بهترين گيتاريست هاي تاريخ به انتخاب رولينگ استون

۲۸ بازديد

 

در تاريخ موسيقي نوايغي ظهور كردند كه دنيا را تكان داده و آن را به مكاني زيباتر بدل ساختند. اين افراد با نبوغ‌شان براي هميشه در ذهن عاشقان موسيقي ماندگار شدند. در بين اين بزرگان افراد نام آشنايي از بين نوازندگان گيتار نيز حضور دارند. در اين مقاله به معرفي ۱۰ نوازنده مشهور گيتار با انتخاب مجله اينترنتي معروف رولينگ استون مي‌پردازيم. 



 

1-  جيمي هندريكس 

 

جيمز مارشال هندريكس ، زاده ي 27 نوامبر 1942 در سياتل آمريكاست ، خواننده و نوازنده ي معروفي كه بسياري او را تاثيرگذارترين نوازنده ي گيتار الكتريك در تاريخ موسيقي  و يكي از از تحسين شده ترين موزيسين ها در قرن 20 مي دانند .

او بي شك انقلابي عظيم را در موسيقي راك پديد آورد ، نوازندگي روان او مثال زدني و بي بديل است . موسيقي جيمي هندريكس برخاسته از جان و روح اوست و بر روح مخاطب  نيز تاثيري عميق مي گذارد .

"Little wing " يا بال كوچك را ميتوان زيباترين اثر او دانست كه  بسياري معتقدند كه هيچ نوازنده اي نميتواند به مانند خود جيمي ، اين قطعه را چنان عميق و تاثيرگذار بنوازد . 

 اين اسطوره ي بزرگ در سپتامبر 1970 در لندن از دنيا رفت .

 

jimmy  hendrix



 

2- اريك كلپتون

 

اريك كلپتون ، ستاره ي سبك بلوز و راك ، خواننده و ترانه سراي زاده ي بريتانياست . سادگي خاص او در نوازندگي و سبك و انرژي خاص او مثال زدني است . 

كلپتون در دوران  زندگي هنري خود ، يكبار به عنوان هنرمند تكنواز و دوبار با گروه هاي  "cream " و " yardbirds " به تالار مشاهير راك اند رول راه يافته است .

 

eddie

 

3- جيمي پيج

 

جيمز پاتريك پيج ، تهيه كننده ، موزيسين و ترانه سراي انگليسي ، از اعضاي گروه هاي راك معروف " led zeppelin" و 

"the yardbirds" ، بي شك لايق جايگاه سوم در ليست ماست . به عنوان نوازنده ي اصلي او هميشه دقيق ترين اجرا را داشته و سليقه اي فوق العاده  در نوازندگي اش ديده مي شود . 

از برجسته ترين آثار او ميتوان به " heartbreaker "  اشاره كرد كه اوج هنر خود را در آن به نمايش گذاشته است . 

 

jimmy page

 

4- كيث ريچارد

 

كيث ريچارد ، موزيسين انگليسي را با گروه معروف "the rolling stones " ميشناسيم .  بدون شك اسطوره اي بزرگ در تاريخ نوازندگي  است . 

معروف ترين آهنگ ريچارد ، "happy"  به همراه رولينگ استونز است كه در آن سبك زندگي بي قيد و شرط خود را با بيان اين جملات جشن ميگيرد :

 

هرگز نميخواستم مثل بابا باشم

صبح  و شب براي رئيس كار كنم .



 

keith richard



 

5- جف بك

 

آثار جف بك را ميتوان تلفيقي از نبوغ و شخصيت او دانست . اين هنرمند انگليسي عضو گروه معروف "yard birds "  را ، كه در سال 1944 در ولينگتون  به دنيا آمد را ميتوان به عنوان يكي از برجسته ترين نوازندگان گيتار در تاريخ  دانست ، كسي كه به اعتقاد بسياري ، مرزهاي سبك بلوز را جابجا كرد !

 

jeff beclk



 

6- بي بي كينگ

 

جايگاه ششم ليست ما متعلق به اسطوره ي آمريكايي بي بديل تاريخ موسيقي ، بي بي كينگ است . 

او اولين اثر خود را در سال 1949 روانه ي بازار و بعد از آن دهه ها را صرف اجرا بر صحنه هاي مختلف كرد . بي بي كينگ سالانه بيش از 300 تور در جاي جاي دنيا برگزار ميكرد . در سال 2009 موفق به كسب 15 گرمي خود شد و 6 سال بعد در سال 2015 از دنيا رفت . 

 

BB king

 

7- چاك بري

 

چاك بري امريكايي  ، خواننده و ترانه سرا را ميتوان يكي از پيشتازان موسيقي راك اند رول دانست . از معروفترين آثار او ،

   “ no particular place to go “ ، "You never can tell “ و "johnny B.good " هستند .

دنيا اين اسطوره ي بزرگ  دنياي گيتار را در سال 2017 از دست داد .

 

chuck berry

 

8- ادي ون هيلن

 

 ادي ون هيلن ، موزيسين هلندي-آمريكايي ، گيتاريست اصلي گروه راك آمريكايي ، " ون هيلن" بود.

از آثار ماندگار او ميتوان به  "unchained" اشاره كرد كه سبك نوازندگي خاص او  طوريست كه انگار ساز ديگري به جز گيتار مينوازد  !

متاسفانه اين نوازنده ي تكرار نشدني ، در اكتبر 2020 ديده از جهان فرو بست .

eddie van healen




 

9- دوين آلمن

 

هاوارد دوين المن ، گيتاريست راك آمريكايي ، بنيانگذار گروه "برادران آلمن " ، نوازنده ي بي رقيب اسلايد است . تام داود ، تهيه ي كننده ي موسيقي و مسئول معرفي دوين و اريك كلپتون ، ديگر اسطوره ي اين ليست در يكي از خاطرات خود آورده است كه :

در سال 1970 ، زماني كه گروه برادران آلمن مشغول ضبط دومين آلبوم خود بودند ، مدير برنامه هاي اريك كلپتون با او تماس گرفته و از او اجازه ي ضبط در استوديو اش را ميخواهد . تام اين موضوع را به دوين گفته و او بسيار مشتاقانه از ايم مسئله استقبال ميكند و حتي از او ميخواهد كه در هنگام ضبط آلبوم اريك در استوديو حضور داشته باشد . 

بعد ها اين دو در اثري به نام " لايلا " ، با هم همكاري داشتند . 

 

duan



 

10- پيت تاونزند

 

پيتر دنيس بلنفرد تاونزند ، گيتاريست متولد لندن ، رتبه ي دهم را در ليست ما از آن خود كرده است . اين اسطوره ي نوازندگي ، از اعضاي گروه معروف و تكرار نشدني  "the who " است . 

پيتر در دوران حرفه اي خود هرگز به طور مستقل كار نكرده و به همين خاطر است كه بعضي معتقدند ، بسياري از افراد به توانايي بي نظير او در در نوازندگي پي نبرده اند . 

از مشهورترين آثار او به همراه "the who" ، ميتوان به آهنگ  بي نظير "won't get flood again"  ، " Baba O'riley " و "let my love open the door " اشاره كرد . او اكنون 75 سال سن دارد . 

 

pete twnshend








منبع : سايت آموزش آنلاين ماژورين 





 

 

 

نحوه نواختن آکورد های گیتار

برای نواختن آهنگ مورد علاقه تان، باید آکورد های گیتار را یاد بگیرید. برای یادگیری نحوه نواختن هر آکورد از تصاویر و دستورالعمل های زیر استفاده کنید. در تصاویر زیر، دایره هایی که حروف داخل شان دارند، محل قرار دادن انگشتان تان را نشان می دهند (I = انگشت اشاره، M = انگشت وسط، R = انگشت حلقه، P = انگشت کوچک ). علامت X هم سیم هایی که شما نباید بنوازید را نشان می دهد. علامت O هم نشان دهنده سیم هایی است که بدون گرفتن هیچ فرتی نواخته می شوند .آموزش گیتار

نحوه نواختن آکورد D

1-انگشت اشاره تان را روی سیم سوم در فرت دوم ، انگشت وسط را روی سیم اول در فرت دوم و انگشت حلقه را روی سیم دوم در فرت سوم قرار بدهید. آموزش گیتار

2- سیم چهارم را آزاد رها کنید.

3- چهار سیم پایینی را با انگشتان تان بزنید.

4- به صدا دقت کنید. این آکورد D است!فواید آموزش گیتار به کودکان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.