باند كلاهبرداري سيم كارت دستگير شد

write about all kind of things we found interesting

باند كلاهبرداري سيم كارت دستگير شد

۳۲ بازديد

 

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ يكي از باندهاي كلاهبرداري فروش سيم‌كارت به كمك پليس آگاهي تهران شناسايي شده و اعضاي آن دستگير شده‌اند. علاوه بر اين كه مديركل ارتباطات همراه اول به دريافت صحيح اطلاعات تنها از طريق وب‌سايت رسمي همراه اول تاكيد نموده است، بارها يادآور شده است كه تنها شماره 9990 براي اقدام به ارتقاء سيم‌كارت به نسل چهار معتبر مي‌باشد. با اين وجود، عده‌اي بسياري از نكات امنيتي را در نظر نگرفته و به آساني در دام افراد سودجو مي‌افتند. سيد ياسر رايگاني، سخنگوي سازمان تعزيرات، در يك نشست خبري جزئيات بيشتري را درباره اين خبر اعلام نمود: با انجام پيگيري‌هاي لازم به دنبال شكايات متعدد كاربران همراه اول، با كمك پليس آگاهي اقدام به دستگيري باندهاي كلاهبرداري كرده و موفق به مختل نمودن فعاليت‌هاي يكي از اين باندها شديم. بر اساس گزارشات دريافت شده از سوي كاربراني كه هدف اين گونه كلاهبرداري‌ها قرار گرفته بودند، اين افراد با ادعاي همكاري با اپراتور همراه اول، قصد فروش سيم‌كارت هاي اين اپراتور را با وعده‌ دروغين مزاياي متنوع، مانند اينترنت رايگان و پرسرعت داشتند.


عليرغم وجود قوانين سفت و سخت و تلاش‌هاي سازمان تنظيم مقررات و اپراتورهاي تلفن همراه، باندهاي كلاهبرداري كماكان به فعاليت خود براي سرقت و فريب دادن افراد ادامه مي‌دهند و همواره صدها نفر را در دام انداخته و با ترغيب آن‌ها به خريدن سيم‌كارت‌هاي جعلي، به هدف سودجويانه خود مي‌رسند. اين باندها شيوه‌هاي متفاوتي را براي فريب افراد به كار مي‌گيرند، اما رايج‌ترين آن، تماس با كاربران سيم‌كارت اپراتورهاي مختلف و ادعاي دادن سيم‌كارت‌هاي ويژه مي‌باشد. اين سيم‌كارت ويژه داراي شماره خط اصلي كاربران، پيش شماره متفاوت و همراه با مزايا و امكانات متنوع، مانند اينترنت پرسرعت، تعرفه‌هاي كم و ... ، معرفي مي‌شود. بدين ترتيب، فرد سيم‌كارت ويژه را با هزينه بسيار بالاتر از معمول خريداري مي‌كند و سپس متوجه مي‌شود نه تنها شامل هيچ‌كدام از مزايا نمي‌گردد، بلكه شماره آن با شماره اصلي سيم‌كارت اوليه خود نيز مطابقت ندارد.




مدير كل ارتباطات همراه اول با اشاره به اقدامات امنيتي و اعمال پيگيري‌هاي لازم در جهت كاهش اين‌گونه كلاهبرداري‌ها و جرائم، كاربران سيم‌كارت‌ همراه اول را به برخورداري از فضاي امن بيشتر اميدوار ساخت. او همچنين راه‌هاي دسترسي به خدمات و محصولات همراه اول را شبكه فروش حضوري و غيرحضوري اين اپراتور معرفي كرد. بنابراين افراد مي‌توانند با مراجعه به آن‌ها، از خدمات و محصولات با اطمينان خاطر بيشتر و همچنين با قيمت مصوب برخوردار شوند.









تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.