ايرانسل مدتي است كه فروشگاه خود را با هدف ارتقاي سطح خدمت رساني راه اندازي كرده است و با ارائه راههاي متنوع خريد قصد گسترش اين فروشگاه و دسترسي راحت به آن را دارد. اپراتور ايرانسل اينبار با ارائهي روش جديد براي خريد غير حضوري ارائه كرده است. با گرفتن كد دستوري *555*16# امكان خريد آنلاين از فروشگاه ايرانسل فراهم شده است.
در حال حاضر انواع محصولاتي كه در فروشگاه ايرانسل به فروش ميرسد، شامل سيم كارت، مودم، گوشي و انواع بستههاي اينترنتي است. در خريد غيرحضوري و با استفاده از كد دستوري *555*16# خريداران تنها امكان خريد سيم كارتهاي اعتباري و دائمي را دارند. اما در فازهاي بعدي اين طرح، ايرانسل امكان خريد ساير محصولات را با اين روش جديد نيز اضافه خواهد كرد. با مراجعه به آدرس shop.irancell.ir و يا از طريق نرم افزار «ايرانسل من» ميتوانيد از تمامي محصولات به صورت غيرحضوري خريد كنيد.
فرايند خريد غيرحضوري با كمك كد دستوري به اين صورت است كه با شماره گيري كد دستوري ذكر شده، نوع محصول مورد نظر خود را انتخاب ميكنيد. پس از آن درخواست خريد شما به بخش مربوطه فرستاده ميشود و كارشناسان ايرانسل با يك شماره معين با شما تماس ميگيرند. پس از مشخص شدن هزينه و واريز مبلغ خواسته شده، محصول به نشاني شما ارسال ميشود.
اگر كد *555*16# را در تلفن همراه خود شماره گيري كرده و سپس دكمه تماس را بزنيد، با دو گزينه «خريد سيم كارت» و «درخواست سيم كارت نسل 4» مواجه ميشويد. اگر سيم كارتتان 4G باشد، پس از انتخاب گزينه دوم پيامي به شما نمايش داده ميشود و شما را از 4G بودن سيم كارت آگاه كرده و روند خريد را متوقف ميكند. اما پس از اين كه گزينه اول يعني «خريد سيم كارت» را انتخاب كرديد، از شما كد مليتان خواسته ميشود. پس از وارد كردن كد ملي درخواست شما براي خريد غيرحضوري سيم كارت دائمي يا اعتباري ثبت ميشود. سپس پيامكي را از سوي ايرانسل دريافت خواهيد كرد كه علاوه بر ثبت شدن درخواست، شما را در جريان دريافت تماسي از سوي شماره ۰۹۳۵۱۰۰۰۰۰۰ قرار ميدهد. پس از آن بايد منتظر شويد تا كارشناسان با شما تماس بگيرند و درباره هزينه و آدرس محل اقامتتان جهت ارسال سيم كارت ايرانسل با شما گفتگو نمايند.