درست است كه برگزاري كلاسهاي درسي مراكز آموزشي باعث شد هزينهي رفت و آمد محصلان و مدرسان كاهش پيدا كند اما از طرفي برگزاري تمامي اين كلاسها به شكل آنلاين حجم بالايي از اينترنت را مصرف ميكند كه با توجه به تعرفهي اينترنت مبلغ قابل توجهي ميشود و بار اين هزينه نيز بر دوش اساتيد و دانشجويان است . به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ اپراتور ايرانسل و اپراتور مجازي شاتل موبايل در اين راستا و با هدف كمك كردن به اساتيد در دورهي همهگيري كرونا، بستههاي هديهي اينترنتي را در نظر گرفتند كه مخصوص اساتيد حوزه و دانشگاه ميباشد. اين اپراتور پيش از اين هم در آغاز هر سال تحصيلي يك بستهي 120 گيگابايتي را در اختيار استادان حوزه و دانشگاه قراره ميدادند. اما اين طرح صرفا براي دوران كرونايي طراحي شده است. به غيراز امتيازي كه ذكر شد؛ ايرانسل تمام تلاشش را كرده تا پا به پاي مردم در دوران همه گيري كويد 19 قدم بردارد. از جمله ارائهي سيم كارت به دانشآموزان مناطق محروم و رايگان كردن مكالمات كادر درمان، اقداماتي براي آموزش آنلاين، ارائهي اينترنت ثابت رايگان و كمكهاي نقدي به آسيبديدگان. از طرف ديگر نيز شاتل موبايل در اين راستا خدمات خوب و ويژهاي ارائه داده است. همانند ايرانسل، علاوه بر 20 گيگ اينترنتي كه به استادان ارائه داده است، با توجه به همهگيري ويروس كرونا،120 گيگ ديگر را به آنها اختصاص داده است. بنابراين تمام اساتيد ميتوانند بدون هيچ اقدام خاصي از اين بستهي هديهي خود استفاده كنند. اليته بايد گفت كه شاتل پيش از اين بستههاي هديهي گوناگوني را در اختيار اساتيد قرار داده است. اين اقدامات اپراتورها، در راستاي همگام سازي جامعه با نيازهاي موجود است و در هر حال نميتوان منكر آن شد كه همه گيري ويروس كرونا نقشي اساسي در زندگي همهي ما ايفا كرده است. پس چه بهتر آنكه ما هم همراه اين تغييرات به سوي آينده قرم برداريم.
دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۰ | ۱۱:۰۰ ۶ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است