افت قيمت موبايل ادامه خواهد داشت؟

write about all kind of things we found interesting

افت قيمت موبايل ادامه خواهد داشت؟

۲۲ بازديد

به نقل از پايگاه خبري رندباز؛ بازار موبايل ايران شاهد افت 20 درصدي قيمت تلفن همراه بوده و اين دستگاه‌ها با پائين‌ترين قيمت نسبت به 6 ماه گذشته به فروش رفته‌اند. با توجه به شرايط پيش آمده پيش بيني مي‌شود كه اين افت قيمت ادامه داشته باشد و دلايل متعددي را مي‌توان براي آن در نظر گرفت. در پي تخصيص ارز به واردات گوشي موبايل توسط بانك مركزي، كاهش قيمت دستگاه‌ها دور از انتظار نبود. همچنين، در سه ماه آغازين سال ميلادي با ورود مدل‌ها و برندهاي جديد به كشور، بسياري از مراكز فروش گوشي تلفن همراه در ايران، سعي در عرضه محصولات موجود در انبار را داشته و آن‌ها را به قيمت‌هاي پائين‌تري مي‌فروشند. از طرفي ديگر با آمدن سال جديد ميلادي شركت‌هاي توليد كننده گوشي‌ هوشمند در سراسر جهان، براي عرضه مدل‌هاي جديد خود، قيمت مدل‌هاي سابق را كاهش مي‌دهند؛ بنابراين مي‌توان آثار كاهش قيمت جهاني موبايل بر بازار ايران را از دلايل ديگر افت قيمت گوشي‌هاي تلفن همراه در كشور عنوان نمود.

با وجود قيمت‌هاي پايين در بازار موبايل ايران، برخلاف پيش بيني‌هاي صورت گرفته فروش زيادي در دستگاه‌هاي موبايل حاصل نشده و بازار موبايل همچنان خالي از متقاضيان خريد گوشي‌ همراه مي‌باشند. با پرس‌وجو از فعالان بازار موبايل مي‌توان دليل اين امر را درنگ خريداران براي ارزان‌تر شدن قيمت‌ها و مقاومت فروشندگان موبايل در برابر فروش گوشي‌هاي ارزان‌قيمت بيان كرد. به نقل از يكي از اين فعالان؛ گوشي‌هاي رده پايين كاهش 500 هزار توماني، گوشي‌هاي ميان‌رده يك و نيم الي 2 ميليون تومان و گوشي‌هاي گران‌قيمت‌ كاهش 10 الي 12 ميليون توماني را تجربه كرده‌اند. ظاهراً تغييرات به‌وجود آمده پس از ماه‌ها گراني و نوسانات قيمت، بازار موبايل ايران را با كاهش 20 درصدي قيمت تلفن‌هاي همراه غافلگير كرده و احتمال مي‌رود در صورت عدم مديريت و سازماندهي لازم در رسيدگي به اين تغييرات، بازار همچنان در ركود به سر ببرد.

با توجه به اوضاع سياسي ايران و ايالات متحده آمريكا پس از انتخابات رياست جمهوري ، انتظار مي‌رود كاهش فشار تحريم‌ها ورود و فعاليت رسمي بسياري از برندهاي گوشي‌ موبايل جهان را در پي داشته باشد و قيمت دلار نسبت به ريال كاهش بيشتري پيدا كند.

 






 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.