه وي به عنوان يك ويولونيست، نوازنده ارگ و خواننده نيز شناخته شده بود، پيانو منابع متعدد بيشتري براي آهنگسازي به او مي داد.

 

فليكس مندلسون (1809-1847، آلمان)

او يك كودك اعجوبه، يك نوازنده پيانو و ملقب به "موتزارت قرن نوزدهم" بود.

وقتي 9 ساله شد، اولين اجراي خود را روي صحنه انجام داد. و در 10 سالگي آهنگسازي را آغاز كرد و به يكي از مهمترين آهنگسازان رمانتيسيسم تبديل شد.

به همين دليل است كه او چنين آثار گسترده اي را به عنوان ميراث پشت سر گذاشت و يكي از پدران رمانتيسم محسوب مي شود. مي توان گفت او يكي از بهترين پيانيست هاي آلماني در تمام دوران است.

 

فردريك شوپن (1810-1849، لهستان)

شوپن با آثار خود پيانو را با موسيقي عاشقانه در هم پيچيد. مي توانيم شوپن را لطيف، دقيق، با تكنيك بي نقص و هارموني منحصر به فرد توصيف كنيم. او براي تعداد زيادي از پيروان، پيانيست ها و علاقه مندان به موسيقي به عنوان بهترين پيانيست معرفي شده است.

او در شش سالگي به دليل شيوه اجراي پيانو و تركيبات فوق العاده و پيچيده اش جامعه را متعجب كرد. شوپن در سال 1849 درگذشت و پيكرش در گورستان Père Lachaise در پاريس به خاك سپرده شد.

قطعه Nocturne Op.9 No.2 in E flat major شوپن يكي از محبوب ترين ساخته هاي او بود و مي توان آن را به عنوان يكي از بزرگترين قطعات پيانو تا به امروز مورد بحث قرار داد. اين قطعه بسيار محبوب است و پيدا كردن كسي كه علاقه اي به پيانو كلاسيك داشته باشد و نام اين قطعه حيران كننده را نشنيده باشد، دشوار است.

بله! ما هم دوست داشتيم نام راخمانينف، آرخريچ، برامس و... را نيز در اين ليست داشته باشيم ولي اميدواريم در آينده بتوانيم مقاله كاملتري درباره پيانيست هاي بزرگ دنيا داشته باشيم و در آنها حق مطلب را ادا كنيم.  

شوپن

 

پيانيستهاي معاصر:

همانطور كه قبلاً گفته شد، در ادامه نام تعدادي از پيانيست هاي بزرگ دنيا را ارائه مي كنيم كه تا سال 2020 در قيد حيات بوده اند:

Louis Lortie

Tigran Hamasyan

Yuja Wang

Brad Mehldau

Marc-André Hamelin

Ethan Iverson

Hélène Grimaud

Lang Lang

Dimitris Sgouros

Ian Pace

Cory Henry

Daniil Trifonov

Evgeny Kissin

Fazil Say

Grigory Sokolov

Herbie Hancock

Ivan Bessonov

Ivo Pogorelić

Jon Batiste

Khatia Buniatishvili

Lydian Nadhaswaram

Martha Argerich

Maurizio Pollini

Mikhail Pletnev

Nikolai Lugansky

Nobuyuki Tsujii

Robert Glasper

Stevie Wonder

Valentina Lisitsa

Vladimir Ashkenazy

شما چه كساني را مي شناسيد كه در راه ارتقاي نواختن و يا آموزش پيانو تلاش كرده اند؟ آيا نام آنها در ليست ما ذكر شده بود؟


اينترنت 30 گيگابايتي دانشجويي فعال شد

۵ بازديد

درست است كه هرچند وقت يكبار از طرف دولت هدايايي همچون اينترنت رايگان يا مكالمه هاي رايگان به مردم اعطا ميشود اما بدليل اطلاع رساني اشتباه و نادرست بسياري از افراد از استفاده ي اين خدمات محروم ميمانند به همين دليل ما در اين محتوا روش فعالسازي اينترنت رايگان دانشجويي را خدمت شما بيان ميكنيم

 

با توجه به پايان يافتن زمان ثبت نام، از امروز اپراتورها بسته اينترنت هديه متقاضياني كه در روزهاي ابتدايي طرح، نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده اند، فعال كرده و فعال سازي بسته هديه ساير متقاضيان نيز در چند روز آينده انجام خواهد گرفت.

البته از سوي اپراتورها، تمهيداتي در خصوص ثبت نام دانشجويان جديدالورود دانشگاهها و متقاضياني كه بنا به هر دليلي (مثلا كامل نبودن اطلاعات) ثبت نام خود را تكميل ننموده اند، در نظر گرفته شده و امكان ثبت اعتراض براي كليه افرادي كه كد ملي آنها در سامانه وجود ندارد، پيش بيني شده است.

بسته اينترنت هديه پس از طي مراحل فني به زودي براي كليه افرادي كه توانسته اند با موفقيت ثبت نام كنند، فعال خواهد شد. متقاضياني كه درخواست اعتراض خود را در سيستم ثبت نموده اند نيز؛ بسته اينترنت هديه خود را پس از اخذ تاييد نهادهاي متولي و طي مراحل فني مرتبط، دريافت خواهند كرد.

اپراتور همراه اول اعلام كرده است كه بسته هديه اينترنت ويژه دانشجويان و طلاب مطابق با ليست ارسالي از سوي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات فعال شده است. بسته هديه اينترنت همراه اول كه شامل 60 گيگابايت اينترنت ويژه اساتيد حوزه و دانشگاه، 40 گيگابايت اينترنت ويژه معلمان و 30 گيگابايت اينترنت ويژه دانشجويان و طلاب مي باشد، به متقاضياني تعلق مي گيرد كه در سامانه ictgifs.ir ثبت نام كرده اند.

اپراتور ايرانسل نيز بسته اينترنت هديه را مطابق فهرست دريافتي از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي براي كاربران خود فعال نموده است. مهلت استفاده از بسته هديه اينترنت ايرانسل، شش ماه مي باشد.

اپراتور شاتل موبايل هم اعلام كرد: هنوز ليست شماره ها از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به شاتل موبايل اعلام نشده است و به محض دريافت اين فهرست، بسته اينترنت هديه شش ماهه اين شركت به سيم كارت شاتل موبايل كليه دانشجويان، معلمان و اساتيد گرانقدر به صورت خودكار تخصيص مي يابد.

بسته هديه اين شركت شامل 60 گيگابايت اينترنت ويژه اساتيد دانشگاه ها، 40 گيگابايت اينترنت براي معلمان و 30 گيگابايت اينترنت براي دانشجويان مي باشد كه به كليه اساتيد، معلمان و دانشجويان مشترك سيم كارت شاتل تعلق مي گيرد.

كاربران توجه داشته باشند كه در هنگام فعال شدن بسته، اين موضوع از طريق پيامك به اطلاع افراد خواهد رسيد.

 

 

عرضه يا عدم عرضه هواوي ميت 50

۲ بازديد

درست است كه كيفيت محصولات هواوي به برندي مانند اپل و يا سامسونگ نميرسد اما اين برند هميشه بين قشر متوسط جامعه به دليل قيمت مناسبش محبوب بوده مخصوصا تو ي كشورهاي مانند ايران كه هميشه مردم با مشكلات اقتصادي دست و پنجه نرم ميكنند اما در سال گذشته از طرف دولت آمريكا اتهاماتي بر اين كمپاني مبني بر سرقت اطلاعات كاربران بر اين كمپاني وارد كرد كه حواشي و البته خسارات زيادي را بر اين كمپاني تحميل نمود كه نتيجه ي آن مستقل شدن اين كمپاني توليد سيستم عامل هارموني بود سيستم عاملي كه گوشي هوشمند هواوي را متمايز ساخت و حال ما شاهد توليد گوشي هاي جديد و قوي از اين كمپاني با چنين سيستم عاملي ميباشيم

 

بر اساس گزارشات منتشر شده، قرار بود كه شركت هواوي مدل جديد ميت را تا پايان سال جاري به بازار عرضه كند كه ظاهرا مشكلات مربوط به تامين قطعات، اين امر را به تعويق انداخته است. اخيرا شايعاتي مبني بر لغو توليد سري ميت 50 شنيده مي شد كه كارشناسان اين شركت آن را رد كرده و زمان رونمايي از اين مدل را اوايل سال 2022 ميلادي معرفي كردند. هرچند كه برخي گزارشات حاكي از عرضه اين مدل تا پايان سه ماهه دوم سال 2022 مي باشد، ولي قطعا عرضه سري ميت 50 لغو نشده است.

با توجه به شايعات شنيده شده پيرامون جزئيات اصلي گوشي ميت 50، درست است كه عدم عرضه اين مدل تا اين لحظه نتوانسته انتظارات علاقمندان به اين برند را برآورده كند؛ ولي جزئيات مشخصات ميت 50 نشان مي دهد كه شركت هواوي در تلاش است تا در عرضه پرچمدار آينده اش سنگ تمام بگذارد.

اين گوشي هوشمند كه با سيستم عامل اختصاصي اين شركت يعني هارموني به بازار عرضه مي شود؛ به نظر مي رسد كه از ارتباط ماهواره اي پشتيباني مي كند. خبري كه اگر صحت داشته باشد، نشان مي دهد خانواده آيفون 13 تنها گوشي هاي هوشمندي نخواهند بود كه از اين قابليت پشتيباني مي كنند و شركت هواوي با انتخاب سيستم ماهواره اي Beidou به كاربران خود اين اجازه را مي دهد تا در شرايطي كه آنتن دهي وجود ندارد، از طريق ارتباط ماهواره اي پيام كوتاه ارسال كنند.

با توجه به تحريم هاي آمريكا در خصوص عدم دسترسي اين شركت به چيپست هاي پيشرفته، هواوي در اين مدل از چيپ اسنپدراگون 898 با عملكرد پردازشي بالا استفاده كرده است كه نشان از پشت سر گذاشتن بسياري از موانع و مشكلات توسط كارشناسان اين شركت خواهد بود.

گوشي هوشمند هواوي ميت 50 مانند سري آيفون 13 پرو مجهز به صفحه نمايش LTPO مي باشد كه از نرخ نوسازي تطبيقي و 120 هرتزي پشتيباني مي كند.

به نظر مي رسد چيني ها با وجود تمام محدوديت ها، دست به نوآوري هاي زيادي زده اند و كاربران بايد خود را آماده سورپرايزهاي بيشتري كنند. با توجه به تعويق زمان رونمايي مدل ميت 50 ، انتظار مي رود اين گوشي هوشمند با قابليت هاي منحصر به فردي به كاربران معرفي شود.


 

بردگيم ايمهوتپ

۴ بازديد

مصر باستان ايمهوتپ  تصميم گرفته است كه شكوه مصر را بيشتر كند براي همين از صنعتگران و معماران را دور هم جمع كرده است تا بتواند يك چيز عجيب بسازد تا در جهان تك باشد و باعث تعجب آدميان شود .و هر كس بتواند نقشه خوبي ارائه كند از فرعون  جايزه بسيار خوبي را مي برد

بازي ايمهوتپ imhotep رو ميتونيم از تاريخچه ي بسيار جذابش شروع كنيم نظرتون چيه؟؟!!!!

اولين و معروفترين استاد معماري و عمارتگر مصر باستان كسي نبوده جز ايمهوتپ! گفته ميشه ايمهوتپ عزيز مسئول ساخت و ساز اولين هرم در مصر “هرم جسور” در ساغرا و كلا آدم خفني بوده. سوال اينه كه ايا شما ميتونيد با دستاوردهاي اون مرحوم در ساخت و ساز بناهاي مختلف در طول تاريخ رقابت كنيد ؟ شـما كشتي هاي نيـاز داريـد كـه بلوكهـا و سنگها رو بـه محل هاي كارگاه ساختماني متفاوت برسانند ولـي شـما تنهــا كســي نيســتيد كــه تصميــم خواهيــد گرفــت كــه كجــا ايــن كشتيها و محموله هــا إرســال بشن. رقباي شما هم برنامه هاي خودشون رو دارند و در تلاشند كه از موفقيت شما جلوگيري كنند. كشمكش و رقابت شــديدي بــراي ارزشمندترين محموله هاي ســنگ پيش خواهد آمد و بــه تاكتيكهاي هوشمندانه و البته يه كمي شانس براي پيروزي نيازه. خلاصه كه رقابت بسيار داغه تو بردگيم ايمهوتپ!

حالا توي بازي فكري ايمهوتپ شما در نقش معماران مصر باستان هستيد و در تلاشيد تا لقب اولين و بهترين معمار اون سرزمين را بنام ايمهوتپ براي خودتون كنيد.

اجزاي بورد گيم ايمهوتپ چيست؟

120 تا بلوك چوبي ( بهشون سنگ ميگن! 30 عدد از هركدام در ۴ رنگ سياه/سفيد/ قهوه اي و طوسي)

45 تا صفحه كارگاه هاي ساختماني

۱ دونه صفحه امتياز شمار

8 تا توكن كشتي

21 كارت دور بازي

34 تا كارت بازار

4 تا توكن ارابه ( بازم به ازاي هر رنگ سياه/ سفيد/ قهوه اي و و طوسي 1 توكن)

 

شما 6 دور زمان داريد كه سنگهاي خودتون رو به محل هاي مختلف انتقال بديد تا بناهايي رو بسازيد به طوري كه بيشترين امتيازها رو از اونها كسب كنيد. زماني كه نوبت شما ميرسه بايد يكي از اين حركات رو انجام بديد:

سنگهاي جديد بگيريد

يك سنگ را روي كشتي قرار بديد

يك كشتي را به يكي از كارگاه هاي ساختماني ببريد

يك كارت بازار آبي رنگ را بازي كنيد

بردگيم ايمهوتپ شايد ساده به نظر برسه، اما به اين آسوني نيست؛ بازيكنان ديگر هم دائما در حال خنثي كردن برنامه هاي ساخت و ساز شما و انجام كارهاي خودشون هستن. هر كس برنامه هاي خودش رو داره. اما فقط كسي پيروز ميدان ميشه كه بهترين زمانبندي و عملكرد رو داشته باشه. پس دل بزن به كوير مصر تا ايمهوتپ ثاني تو باشي…

 

در آخر براي اينكه بفهميم بازي ايمهوتپ imhotep چقدر جذاب و پرمخاطب نظر شما رو به جوايزي كه گرفته جلب ميكنم:

2019 Spiel des Jahres Recommended

2017 Nederlandse Spellenprijs Best Family Game Nominee

2017 Boardgames Australia Awards Best Australian Game Winner

2017 Boardgames Australia Awards Best Australian Game Nominee

2016/Fall Parents’ Choice Gold Award Winner

2016 Spiel des Jahres Nominee

2016 Meeples’ Choice Nominee

2016 Jocul Anului în România Beginners Finalist

2016 Golden Geek Best Family Board Game Nominee

2016 Cardboard Republic Architect Laurel Nominee


جاذبه هاي گردشگري كره

۴ بازديد

كره كشوري كه در شرق آسيا كه مناظر بسيار زيبايي دارد و باعث سرازير شدن مردم هر سال به آن كشور ميشود كشوري كه در گذشته توسط پادشاهان اداره مي شد و بسياري از مناطق را پادشاهان كشور ها ساخته اند و باعث زيبايي هاي كره شده بودند . ما در اين مقاله سعي ميكنيم جاهاي جذاب كره رو معرفي كنيم گيونگجو (Gyeongju) براي مجموعه اي فوق العاده از جاذبه هاي تاريخي كره جنوبي ، به شهر ساحلي گيونگجو برويد. در اين پايتخت باستاني "پادشاهي سيلا" مي توانيد آثار و جاذبه هاي باستاني زيادي را ببينيد. شايد معروف ترين مكان براي بازديد در اينجا معبد Bulguksa باشد ، يك معبد بودايي به جا مانده از قرن ششم. در اينجا همچنين مي توانيد غار Seokguram و مجسمه بزرگ بوداي نشسته را ببينيد. حوضچه آناپجي و غرفه بومون از ديگر ديدني هاي اطراف شهر است كه غرفه بومون زيبايي كره در فصل بهار را با شكوفه هاي گيلاس به نمايش مي گذارد. سئول آيا مي دانستيد كه سئول خواهر خوانده تهران است؟! شهردار تهران در سال 1351 به كره جنوبي سفر كرد و در آن زمان پايتخت اين دو كشور بعنوان خواهر خوانده اعلام شده و خياباني در هر دو شهر به نام خواهرخوانده هايشان ثبت شد. خيابان تهران در منطقه گانگنام قرار گرفته است و در آن شركتهاي بزرگ تجاري و صنعتي قرار دارند. سئول كلان شهري مملو از جاذبه هاي ديدني است. در اينجا مي توانيد از كاخ تاريخي گيونگ بوك گونگ گرفته تا روستاي جذاب بوكچون هانوك را بازديد كنيد. سئول يك پارك ملي به نام پارك ملي بوخانسان نيز دارد كه مسافران مي توانند در آن پياده روي كرده و مناظر پانوراما از شهر را مشاهده كنند و به صداي مردمي كه به زبان كره اي صحبت مي كنند گوش دهند. جزيره ججو جزيره آتشفشاني ججو در تنگه كره ، يكي از زيباترين نقاط كره است. سواحل آرام ، صخره هاي قدرتمند و كوههاي فوق العاده اي مانند هالاسان ، همه از طريق مسيرهاي پياده روي كه دورتادور جزيره مي گردند قابل ديدن هستند. براي تماشاي چشم اندازهاي عالي ، به قله "طلوع آفتاب سونگسان" و يا به كنار دريا در Seopjikoji و فانوس دريايي آن برويد ، جايي كه مي توانيد بهترين چشم اندازها را از خود قله داشته باشيد. بوسان يكي از ديدني ترين شهرهاي كره جنوبي، شهر بندري بوسان است. تمركز اصلي بسياري از بازديدكنندگان از بوسان سواحل باشكوه شهر است كه ساحل Haeundae و ساحل Gwangalli دو مورد شناخته شده آن هستند. البته در بوسان نيز جاذبه هاي فرهنگي فراواني وجود دارد ، از معبد باستاني بائوموسا گرفته تا روستاي فرهنگي Gamcheon كه بسيار مشهور است ، محله اي برقي و رنگارنگ كه در گذشته اش تاريخچه فقيرنشين بودن را دارد. در كوههاي مجاور شهر بوسان مسيرهاي پياده روي مانند Geumjeongsan وجود دارد كه مناظر زيبا و آرامش بخشي دارد. منطقه غيرنظامي كره (DMZ) با توجه ارتباط دو كشور كره شمالي و كره جنوبي، تور منطقه غيرنظامي كره از بازديدهاي جالب در سفر كره جنوبي است. اين تور تنها راه بازديد از نوار 250 كيلومتري (155 مايل) بين كره جنوبي و شمالي است. تور شامل توقف در منطقه امنيتي مشترك است ، جايي كه دو كشور در سال 1953 توافقنامه آتش بس را امضا كردند و تنها جايي است كه هنوز در حال مذاكره ديپلماتيك هستند. از ديگر مقصدهاي سفر مي توان به تونل نفوذ سوم (Third Infiltration Tunnel) اشاره كرد كه از آنجا مي توانيد نماهايي از كره شمالي را مشاهده كنيد. دائگو سومين شهر بزرگ كره جنوبي، دائگو است كه از ديرباز به عنوان مركز اصلي اقتصادي اين كشور شناخته مي شد و غالباً بازديدكنندگان را با طيف وسيعي از جاذبه هاي خود شگفت زده مي كند. اگر به تاريخ ، فرهنگ علاقه داريد ، احتمالاً اين شهر جنوب شرقي كره، چيزهاي جالبي براي شما آماده كرده است. مكانهاي مهم فرهنگي دائگوعبارتند از معبد دونگواسا و معبد سئونبوسا در اطراف كوه پالگونگسان ، به علاوه كليساي جامع گيسان. اگر نياز به استراحت پس از گشت و گذار داريد ، به دره آبگرم دائگو و يا شهربازي E-World برويد. پارك ملي نائجنگسان به جاذبه هاي طبيعي كره جنوبي علاقه داريد؟! يكي از مقاصد عالي ، پارك ملي نائجانگسان است. اين پارك ملي با مركزيت در كوه نائجنگسان ، به خاطر رنگهاي پاييزي ، آبشارها و معابد متعدد ديدني است. اگرچه رنگهاي پاييزي آن بسيار چشم نواز هستند، ولي مي توانيد پارك ملي نائجنگسان را در تمام طول سال بازديد كنيد. البته وقتي كوه ها با برف زمستاني پوشانده شود ، ممكن است رفتن به مسيرهاي پياده روي مشكل باشد. از ديگر جاذبه ها مي توان به آبشار دودوك ، آبشار گئومسئون و معبد نائانگسا اشاره كرد كه درختان زيبايي در مسير شان دارد. جئونجو شهر كوچك Jeonju يكي از جاهايي است كه خود مردم كره جنوبي خيلي براي بازديد به آنجا مي روند ولي در بين گردشگران خارجي چندان شناخته شده نيست. يكي از دلايل آن را مي توان اقدامات مهم آشپزي آن دانست. گفته مي شود كه اين شهر جايي است كه غذاي سنتي bibimbap اولين بار در آن پخته شده. در اين شهر همچنين غذاهاي خياباني و كافه هايي وجود دارد كه تجربه غذا خودن در آنها لذت بخش است. جئونجو آثار تاريخي اي دارد كه پيوندهاي تاريخي آن با سلسله چوسون در كاخ گيونگجيئون و معماري قديمي روستاي جئونجو هانوك در آن به نمايش گذاشته شده است. پارك ملي دادوهائه سانگ پارك ملي Dadohaehaesang با پوشش تقريبا 1700 جزيره مختلف در حاشيه جنوب غربي شبه جزيره كره ، يك منطقه حفاظت شده و بزرگترين پارك ملي در كره جنوبي است. با توجه به گستردگي اين پاركتعيين اينكه بازديد اين پارك ملي را بايد از كجا شروع كرد ، مي تواند مشكل باشد. محبوب ترين جزاير مورد بازديد گردشگران عموماً Hongdo ، Heuksando ، Geomundo و Baekdo هستند. در اين پارك با چشم اندازهاي عجيب و غريب و جزاير زيبا، تنوع گسترده اي از حيات وحش در خشكي و آب و نيز سواحل زيبا آشنا خواهيد شد. جزيره جئونگدو جزيره جئونگدو ، جزيره اي آرام در سواحل جنوب غربي كره جنوبي است، جزيره اي با ويژگيهاي زيست محيطي جالب و پر از شگفتي. براي شروع ، مزرعه نمك Taepyeong كه داراي بزرگترين مزارع نمك در كشور است، در اين شهر وجود دارد. سپس تپه هاي گلي جزر و مدي و پوشش گياهي رنگارنگ آنها است كه مي توانيد بدون توجه به فصل از طريق پياده روي در آن كاوش كنيد. ساير كارهايي كه در جزيره جئونگدو مي توانيد انجام دهيد شامل استراحت در سواحل آرام و امتحان كردن غذاهاي دريايي مختلف است كه از همان ساحل صيد شده اند. جزيره نامي جزيره پاييزي نامي، در ابتدا جزيره نبوده است و پس از ساخت سد چئونگ پيونگ در سال 1944 بصورت جزيره درآمده است. اگرچه امكان بازديد از جزيره نامي در تمام طول سال وجود دارد ، اما درختان زيبا و مسيرهاي جنگلي آن وقتي جامه پاييزي به تن مي كنند زيباترين شكل خود را دارند. اين جزيره به دليل استفاده از آن به عنوان محل فيلمبرداري برنامه تلويزيوني "زمستان سونات" ، يك مقصد گردشگري بومي محبوب در كره است. در طراحي اين جزيره علايق كودكان در نظر گرفته شده و براي آنها يك قطار مينياتوري و زمين هاي بازي ساخته اند و براي كساني كه دل جواني دارند، يك زيپ لاين تدارك ديده شده است. سخن پاياني: آيا شما تا به حال با هيچ كدام از اين مناطق، در فيلم ها و يا توصيف دوستداران كشور كره برخورد كرده ايد؟ يا مثلاً خودتان به اين جاها سفر كرده ايد؟ به نظرتان كدام فصل اين كشور زيباتر است؟ مردمشان را چطور ديديد؟ آيا مي توانستيد با آنها به زبان كره اي صحبت كنيد يا آنها زبان شما را بلد بودند؟ نظراتتان را بصورت كامنت براي ما بگذاريد.

راه هاي ذخيره سازي مخاطبين و انتقال آن ها به سيم كارت

۴ بازديد

درست است كه بازار سيم كارت مانند بازار گوشي هوشمند دچار چشم تو چشم هايي از قبيل خط دائمي و 0912 و رند بودن شماره ميباشد و خيلي از افراد به دليل رند نبودن شماره ي خود و نداشتن كلاس اجتماعي اقدام به تعويض آن ميكنند اما باز هم اين تعويض خط ها به بازار تلفن هاي همراه هوشمند نميرسد چرا كه يك فرد در طول عمر خود نهايتا سه يا چهار بار اقدام به تعويض سيم كارت خود ميكند همچنين به هنگام به سرقت رفتن سيم كارتمان به راحتي ميتوانيم اقدام به دريافت آن از دفاتر پيشخوان دولت كتنيم بنابراين و با اين محاسبات ذخيره سازي ليست مخاطبين بر روي سيم كارت كار عاقلانه اي ميباشد

 

 

 

حافظه رم دستگاه

 

حافظه رم كه تقريبا مانند حافظه گوشي هوشمند شما مي باشد، معمولا به عنوان يك روش مطمئن و امن شناخته نمي شود، درست است كه اين فضا محدوديت هاي فضايي سيم كارت را ندارد، ولي با استفاده از آن، امكان نمايش اين ليست در تلفن هاي همراه ديگر وجود دارد.

 

اكانت گوگل

 

اكانت گوگل هم به عنوان يك فضاي گسترده براي ذخيره سازي ليست مخاطبان، بخش مناسبي است كه به راحتي مي تواند پاسخگوي نياز كاربران باشد. البته اين بخش امكان دسترسي به ليست مخاطبان را به تمام دستگاه هايي كه به اكانت گوگل شما دسترسي داشته باشند را فراهم مي كند، بنابراين لازم است كاربران در صورت استفاده از اين فضا، دقت و هوشياري بيشتري را براي محافظت از اين فهرست داشته باشيد.

 

سيم كارت گوشي هوشمند

 

سيم كارت ها معمولا اولين و مهم ترين بخش ذخيره سازي فهرست مخاطبان مي باشند. با توجه به اين كه هميشه امكان انتقال ليست مخاطبان با تغيير دستگاه براي افراد مهيا بوده و عملا كاربران، مخاطبان خود را از قبل به صورت ذخيره در تلفن جديد خواهند داشت، سيم كارت ها از اولويت هاي ليست ذخيره سازي كاربران مي باشند. البته با توجه به محدود بودن فضاي ذخيره سازي سيم كارت ها، وارد كردن نام هاي طولاني و كامل بعضي از مخاطبان در اين بخش وجود ندارد كه همين نكته كوچك از مهمترين معايب اين فضاي ذخيره سازي مي باشد.

 

 

 

 

 

حافظه گوشي هوشمند

 

حافظه هر تلفن به عنوان يك فضاي گسترده قابل دسترس، يكي از بخش هاي مهم ذخيره سازي ليست مخاطبان مي باشد كه از محدوديت هاي سيم كارت به دور بوده و امكان ذخيره سازي نام هاي طولاني را به كاربر مي دهد. تنها ايراد اين بخش اين است كه در صورت تغيير تلفن همراه هوشمند خود، ليست مخاطبان در دستگاه جديد به نمايش در نخواهد آمد.

ذخيره سازي مخاطبان در حافظه گوشي هوشمند به اين معناست كه اين اطلاعات در سيم كارت موجود نبوده و براي برقراري تماس، اطلاعات از حافظه گوشي خوانده مي شود كه در صورت تعويض گوشي هوشمند، كاربر براي دسترسي به اين فهرست دچار مشكل مي شود. در چنين مواقعي كه افراد بنا به هر دليلي نياز به انتقال ليست مخاطبان از حافظه به بخش هاي ديگر پيدا مي كنند؛ مطمئنا مهمترين دغدغه اشخاص، امنيت و انتقال كامل اين ليست مي باشد.

در چنين زمان هايي كاربران مي توانند در صورت تمايل، فهرست مخاطبان را به حساب گوگل خود انتقال دهند كه در اين صورت بدون تغيير نام مخاطبان، امكان انتقال كامل اين فهرست به تمامي دستگاه هايي كه به حساب كاربري شخص دسترسي داشته باشند، فراهم مي شود.

انتقال فهرست مخاطبان به سيم كارت نيز يكي ديگر از روش هاي كاربردي مي باشد كه در صورت صرف نظر از فضاي محدود سيم كارت، از امنيت بيشتر و دسترسي آسان تري برخوردار است.

 

 براي انتقال مخاطبان به سيم كارت كاربران لازم است مراحل ذيل را رعايت نمايند:

 

·       ابتدا به ليست مخاطبان وارد شويد.

·       در قسمت تنظيمات ليست مخاطبان، آيكون سه نقطه يا سه خط را كه در بالاي ليست مخاطبان قرار دارد، انتخاب كنيد.

·       در اين قسمت، مديريت مخاطبان يا Manage Contacts را كليك كنيد.

·       در اين بخش گزينه انتقال مخاطبان يا Move Contacts را انتخاب كنيد.

·       سپس با انتخاب تلفن يا Phone، مبدا انتقال مخاطبان را مشخص كنيد.

·       اگر قصد انتقال كليه مخاطبان را داريد، حال لازم است گزينه همه يا All را كه در بالاي صفحه وجود دارد، انتخاب كنيد، در غير اين صورت بعد از انتخاب تك تك مخاطبان، گزينه انجام شود يا Done را در پايين صفحه كليك نماييد.

·       سپس به بخش ذخيره سازي ليست مخاطبان برگشته و سيم كارت 1 يا Sim1 را انتخاب كنيد. توجه داشته باشيد در صورتي كه گوشي هوشمند شما دو سيم كارته مي باشد، بايد در اين بخش سيم كارت مد نظر خود را مشخص نماييد.

·       سپس گزينه انتقال مخاطبان يا Move را كليك كنيد.

·       در اين مرحله يك پيام اخطار مبني بر محدود بودن فضاي ذخيره سازي سيم كارت مشاهده خواهيد كرد كه به شما يادآوري مي كند در صورت انتقال ليست، كاراكترهاي اضافي نام مخاطبان حذف خواهد شد. در صورتي كه با اين پيام مشكلي نداريد، گزينه ادامه يا Continue را انتخاب كنيد.

·       در نهايت با انتخاب گزينه انتقال يا Move ، فهرست مخاطبان خود را از حافظه به سيم كارت انتقال دهيد.

 

در صورتي كه فهرست مخاطبان شما طولاني مي باشد، اندكي تامل بفرماييد تا انتقال به صورت كامل انجام شود.

 

آنچه كه همواره در نقل و انتقال اطلاعات موجود در هر گوشي هوشمند مهم و ضروري به نظر مي رسد، لو نرفتن اطلاعات است كه دقت نظر و هوشياري كامل كاربران را مي طلبد. بنابراين لازم است كه در صورت تعويض گوشي، دقت نماييد كه گوشي هوشمند شما به حساب گوگل متصل نباشد. البته براي حفظ امنيت مخاطبان نيز بهتر است چك كنيد كه ليست مخاطبان را از دستگاه حذف كرده باشيد.

 


 

بازيابي سيم كارت گمشده

۶ بازديد

بازيابي سيم كارت گمشده

 

اينكه سيمكارت نيز بتواند روزي دردسرساز شود در نگاه اول عجيب بنظر ميرسد اما اگر بخواهيم كمي دقيق به ماجرا نگاه كنم كاملا منطقي ميباشد چراكه همين سيم كارت چند سانتي متري توانسته بخش قابل توجهي از شكايات و پرونده هاي دادگاهي رو به خودش اختصاص بده افراد سواستفاده گر و مريضي كه در پي آزار و اذيت و از بين بردن آرامش افرادن با سيم كارت ها گم يا به سرقت رفته ي مسدود نشده هدف خود را دنبال ميكنند بي آنكه ذره اي آسيب ببينند چرا كه سيم كارت به نام آنها نيست و در صورت شكايت نامي از آنها هويدا نمي شود البته درست است كه با پيگيري هاي بيشتر شخص سواستفاده گر نيز پيدا ميشود اما بازهم دردسرهاي زيادي براي صاحب سيم كارت به وجود ميايد بنابراين ما در اين محتوا طريقه مسدودسازي سيم كارت رو براي شما بيان ميكنيم

 

 

با اين تفاسير در صورت سرقت يا گم شدن سيم كارت چه بايد كرد؟

 

مهمترين و اولين اقدام در زماني كه سيم كارتتان را پيدا نمي كنيد، مسدود كردن شماره و تهيه سيم كارت جديد با شماره قبلي تان مي باشد.

 

سيم كارت ايرانسل

 

در صورت مفقود شدن سيم كارت ايرانسل مي توانيد به روش هاي زير اقدام كنيد:

 

1.     به صورت آنلاين با اپليكيشن "ايرانسل من"

 

اگر از قبل شماره سيم كارت گم شده يا سرقت شده را در گوشي ديگري در برنامه "ايرانسل من" ثبت نام كرده ايد، اكنون به راحتي و صد در صد رايگان مي توانيد آن را به صورت موقت مسدود كرده و جلوي سوء استفاده سودجويان را بگيريد.

براي اين كار در صورتي كه سيستم عامل گوشي هوشمند شما اندرويد باشد، در صفحه اصلي اپليكيشن، گزينه "حساب من"، سپس گزينه "خدمات سيم كارت" را انتخاب كنيد، در اين قسمت  در بخش " مسدوديت/ رفع مسدوديت" بايد علت مسدود شدن را انتخاب كنيد.

 

علت مسدود شدن :

 

·        دستگاه تلفن همراه / سيم كارتم را گم كرده ام.

·        درخواست قطع موقت سيم كارت را دارم.

در صورتي كه گزينه قطع موقت سيم كارت را انتخاب كنيد، بعدا مي توانيد با تماس با مركز تماس ايرانسل نسبت به وصل مجدد آن اقدام كنيد.

البته اين خدمات هنوز در نسخه وب اپليكيشن ايرانسل من براي كاربران فضاي ios فعال نشده است.

 

2.     تماس با مركز تماس ايرانسل

 

كاربران مي توانند با تماس با مركز تماس ايرانسل درخواست تعليق يك طرفه يا دو طرفه سيم كارتشان را بدهند كه البته براي دريافت سيم كارت، لازم است به صورت حضوري به مركز خدمات يا نمايندگان ايرانسل مراجعه كنند.

براي اين كار با يك خط ايرانسلي با شماره 700 تماس بگيريد و يا شماره 0937700000 را از خط غير ايرانسل شماره گيري كنيد.

اين روش كه 5000 تومان هزينه دارد، فقط به مالك سيم كارت ارائه مي شود كه مالك مي تواند بعد از دريافت سيم كارت براي رفع مسدودي مجددا با شماره هاي ذكر شده تماس بگيرد.

 

پيدا كردن شماره سيم كارت

 

شايد براي شما هم پيش بيايد كه شماره سيم كارتتان را فراموش كرده باشيد كه در اين صورت بهترين روش اين است كه سيم كارتتان را در يك گوشي گذاشته و با يك خط ديگر تماس بگيريد.

 

ولي اگر خط ايرانسلتان شارژ نداشته باشد، راه حل چيست؟

 

·        شماره گيري كد #91* و #1*2*780* شماره سيم كارت ايرانسل بر روي گوشي نمايش داده مي شود.

·        مشاهده سيم كارت با گوشي هوشمند

 

گوشي هاي اندرويدي

 

در بخش تنظيمات گزينه About Device را انتخاب و در بخش Phone Number شماره خود را مشاهده كنيد.

 

گوشي هاي آيفون

 

در قسمت Contacts يا مخاطبين و بخش My Card يا سيم كارت من شماره را ببينيد. البته مي توانيد وارد تنظيمات گوشي شده و در قسمت Phone و بخش My Number شماره را ببينيد.

 

پيدا كردن شماره سيم كارت اينترنت ثابت

 

در صورت فراموش كردن شماره سيم كارت ثابت مي توانيد در اپليكيشن "ايرانسل من " نسخه PWA شماره را بازيابي كنيد و يا با تماس با كارشناسان ايرانسل اين كار را انجام دهيد.

 

براي تهيه شناسه TDLTE:

 

·        اپليكيشن ايرانسل من

 

كاربران فضاي اندرويد، بعد از ورود به برنامه در پايين صفحه در قسمت "اضافه كردن حساب "گزينه" انتخاب حساب " را كليك كرده و بخش "شماره اينترنت ثابت را فراموش كرده ام " را انتخاب كنند.

كاربران فضاي ios به آدرس my.irancel.ir مراجعه كرده و گزينه" شماره اينترنت ثابت را فراموش كرده ام "را انتخاب كنند.

 

·        كد دستوري

 

شماره گيري كد دستوري #8*8*555* كه مخصوص مشتركين حقيقي بوده و دانستن شماره ملي مالك و كد IMEI دستگاه الزامي مي باشد.