سبك هاي مختلف عكاسي

write about all kind of things we found interesting

سبك هاي مختلف عكاسي

۸ بازديد


انتخاب سبك عكاسي قطعا يكي از دغدغه‌هاي تمامي عكاساني هست كه ميخواهند به طور حرف‌اي وارد اين دنيا شوند و البته در همين ابتدا بايد بگويم كه چيزي تحت عنوان بهترين سبك عكاسي وجود ندارد و هر عكاسي بايد به توجه به توانايي‌ها و علايقش بهترين سبك برا صرفا براي خودش انتخاب كند.و عكاس در اين مسير علاوه بر بررسي ويژگي‌هاي خود بايد سبك‌هاي مختلف را بررسي و با سختي و چهارچوب‌هاي آن‌ها آشنا شود

در اين مقاله به معرفي ۹ ژانر مختلف عكاسي مي‌پردازيم تا شما را بيشتر با انواع آن‌ها آشنا كنيم، به اين اميد كه در انتخاب بهترين و جذاب‌ترين ژانر عكاسي كمك‌تان كرده باشيم.

 

عكاسي از مناظر

يكي از محبوب ترين سبك هاي عكاسي، عكاسي منظره مي‌باشد كه در آن همه چيز در مورد به تصوير كشيدن زيبايي طبيعت است.

اگرچه بسياري از عكس‌هاي منظره از زاويه ديد گسترده گرفته شده‌اند، اما فرصت هاي زيادي براي عكاسي عمودي از چشم انداز و حتي عكس هايي از پنجره‌هاي بسيار كوچكي از يك چشم انداز بزرگتر وجود دارد كه جزئيات محيط طبيعي را برجسته مي كنند.

همچنين ممكن است عكاسي از چشم انداز در دسترس‌ترين نوع عكاسي نيز باشد. تمام كاري كه شما بايد براي پيدا كردن يك سوژه انجام دهيد اين است كه بيرون برويد!

 

عكاسي از حيات وحش

اگر عكاسي از حيات وحش را براي حرفه‌اي شدن انتخاب كرده‌ايد، بي شك به سراغ يكي از سخت‌ترين‌ها رفته ايد.

عكاسي از حيات وحش  فراتر از هر ژانر ديگري، نيازمند صبر است و شايد اين ويژگي را هر كسي نداشته باشد. اما پاداش اين صبر مي‌تواند شگفت انگيز باشد.

شكار لحظه‌هايي جادويي و نفس‌گير از زندگي حيوانات قطعا ارزش اين صبر طولاني را خواهد داشت.

براي شروع هم لازم نيست به يك سفر دور و دراز يا قله‌ي كوه و جنگل‌هاي آمازون برويد، حيوانات خانگي و پرنده‌هايي كه در پارك محل زندگي‌تان مي‌بينيد هم مي‌توانند سوژه‌هاي خوبي براي عكاسي باشند.

 

عكاسي معماري

عكاسي از معماري را مي‌توان  عكاسي از منظره‌هاي شهري تعريف كرد. از اين نظر كه شما به جاي عكاسي از عناصر طبيعي، زيبايي سازه‌هاي انساني را به تصوير مي كشيد و بررسي مي كنيد كه آنها چگونه مناظر  شهري را تغيير داده‌اند.

يك طاق زيبا يا يك مجسمه در بالاي ساختمان و ... همه‌ي اينها فرصت ‌هاي زيادي هستند براي برجسته سازي شگفتي‌هاي معماري بشر.

 

عكاسي پرتره

حتي اگر عكس‌هاي سلفي  را در نظر نگيريم، پرتره به احتمال زياد محبوب ترين سبك عكاسي در جهان است.

اما عكاسي پرتره فراتر از آن است كه تنها دوربين خود را به سمت فردي برده و عكس بگيريد.

پرتره روايت‌ گر چهره‌هاست. خصوصيات منحصربفردشان را برجسته مي‌كند.

اما انواع بسيار بيشتري از عكاسي پرتره جز پرتره هاي انفرادي وجود دارند؛ همانند پرتره خانوادگي، عكاسي مد، عكس فارغ التحصيلي و حتي عكاسي ورزشي.

صرف نظر از نوع، براي بهترين پرتره ها، علاوه بر يادگيري انواع نور در عكاسي پرتره، بايد بر تنظيمات دوربين عكاسي پرتره نيز مسلط شويد.

 

عكاسي جشن ازدواج 

ازدواج يكي از مهم‌ترين اتفاقات در زندگي هر فردي است، بنابراين عكس‌هاي مراسم عروسي نيز بسيار مهم است. عكاسي از مراسم عروسي را مي‌توان پراسترس‌ترين ژانر عكاسي دانست.

اما عكاس مراسم عروسي بودن تنها نيازمند داشتن مهارت مناسب پشت دوربين نيست. درعوض، عكاسان عروسي بايد داراي مهارت قصه‌گويي، حل مشكلات و روابط اجتماعي فوق‌العاده‌اي باشند.

 

عكاسي از رويداد

از كنسرت گرفته تا مهماني هاي تولد، رويدادهاي شركتي تا نمايشگاه‌هاي شهري، عكاسي از رويداد طيف وسيعي از سوژه ها را در بر مي گيرد.

اين طيف ممكن است شامل پرتره هاي افراد حاضر در مراسم، غذايي كه مي خورند، فضاي رويدادي كه در آن جمع شده‌اند و غيره باشد.

به عبارت ديگر، عكاسي از رويداد ژانري با سرعت و چالش برانگيز است. اگر  تصميم داريد كه يك عكاس رويداد موفق شويد، بهتر است خودرا براي هر اتفاقي آماده كنيد.

در نهايت، عكاسي از رويداد در واقع كمكي به افراد حاضر در مراسم است تا براي سالها از طريق عكس‌هاي شما خاطرات آن رويداد را دوباره تجربه كنند.

 

عكاسي مد

گرچه عكاسي مد در درجه اول براي مارك‌هاي تجاري و تبليغات به وجود آمد، اما به ظهور شبكه‌هاي اجتماعي و گسترش عكسبرداري، عكاسي از مدهاي  خياباني و ترندهاي روز بيشتر و بيشتر شد.

چه عكسبرداري براي يك مجله باشد يا پستي در اينستاگرام، هدف از عكاسي مد برجسته سازي لباس، آرايش و ساير لوازم جانبي مد به گونه مطلوبي براي مصرف كنندگان است.

به دليل نياز به نمايش تمامي اين آيتم‌ها، بسياري از عكسهاي مد تمام قد هستند. علاوه بر اين، عكاسان مد بايد در زمينه نورپردازي در عكاسي خبره بوده از مهارت هاي پرتره‌پردازي خوبي برخوردار باشند.

 

عكاسي مستند

در كنار خبرنگاران عكاس، عكاسان مستند تلاش مي كنند تا رويدادهاي مهم خبري را به گونه اي به تصوير بكشند كه به مردم كمك كند آن واقعه رخ داده را بهتر درك كرده و با آن ارتباط برقرار كنند.

عكاسي مستند بر انتقال احساسات جاري در عكس و درك آن توسط مخاطب متمركز است.

گرچه عكاسي جنگ شناخته شده‌ترين ژانر عكاسي مستند است، اما بسياري ديگر از رويدادها از جمله فعاليت هاي رياست جمهوري، گردهمايي هاي ايالتي و جشن هاي ملي ديگر نيز مي‌توانند زير نظر يك عكاس مستند باشد. علاوه بر اين، بسياري از عكاسان مستند به سادگي به دنبال ثبت زندگي روزمره، تاريخ، فرهنگ و موارد ديگر هستند.

 

عكاسي اشيا

اين سبك از عكاسي درباره تصويربرداري از اشيا است.

در بسياري از موارد ممكن است كه فقط يك يا چند شي (به عنوان مثال يك كاسه ميوه) به عنوان سوژه عكس طبيعت بي جان عمل كند.

نكته اصلي براي داشتن يك تصوير موفق از زندگي طبيعي، داشتن نور عالي است كه باعث تابش نور يكنواخت سوژه و در عين حال به حداقل رساندن سايه‌ها مي شود.

اگرچه ممكن است اين سبك محبوب‌ترين نوع عكاسي نباشد‌، اما با تمركز بر روي نور مي توانيد صحنه جالبي را حتي از پيش پا افتاده ترين موضوعات خلق كنيد .

 

از اطلاعاتي كه در اين مقاله ارائه شده براي تفكر در مورد نوع عكاسي متناسب با علاقه و مهارت خود فكر استفاده كنيد و از آزمايش و تركيب سبك‌هاي مختلف نترسيد!

 

 



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.