با روي كار آمدن تبليغاتهاي ويديويي ديگر ارزش تبليغاتهاي متني كم شد چرا كه براي يك ويديو هزينههاي بالايي صرف ميشود و جلوههاي بصري بالايي در آن وجود دارد و مخاطب را جوري سرگرم ميكند كه گاه چندبار يك ويديوي تبليغاتي را پلي و تماشا ميكند و البته همانطور كه در ابتدا اشاره كرديم نميتوان از از هزينه و زمان بالا يي كه صرف اين ويديوها ميشود غافل شد و تمامي اين موارد ذكر شده باعث ميشود كه يك ويديوي تبليغاتي براي مدتي ترند شبكههاي اجتماعي شود اما در چند روز اخير چيزي كه ترند شبكههاي مجازي شده است يك پيامك تبليغاتي از همراه اول است! با ما در اين مقاله همراه باشيد تا به بررسي پيامك حاشيه ساز بپردازيم البته اين پيام از ابتدا به زبان چيني نوشته نشده است بلكه در ابتداي پيام شما شاهد جملهي " لبخند قشنگت را اقساطي بساز" هستيد تا اينجاي ماجرا همه چيز عاديست ولي آنچه كه باعث كنجكاوي كاربران شده اين است كه بلافاصله پس از اين جمله الفباي چيني ديده مي شود. با توجه به گزارشات همراه اول،اين امر به يك خطاي سيستمي بر ميگردد.اپراتور همراه اول توضيح داد كه سرشماره پيامكي ۱۰۰۰ كه با آن اين پيامك چيني ارسال شده است،در اختيار سامانه رهياب قرار دارد كه به علت خطاي سيستمي اين سامانه،زبان ارسال پيامك با الفباي چيني تغيير يافته است. حاشيه ساز شدن ارسال پيامك به زبان چيني سبب شده است كه وزارت اطلاعات و فناوري ارتباطات اعلام كند كه مشتركان ميتوانند با شماره گيري#۸۰۰* از ارسال اين نوع پيامكها جلوگيري كنند. با توجه به اين كه ارسال پيامك تبليغاتي با شماره شخصي تخلف محسوب ميشود، سازمان تنظيم و مقررات و ارتباطات راديويي سامانه ۱۹۵ را براي ساماندهي پيامكهاي تبليغاتي كه با شماره شخصي ارسال مي شود،راه اندازي كرده است كه در صورت گزارش مشتركين، شمارههاي متخلف مسدود ميشوند.ماجراي ارسال پيامك چيني توسط همراه اول
دوشنبه ۰۷ تیر ۰۰ | ۱۰:۳۴ ۸ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است