چگونه از يك گوشي به گوشي ديگري شارژ باتري منتقل كنيم

۶ بازديد

چگونه از يك گوشي به گوشي ديگري شارژ باتري منتقل كنيم

 

سلامت باتري گوشي موبايل به قدري داراي اهميت است كه هر چقدر  گوشي موبايل جديد از امكانات ويژه اي برخوردار باشد اگر باتري ضعيفي داشته باشد اين امكانات به چشم نمي آيد به همين دليل نه تنها هنگام خريد گوشي بايد به قدرت باتري آن توجه كنيم بلكه بايد در طول زماني كه از گوشي هوشمند استفاده ميكنيم از كارايي كه باتري را حتي ذره اي دچار آسيب ميكند بپرهيزيم

 

كابل OTG

 

اين كابل به صورت يك مبدل دو سري است كه يك سر آن microUSB و سر ديگر آن USB معمولي است و داراي كاربرد هاي بسيار زيادي است. مهم ترين كاربردي كه اين كابل دارد اين است كه ديگر نياز نيست براي انتقال فايل هاي مختلف از فلش مموري به موبايل از كامپيوتر استفاده كرد كه باعث شده انتقال فايل بسيار سريع و آسان شود.

ديگر كاربردي كه كابل OTG دارد منتقل كردن شارژ باتري از گوشي موبايل به گوشي موبايل ديگر است كه كمك بسياري به افراد مي كند تا در مواقعي كه به پريز برق دسترسي ندارند بتوانند گوشي خود را شارژ كنند. 

 

نكته اي كه در اين روش بايد به آن توجه نمود اين است كه بهتر است در مواقعي از اين روش شارژ كردن استفاده نماييد كه بسيار داشتن شارژ برايتان حياتي و ضروري بوده، چون ولتاژي كه به وسيله كابل OTG منتقل مي گردد بسيار كمتر از مقدار ولتاژ آداپتور شارژر تلفن همراه است و استفاده بيش از حد از روش شارژ كردن با OTG باعث آسيب به هر دو گوشي مي شود پس بايد به اين نكته توجه ويژه شود.

  

تجهيزات لازم براي انتقال شارژ باتري از يك تلفن همراه به تلفن همراه ديگر:

 

1-كابل USB(منظور همان كابل شارژ است)

2-كابل ( OTG ( USB On-The-Go 

مراحل انتقال شارژ باتري از راه كابل OTG

 

1- ابتدا بايد به موبايلي كه براي منبع انرژي انتخاب شده است كابل OTG را متصل كنيد.

2- به موبايلي كه قرار است شارژ شود هم كابل USB يا همان كابل شارژر را متصل نماييد.

3-كابل شارژر يا USB را به بخش USB كابل OTG متصل نماييد تا شارژ شدن آغاز شود. 

 

تكرار اين نكته كه بايد از اين روش در شرايط ضروري استفاده كنيد بسيار مهم است پس حتما اين نكته را به خاطر بسپاريد تا از خرابي هر دو موبايل جلوگيري نماييد.

 

دومين نكته حائز اهميت اين است كه تا زماني مجاز به استفاده از اين روش هستيد كه شارژ هر دو گوشي باهم برابر شوند، اين بدان معناست كه به وسيله OTG نمي شود يك گوشي را كامل يا بيشتر گوشي دوم شارژ كرد.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.