فيلم هايي كه به شما در يادگيري زبان فرانسه كمك خواهند كرد

۵ بازديد

از زماني كه فيلم به وجود آمد تا به امروز شاهكار هايي را ديديم كه باعث انقلابي در خود شده است. بسياري از اين فيلم ها را اگر با زبان اصلي ببينيم باعث ياد گرفتن زبان آنها مي شويم و باعث بهتر فهميدن موضوع اصلي فيلم مي شويد و باعث اين مي شود كه با نوع زندگي ادم ها در جاهاي مختلف آشنا شويم.

يكي از شيرين ترين زبانها، زبان فرانسوي است. زباني آهنگين كه شباهت حروفش به حروف انگليسي، از استقلال آن كم نمي كند. يادگيري و همچنين آموزش زبان فرانسوي نيازمند تلاش و حوصله فراوان است تا اينكه زبان آموز به جايي برسد كه بتواند كم كم روي پاي خود بايستد و متن و محتواي مطالبي كه به زبان فرانسوي مي خواند را درك كند. يكي از چيزهايي كه در آموزش زبان و يادگيري زبان بسيار كمك كننده است، خواندن كتاب و تماشاي فيلم است. بياييد با هم چند تا از فيلمهاي محبوب فرانسوي را مرور كنيم. آيا شما آنها را تماشا كرده ايد؟ و اگر پاسختان مثبت است، آنها را به چه زباني ديده ايد؟

معرفي سه فيلم فرانسوي:

عنوان: آملي (AMELIE)

كارگردان: ژان-پير ژونه

سال ساخت: ۲۰01

آملي پولن دختري متولد سال 1974 است و توسط والدين عجيب و غريبي پرورش يافته كه به اشتباه تصور مي كنند او عارضه قلبي دارد و تصميم مي گيرند به او در خانه آموزش دهند. آملي براي كنار آمدن با تنهايي خود داراي تخيل فعال و شخصيتي پر جنب و جوش است. وقتي او شش ساله است ، مادرش ، آماندين ، هنگامي كه يك گردشگر كانادايي از پشت بامي بيرون مي پرد و بر او فرود مي آيد، كشته مي شود. در نتيجه ، پدرش رافائل بيشتر و بيشتر از جامعه كنار مي رود. آملي در سن 18 سالگي خانه را ترك مي كند و به عنوان پيشخدمت در كافه اي مشغول به كار مي شود.

در آگوست 1997 او  به طور تصادفي يك جعبه فلزي قديمي از يادگاري هاي دوران كودكي پسري را پيدا مي كند. اين جعبه نشان مي دهد كه آن پسر چند دهه قبل در آپارتمان آملي زندگي مي كرده است. آملي تصميم مي گيرد او را پيدا كند و جعبه را به او بازگرداند. او به خودش قول مي دهد كه اگر او را خوشحال كند ، زندگي خود را وقف شاد كردن ديگران نمايد

املي

عنوان: پنهان  (CACHÉ)

كارگردان: ميشائيل هانكه

سال ساخت: 2005

يك زوج مرفه پاريسي ، آن و ژرژ لوران ، يك نوار ويدئويي را در املاك خود پيدا مي كنند. فيلم نشان مي دهد محل سكونت آنها ساعت ها تحت فيلمبرداري بوده و از اينجا متوجه مي شوند كه تحت نظر هستند. آنها علت موضوع را نمي  فهمند و مردد هستند كه آيا اين كار دوستان پسر 12 ساله شان است، يا كار طرفداران ژرژ ، كه مجري يك برنامه تلويزيوني است.

فيلم دومي به دست آنان مي رسد، همراه با يك نقاشي كودكانه از فردي كه از دهانش خون جاري است. تصوير هاي مشابهي نيز به محل كار ژرژ و مدرسه پسرشان ارسال مي شود. آنها با ناراحتي به پليس مراجعه مي كنند ولي پليس مي گويد كه اين فيلم ها را نمي توان بعنوان چيز خطرناكي تلقي كرد. شبي كه آنها يك مهماني برپا كرده اند، فيلم ديگري به دستشان مي رسد  با نقاشي مرغي كه از گردنش خون جاري است

پنهان

عنوان: بينوايان (LES MISÉRABLES)

كارگردان: تام هوپر

سال ساخت: 2012

فيلم موزيكال انگليسي زبان كه فرانسه سال 1815 را به تصوير مي كشد. داستان اين فيلم برگرفته از رمان بينوايان ويكتور هوگو است.

زنداني فرانسوي ژان والژان پس از طي دوران حبس 19 ساله خود، به جرم سرقت نان براي خواهرزاده اش، از زندان تولون آزاد مي شود. وضعيت مشروط آزادي وي مانع از يافتن كار يا محل اقامتي براي او مي شود ، اما اسقف مهرباني به او پناه مي دهد. والژان تعدادي از ظروف نقره وي را مي دزدد و توسط پليس دستگير مي شود ، ولي  اسقف ادعا مي كند كه نقره ها را خودش به والژان داده است و حتي والژان فراموش كرده كه باقي آنها را هم با خود ببرد. در نتيجه والژلان آزاد مي شود. سپس اسقف به او مي گويد كه از آن نقره ها براي آغاز يك زندگي صادقانه استفاده كند... والژان هويت جديدي براي خود انتخاب مي كند و تصميم به كمك به ديگران مي گيرد، با عنوان شهردار مادلن.

هشت سال بعد ، والژان صاحب كارخانه اي شده و شهردار مونترويل ، پاسكاله است. تا اينكه ژاور ، كه قبلاً نگهبان زندان تولون بوده ، به عنوان رئيس پليس جديد منصوب مي شود. يك روز ژاور مي بيند كه شهردار مادلن چطور كارگري را كه زير گاري گير كرده نجات مي دهد، به هويت واقعي او  شك مي كند، چون تنها يك نفر بوده كه چنين قدرتي داشته، ژان والژان...

سخن آخر:

شما كداميك از اين فيلمها را ديده ايد؟ كدام يك را بيشتر دوست داشتيد؟ كداميك را براي آشنايي بيشتر با زبان فرانسوي به ديگران توصيه مي كنيد؟

اگر يادگيري زبان فرانسه، يكي از علايق شماست يا حتي به دليل شرايط كاريتان يكي  از كارهاي لازم برايتان است، مي توانيد با شركت در كلاسهاي آموزش زبان فرانسه ماژورين، از كلاسهاي مدرسين با تجربه بهره مند شويد و به اين علاقه يا الزام پاسخ دهيد.

ماژورين كمكت مي كنه

 

راهنمای سفر به فرانسه: نکاتی برای صرفه جویی در پول

در صورت بی احتیاطی فرانسه می تواند کل پول شما را خرج کند. کشور ارزانی نیست. بله، غذا و نوشیدنی می تواند ارزان باشد البته اگر در بازارها غذا بخورید، اما، به طور کلی، اسکان و حمل و نقل هزینه زیادی دارد بنابراین باید مراقب هزینه های خود باشید. در اینجا به چند نکته برای صرفه جویی در پول برای کمک به شما در کاهش هزینه های سفر اشاره می کنم:آموزش زبان فرانسه

۱- به پیک نیک بروید- بیرن غذا خوردن در فرانسه، به ویژه در پاریس، گران قیمت است. رستوران ها می توانند کل بودجه یک روز شما را به خود اختصاص دهند. خوشبختانه، پیک نیک در فرانسه معمول است. به بازار محلی بروید. پنیر، نان، میوه و گوشت بخرید، به پیک نیک بروید و مردمی که از آنجا عبور می کنند را تماشا کنید. با کمتر از ۱۰ یورو (۱۱ دلار آمریکا) می توانید یک وعده غذایی خوب تهیه کنید. سفر به فرانسه

۲- با قطار (معمولی) سفر کنید – سفر با قطار در اروپا بسیار ارزان است علاوه بر این ساده ترین راه برای گشت و گذار در فرانسه نیز محسوب می شود. خط TGV می تواند گران باشد، اما اگر از قطارهای معمولی استفاده کنید می توانید صرفه جویی کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.